Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, iMarius said:

Avslutningsvis viser videoen at de ukrainske styrkene begynner å oppnå betydelige gevinster, noe som kan indikere en dreining i krigens utvikling.



Jeg deler dette inntrykket, og var egentlig aldri særlig overbevist om at Ukraina var i så stor trøbbel som det ble gitt inntrykk av. Det eneste ukrainerne manglet var artillerigranater og raketter, men selv uten dem ville de fortsatt å nedkjempe russerne, i større byer om nødvendig.

Russlands gjennomgående mangler i soldater, i materiell, i befal, organisasjon, logistikk osv. begynner også bli såpass prekære at det i større og større grad påvirker stridsevnen deres. Delvis lokaliserte brister i 2024 eller 2025 er på ingen måte noen umulighet, tror jeg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen nyheter fra ukrinform.net (https://www.ukrinform.net/rubric-ato)

4. July

  * Enemy drone strike in Chernihiv region leaves nearly 6,000 consumers without electricity.

  * Death toll from Russia's June 28 missile attack on Dnipro rises to three.

  * Ukraine's air defenses intercept 21 of 22 kamikaze drones launched by Russia overnight.

  * Russians shelled Zaporizhzhia region 391 times in past 24 hours, two dead.

  * Ukraine in OSCE: Russia aims 97% of missiles, bombs and drones at civilian targets.

3. July

  * Zelensky announces new programs to help Ukrainians amid electricity shortages.

  * Zelensky: Only more air defense systems and strikes on Russian airbases can stop Russian attacks.

  * Russian troops drop guided bomb on Kharkiv.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

cywFlmI.jpeg

 

En blir jo ikke overrasket, for det var jo aldri Ukraina som potensielt NATO medlem som gjorde at putin angrep Ukraina. Grådighet og plyndring av naturressurser og underlegge seg ennå et land og et folk som kan styres med jernhånd og tvinges som soldater i fremtidige kriger er nok nærmere sannheten. 

Vesten må stå samlet og ta et skikkelig løft slik at Ukraina får alt de trenger for å kjeppjage ondskapen ut av Ukraina. Mer missiler, tanks, bradley's, luftvern og alt eller de måtte trenge i Ukraina. 

putin spiller stadig på frykt og russerne truer stadig med atomvåpen - men vi kan ikke la frykt og atomangst hindre oss i å gjøre det rette - å få slutt på krigen i Ukraina ved å påføre russland et kraftig militært nederlag. 

Frykt for hva som evt. kommer etter putin? Tenk heller på hva som skjer nå under putin. Atomvåpen fra russland til belarus, og helt sikkert til nord-korea, evt. som takk for bidraget til krigen i Ukraina. Verden blir ikke bedre om krigen i Ukraina drar ut, atomvåpen fra nord-korea eller belarus kan også bli spredd til andre diktatorer. 

 

Endret av bojangles
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
5 hours ago, Brother Ursus said:

 

😄

 

 

Hva er det vi egentlig ser der? Umiddelbart ser det ut som en slags sammenleggbar drone som frakter soldater mens en annen drone slipper granater på en russisk stilling. Slipp av granater har vi sett før, kanskje ikke 2 granater samtidig? Men en drone eller fartøy som kan frakte soldater også bringes med videre til fots har vi aldri sett. Eller er det kanskje 4 soldater som frakter den femte liggende på en båre? Klarer ikke dekode dette, går helt rundt i huet nå. 

AI manipulasjon eller ekte denne videoen?

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (10 minutter siden):

 

 

Hva er det vi egentlig ser der? Umiddelbart ser det ut som en slags sammenleggbar drone som frakter soldater mens en annen drone slipper granater på en russisk stilling. Slipp av granater har vi sett før, kanskje ikke 2 granater samtidig? Men en drone eller fartøy som kan frakte soldater også bringes med videre til fots har vi aldri sett. Eller er det kanskje 4 soldater som frakter den femte liggende på en båre? Klarer ikke dekode dette, går helt rundt i huet nå. 

AI manipulasjon eller ekte denne videoen?

4stk som frakter en mann på båre, men når granatene smeller så reiser han seg opp fra båren og springer :p

Kan jo lure på hvorfor han lå på båren i utgangspunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 minutes ago, bojangles said:

 

 

Hva er det vi egentlig ser der? Umiddelbart ser det ut som en slags sammenleggbar drone som frakter soldater mens en annen drone slipper granater på en russisk stilling. Slipp av granater har vi sett før, kanskje ikke 2 granater samtidig? Men en drone eller fartøy som kan frakte soldater også bringes med videre til fots har vi aldri sett. Eller er det kanskje 4 soldater som frakter den femte liggende på en båre? Klarer ikke dekode dette, går helt rundt i huet nå. 

AI manipulasjon eller ekte denne videoen?

Det er en mann på en båre. Det komiske er at mannen på båren sprinter ifra de andre etter at dronen angriper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg er blitt forferdelig vant med at russerne tar over 1000 casualties om dagen. Sukker ikke engang lengre over tallene. De har blitt helt vanlige. Vanvittig.

Det er en video jeg ikke kan poste av en russisk soldat som er såret, som vet at han ikke kommer til å få noe hjelp ifra kompisene sine, og som sprenger seg selv med noe kraftig, som sender kroppen flyvende opp i multippel-salto før den lander igjen. Stakkars jævel.

Jeg kommer aldri til å forstå at noen er villige til å dø for Putin og de bisarre drømmene hans om å gjenreise russerimperiet. Jeg forstår heller ikke hvorfor det ikke er fler sinte og misfornøyde soldater hjemme i Russland eller i Ukraina. Men de er kanskje de første til å bli sendt i kjøttbølger med blokkeringsstyrker bak seg?

  • Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, TheKims said:

4stk som frakter en mann på båre, men når granatene smeller så reiser han seg opp fra båren og springer :p

Kan jo lure på hvorfor han lå på båren i utgangspunktet.

Hehe ja når du påpeker hva en ser så ser jeg jo det samme. Men ved første øyekast gikk det helt rundt for meg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...