Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

TheKims skrev (29 minutter siden):

4stk som frakter en mann på båre, men når granatene smeller så reiser han seg opp fra båren og springer :p

Kan jo lure på hvorfor han lå på båren i utgangspunktet.

Jeg vil tro han har en liten skade f.eks i en arm. Dette hindrer han ikke mye når han springer. De andre bærer kanskje noe utstyr og sekker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Jalla21 said:

Only 3% of Russian missiles, drones and guided bombs hit military targets in Ukraine, while 97% are sent to strike civilian infrastructure.

Russland er virkelig gått helt til helvete. Hvordan kan et stort land oppføre seg på denne måten, og hvorfor kutter ikke Kina av støttearmen sin til dette drittlandet. Kina må boikottes av oss alle!

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3881665-ukraine-in-osce-russia-aims-97-of-missiles-bombs-and-drones-at-civilian-targets.html

 

Flott måte å tape en krig på. Dette har jo å gjøre med etterretningsevnen til Russland. Så de kaster bort viktige militære ressurser på å drepe sivile. Men det skaper bare motvilje og sinne hos ukrainerne.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Sitat

Opplysninger til VG: Slik blir Natos nye fotavtrykk i Ukraina
Nato-landene er enige om en Ukraina-pakke som sikrer landet 450 milliarder kroner i militær støtte neste år, ifølge VGs opplysninger. Alliansen skal også bygge opp en betydelig stab i hovedstaden Kyiv.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/KMneG5/opplysninger-til-vg-slik-blir-natos-nye-fotavtrykk-i-ukraina

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (2 timer siden):

Ja, det er helt uforståelig. Dette er den mest absurde krigen jeg har vært vitne til. Samtidig er det også den konflikten som har vært lettest å ta en stilling til over hvem som er de snille og de slemme. At det finnes mennesker som støtter Putin og Russland, særlig her i vesten er ufattelig for meg. Jeg forstår det ikke.

Jobbet med en fra India, han og sine hadde mer skadefryd over hva som skjer med alle involverte enn noe annet. Trur ikke folk forstår hvor liten kloden egentlig er. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

https://ua-stena.info/en/three-shots-three-burned-russian-tanks/

Three shots, three burned Russian tanks

The video from the combat episode was published by the press service of the 53rd Brigade of the Army of Ukraine.

“15 minutes, one tank crew, three shots, three completely burned enemy tanks. That’s how the enemy’s next attempt to move forward ended,” the military reports.

The location of the battle is unknown, but it is known that the 53rd Ukrainian brigade is currently fighting near Avdiivka.

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, bojangles said:

Jeg må si jeg er så jævla trøtt av å høre om alt som skal skje i Ukraina - frem i tid. Slikt er egomassasje, først og fremst for å sikre at politikerne kan bringe opp denne støtten nå de måtte føle at de trenger litt ekstra vind i seilene. Ja jeg setter det nok på spissen, og det er også nødvendig med langsiktig støtte til Ukraina. 

Men det er et stort men her. Og det er at at mens politikerne tenker på støtte frem i tid, så raseres kraftforsyninger og kritisk infrastruktur i Ukraina. Sivile liv går tapt som følge av russisk terrorbombing og de Ukrainske styrkene blir utmattet på fronten fordi de ennå ikke alt av verktøy de trenger for å håndtere russerne. Dette skjer nå, og har egentlig pågått i snart et helt år. 

Nå må politikerne vise real handlekraft, og samarbeidsevne. Få snekret sammen en Giga-støttepakke i en fart som kommer samtidig med F-16 og fjern alle selvpålagte og kunstige begrensninger på hvordan UA skal få bruke våpen for å ta ut fiendtlige styrker som okkuperer deres land. Om Ukraina mener de er best tjent med og også ta ut militære mål i russland, eller alle oljeraffineri og depoter så må vi si ja til dette nå - og vi må sørge for at Ukraina har alt av våpen, missiler og luftvern for å få avsluttet dette helvete. Og når jeg sier avslutte så tenker jeg alle russere ut av Ukraina og tilbake til 1991 landegrenser, inkludert Krim. Det eneste som så trenger å diskutere med putin eller hans etterfølger er størrelsen på erstatningen russland skal betale til Ukraina. Også en plan for hvordan russiske krigsforbrytere skal straffes. 

Handler vel også litt om at folk ellers i europa har ikke lyst å få freden eller livene sine ødelagt av å risikere krig her f.eks. 

Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (7 timer siden):

 

Flott måte å tape en krig på. Dette har jo å gjøre med etterretningsevnen til Russland. Så de kaster bort viktige militære ressurser på å drepe sivile. Men det skaper bare motvilje og sinne hos ukrainerne.

Samme tabbe Hitler gjorde mot Storbritannia…

  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...