Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (10 minutter siden):

De er nok mest redde for spredning og fler nasjoner med atomvåpen (flere kokker, mer søl). Men nå ga jo Ukraina opp sine atomvåpen og posisjon som tredje største atommakt i 1994... og vi ble ikke trygge for atomkrig av det heller. Våpnene skulle heller vært destruert.

Vel, mye ble destruert. I 1989 hadde USSR ca 61 000 atomvåpen. Nå har Russland ca 6 000 igjen. Men akkurat hvilke som er beholdt og vedlikeholdt vet jeg ikke. Ei heller om noen av de fra Ukraina fortsatt finnes i arsenalet. Destruksjon er best og sentralisering er nest best. Etter min mening bedre enn status quo. Men av en eller annen merkelig grunn er USA uenig og mener status quo er bedre enn sentralisering av atomvåpnene.

Jeg tror den fredeligste måten å dekommisjonere på er om Russlands stramme regime slakkes opp og et folkerikt oblast brekker av ca annenhvert år og atomvåpen sentraliseres eller destrueres for hvert oppbrudd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Ilya Ponomarev, with whom the "Freedom of Russia Legion" refused to cooperate, welcomed the operation of the Ukrainian Armed Forces in the Kursk region and stated that the first line in it is Ukrainian troops, Russian battalions perform auxiliary functions.

"In some ways, the crossing of this red line is a good thing and will greatly help on the Donetsk and Zaporozhye directions. But in general, it would be right if there were no restrictions on the development of Russian units. Russia should be liberated by Russians, not Ukrainians," Ponomarev concluded.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Just now, Kahuna said:

Det må da være fler enn 300 soldater om de har rykket inn i 15*10km?



Jeg vil absolutt tro det, med mindre de russiske vernepliktige og Akhmat bare stikker av ved første kontakt, som også er mulig (og mye av grunnen til at jeg lenge ønsket at Ukraina skulle gå inn i Russland). Ingen oppdateringer på hvor mange så langt, men når de etablerer deponier så indikerer det at de har tenkt å bli. Antagelig også utvide.

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

 

To ukrainske BUK ble dessverre ødelagt i går, men det er sånt man må regne med når man avanserer. Et par MRAP ser også ut til å ha blitt ødelagt. Men kanskje ingen Bradley eller Stryker, som er viktigere i min oppfatning. Russerne ser ut til å ha mistet opptil tre helikoptre så langt i tillegg til kolonner med utstyr som skulle forsterke.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...