Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
33 minutes ago, superrhino said:

min spekulasjon, men jeg tror det rekrutteres tusenvis av kinesere og afrikanere hver måned, og det er disse som brukes til fortropper i byene.


Det er nok en del, men jeg tror ikke det er voldsomme antall med leiesoldater. Godt mulig jeg også tar feil. Men i videoene jeg ser, så ser det stort sett ut som russiske eller hvite/lyshudede (er jo ikke så god oppløsning vanligvis til at man kan se forskjell på en russer/eurasier/kineser).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

Frankrike: To unge siktet for terrorplanlegging mot jødiske mål

PUBLISERT KLOKKEN01:44 IFRANKRIKE

To unge personer er siktet for å ha planlagt terror mot jødiske mål i Paris. Det melder AFP. Det dreier seg om en 19-åring og en under 18 år. Det har ikke kommet fram detaljer om hva de skal ha planlagt.

Det er mye harme i den franske hovedstaden etter at tre gutter, to av dem 13 år, er siktet for voldtekt av en 12 år gammel jødisk jente. De er også siktet for antisemittiske krenkelser og drapstrusler.

Om eg ikkje tek heilt feil vil terror og antisemittisme styrke høgrepopulistane i den franske valkampen.

Ein skal heller ikkje sjå vekk frå at Russland kan setje i gang påverknadsoperasjonar som forsterkar eit sinne i befolkninga.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Quote

Angrep mot kraftverk sør i Ukraina

 

To kraftverk er angrepet sør i Ukraina og to arbeidere skal være såret, opplyser det ukrainske energidepartementet. Det melder AFP.

Ifølge nyhetsbyrået skal angrepene ha skjedd på gasselskapet Ukrenergo sine anlegg i byene Lviv og Zaporizjzja.

Departementet sier at Russland gjennomførte et stort angrep natt til lørdag sør og vest i Ukraina og ødela infrastruktur for energi.

Det er ikke på plass nok luftvern i Ukraina når russerne kan ta ut flere kraftverk per uke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne.

Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out.

diskusjon-timeout.png.bcda646d1f0f08e170ee9120e6efd603.png

 

Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle

Er det bare meg som opplever dette?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (8 timer siden):

Vi var vel såvidt innom dette igår at putin nasjonaliserer private selskaper, samtidig som skattene øker. en får nesten bare håpe at dette blir en spiker i kisten til putin og at kanskje eliten vender seg mot ham om griskheten er stor nok. 

Her er saken fra igår:

Selv her på berget har formueskatten skapt skatteflyktninger, og kaoset startet da formueskatten økte fra 0.85% til 1.0% En økning på 0.15% gjorde at vi har fått lille bærum i Sveits. 

En slik økning som russland nå setter i verk kan få både eliten og besteborgere med relativt høye inntekter til å reagere. Or so I hope. 

Lurer på hva slags syn vestlige Putin-støttere i politiske stillinger har om bedrifter og selskaper, reguleringer av sådan, og deres forhold til staten. Spesielt Putin-støttere i det republikanske partiet i USA. Hva er så tankene dems om dette?

Og ja, jeg vet, tankie-tendensene i vårt eget Rødt er cringe.

Endret av AtterEnBruker
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Nordvarg skrev (1 time siden):

Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne.

Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out.

diskusjon-timeout.png.bcda646d1f0f08e170ee9120e6efd603.png

 

Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle

Er det bare meg som opplever dette?

Samme hos meg.

Lenke til kommentar
Nordvarg skrev (1 time siden):

Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne.

Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out.

diskusjon-timeout.png.bcda646d1f0f08e170ee9120e6efd603.png

 

Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle

Er det bare meg som opplever dette?

Samme her.

Om jeg editerer direkte i adresselinjen kan jeg gå tilbake til side 30. Side 1-29 gir time-out. Umulig å si hva det kan være men det kan jo være at de første sidene har blitt migrert ut til langtidsslagring(gir liten mening siden i det minste førstesiden garantert blir aksessert hyppig). Eller så har en brukerkonto blitt kapret og noe innhold lagt inn i de første postene som trigger en time-out(også litt søkt men sannsynligheten for at russerne har skylda får aldri blitt null. :p )

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...