superrhino Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni min spekulasjon, men jeg tror det rekrutteres tusenvis av kinesere og afrikanere hver måned, og det er disse som brukes til fortropper i byene. 1 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni 33 minutes ago, superrhino said: min spekulasjon, men jeg tror det rekrutteres tusenvis av kinesere og afrikanere hver måned, og det er disse som brukes til fortropper i byene. Det er nok en del, men jeg tror ikke det er voldsomme antall med leiesoldater. Godt mulig jeg også tar feil. Men i videoene jeg ser, så ser det stort sett ut som russiske eller hvite/lyshudede (er jo ikke så god oppløsning vanligvis til at man kan se forskjell på en russer/eurasier/kineser). 4 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 21. juni Del Skrevet 21. juni (endret) Foodora-bud med hjelm i Belgorod (Russland) 😄 Endret 21. juni av Brother Ursus 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 21. juni Populært innlegg Del Skrevet 21. juni https://www.theguardian.com/politics/article/2024/jun/21/russia-was-provoked-into-ukraine-war-claims-nigel-farage Nigel Farage claims Russia was provoked into Ukraine war Farage, who has long been accused of being a Putin apologist, tells BBC Moscow was given excuse by EU and Nato eastern expansion Nigel Farage er leder for the høyrepopulistiske partiet Reform UK som ble grunnlagt i 2018 som BREXIT-partiet. Partiet ser fremdeles ut til å øke i populæritet pga. innvandringssaker. 2 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 21. juni Populært innlegg Del Skrevet 21. juni https://www.heise.de/news/Schweden-meldet-russischen-Stoerfunk-gegen-Astra-Satelliten-9773494.html Sverige rapporterer russisk satellitt-jamming https://www.abc.net.au/news/2024-06-22/poland-russian-disinformation-ukraine-refugees-war-sabotage/104005876 Poland has been fighting Russian disinformation since the first trains of refugees arrived from Ukraine. It's morphing into sabotage https://www.defensenews.com/global/europe/2024/06/20/european-ammo-firms-tell-eu-to-hurry-up-with-155mm-shell-aid-top-up/ "Hurry up" said Morten Brandtzaeg, the CEO of Nammo, in response to a round table question about the need for European Union financing of ammunition https://kyivindependent.com/former-defense-minister-on-slovakias-pro-russian-turn/ ‘It really is insane:’ Ex-defense minister on Slovakia’s pro-Russian turn 3 9 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 21. juni Populært innlegg Del Skrevet 21. juni https://www.kyivpost.com/post/34662 Russia May Be Behind Attack on Diehl Arms Plant in Berlin Last Month – Bild “Concrete evidence” of Russia's involvement in the fire at the plant was passed on to Berlin by a foreign intelligence service. Russian agents may have been involved in the fire at the Diehl Metall in Berlin in early May, Bild reports. Evidence of Russian involvement in the fire was passed on to the German Cabinet of Ministers by a foreign intelligence service, Bild reports. Seven weeks after the fire, Diehl's management stated that the cause of the fire was a technical malfunction. The plant is part of the German concern Diehl Defense, which produces, among other things, Iris-T air defense systems for Ukraine. However, Diehl's Berlin division was exclusively engaged in metal processing, for example, for cars, and not in weapons production. Berlin is currently studying the intelligence. But as Bild writes, it is still unclear why the metallurgical rather than the military Diehl plant was chosen. The plant in southwestern Berlin caught fire on May 3, and the entire western part of the capital was then enveloped in toxic smoke. Rescue services reported that four floors of the building had completely burned down, and part of the building had collapsed. In 2022, the company, with the assistance of the German government, transferred its IRIS-T to Ukraine for the first time. There have been a string of fires at arms and ammunition factories this year. An explosion took place at the Mesko arms plant in Poland that produces the kinds of weapons and munitions in use with the Ukrainian military on Monday, June 10, with casualties reported. In April, Kyiv Post reported an explosion at a BAE Systems weapons manufacturing site in South Wales. The day before the BAE Systems fire, firefighters responded to a fire at the ammunition manufacturer General Dynamics, in Scranton Pennsylvania due to a fire that reportedly had started along the production line of the aging US factory. In November 2023, the owner of Bulgarian arms manufacturer Emco accused Moscow of staging multiple explosions at his facilities over the years. A recent investigative report by The Insider established that a couple in Czechia, employed by Russian intelligence, was involved in coordinating the ammunition depot explosions in 2014 in Czechia among other high-profile espionage cases. Det er kun én måte å respondere på dette på, og det er å sende Taurus. 7 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 22. juni Populært innlegg Del Skrevet 22. juni (endret) Vi var vel såvidt innom dette igår at putin nasjonaliserer private selskaper, samtidig som skattene øker. en får nesten bare håpe at dette blir en spiker i kisten til putin og at kanskje eliten vender seg mot ham om griskheten er stor nok. Her er saken fra igår: Selv her på berget har formueskatten skapt skatteflyktninger, og kaoset startet da formueskatten økte fra 0.85% til 1.0% En økning på 0.15% gjorde at vi har fått lille bærum i Sveits. Dette er jo et direkte angrep på det russiske pengefolkets lommebok fra putin. En slik økning som russland nå setter i verk kan få både eliten og besteborgere med relativt høye inntekter til å reagere. Or so I hope. Endret 22. juni av bojangles 10 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni (endret) https://imgur.com/t1egYu4 Endret 22. juni av bojangles 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Sitat Frankrike: To unge siktet for terrorplanlegging mot jødiske mål PUBLISERT KLOKKEN01:44 IFRANKRIKE To unge personer er siktet for å ha planlagt terror mot jødiske mål i Paris. Det melder AFP. Det dreier seg om en 19-åring og en under 18 år. Det har ikke kommet fram detaljer om hva de skal ha planlagt. Det er mye harme i den franske hovedstaden etter at tre gutter, to av dem 13 år, er siktet for voldtekt av en 12 år gammel jødisk jente. De er også siktet for antisemittiske krenkelser og drapstrusler. Om eg ikkje tek heilt feil vil terror og antisemittisme styrke høgrepopulistane i den franske valkampen. Ein skal heller ikkje sjå vekk frå at Russland kan setje i gang påverknadsoperasjonar som forsterkar eit sinne i befolkninga. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 22. juni Populært innlegg Del Skrevet 22. juni 8 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Quote Angrep mot kraftverk sør i Ukraina To kraftverk er angrepet sør i Ukraina og to arbeidere skal være såret, opplyser det ukrainske energidepartementet. Det melder AFP. Ifølge nyhetsbyrået skal angrepene ha skjedd på gasselskapet Ukrenergo sine anlegg i byene Lviv og Zaporizjzja. Departementet sier at Russland gjennomførte et stort angrep natt til lørdag sør og vest i Ukraina og ødela infrastruktur for energi. Det er ikke på plass nok luftvern i Ukraina når russerne kan ta ut flere kraftverk per uke. 4 Lenke til kommentar
Nordvarg Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne. Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out. Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle Er det bare meg som opplever dette? 1 Lenke til kommentar
kåre b Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Var nylig noen uker på Mallorca, da var det tidvis problemer med denne tråden. Alt annet på diskusjon.no virket normalt. 1 1 Lenke til kommentar
AtterEnBruker Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni (endret) bojangles skrev (8 timer siden): Vi var vel såvidt innom dette igår at putin nasjonaliserer private selskaper, samtidig som skattene øker. en får nesten bare håpe at dette blir en spiker i kisten til putin og at kanskje eliten vender seg mot ham om griskheten er stor nok. Her er saken fra igår: Selv her på berget har formueskatten skapt skatteflyktninger, og kaoset startet da formueskatten økte fra 0.85% til 1.0% En økning på 0.15% gjorde at vi har fått lille bærum i Sveits. En slik økning som russland nå setter i verk kan få både eliten og besteborgere med relativt høye inntekter til å reagere. Or so I hope. Lurer på hva slags syn vestlige Putin-støttere i politiske stillinger har om bedrifter og selskaper, reguleringer av sådan, og deres forhold til staten. Spesielt Putin-støttere i det republikanske partiet i USA. Hva er så tankene dems om dette? Og ja, jeg vet, tankie-tendensene i vårt eget Rødt er cringe. Endret 22. juni av AtterEnBruker 6 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Nordvarg skrev (1 time siden): Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne. Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out. Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle Er det bare meg som opplever dette? Samme hos meg. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Sitat How Russia Exports Ukrainian Grain As Its Own Russian firms shipped tens of thousands of tons of wheat and peas out of occupied parts of Ukraine in 2023 to EU member Spain, NATO member Turkey, and Azerbaijan, the investigative unit of RFE/RL’s Ukrainian Service, Schemes, and its partners have found. https://qr.ae/pszlZL 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni Nordvarg skrev (1 time siden): Jeg følger flere tråder på Diskusjon.no, deriblant denne. Når jeg går til Min profil -> Fulgt innhold har jeg ingen problemer med å åpne andre tråder. Denne tråden derimot (om Ukraina-krigen) gir meg en time-out. Det samme skjer hvis jeg forsøker å åpne tråden via Forsiden -> VÅRE UTVALGTE -> Vis alle Er det bare meg som opplever dette? Samme her. Om jeg editerer direkte i adresselinjen kan jeg gå tilbake til side 30. Side 1-29 gir time-out. Umulig å si hva det kan være men det kan jo være at de første sidene har blitt migrert ut til langtidsslagring(gir liten mening siden i det minste førstesiden garantert blir aksessert hyppig). Eller så har en brukerkonto blitt kapret og noe innhold lagt inn i de første postene som trigger en time-out(også litt søkt men sannsynligheten for at russerne har skylda får aldri blitt null. ) 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 22. juni Del Skrevet 22. juni (endret) En kavalkade over russernes mange og store tap. Både på sjø og land. Endret 22. juni av bojangles 6 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå