Dragavon Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Sitat Tomorrow, the Ukraine-initiated Peace Summit will begin in Switzerland. Read more about Ukraine's initial idea, how and why it changed, and what results the summit may bring. https://newsukraine.rbc.ua/analytics/mediocre-success-ukraine-s-expectations-for-1718353240.html 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Sitat Finland tror fire russiske fly krenket luftrommet Finske myndigheter mistenker at landets luftrom ble krenket av fire russiske kampfly 10. juni. https://www.tu.no/nyhetsstudio/finland-tror-fire-russiske-fly-krenket-luftrommet/46846?showFeed=1 Sitat Putin hevder Vestens sikkerhetsmodell kollapser Russlands president Vladimir Putin hevder vestlige lands modell for global sikkerhet kollapser og sier det ikke er noen vei tilbake. https://www.tu.no/nyhetsstudio/putin-hevder-vestens-sikkerhetsmodell-kollapser/46848?showFeed=1 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni ambientos skrev (4 timer siden): https://apnews.com/article/armenia-russia-csto-security-alliance-2968d29f8fe97a1be8d1a952a1d2ebb8 Arminia har vel annonsert det Men det manglar ein dato. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Dragavon skrev (1 time siden): Synd. Eg likar Fanta, men heretter får eg finne noko anna å drikke. 7 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni (endret) Sitat Putins krav for fredssamtaler: Ukraina må gi fra seg 4 regioner og droppe Nato-søknaden PUBLISERT KLOKKEN12:43 IKRIGEN I UKRAINA Russlands president Vladimir Putin sa fredag at dersom Ukraina trekker seg ut av Zaporizjzja, Kherson, Donetsk og Luhansk-regionene, og dropper Nato-søknaden, så er landet klart til å stoppe angrep og starte fredsforhandlinger. Han garanterer en sikker tilbaketrekking for ukrainske tropper. Det melder Reuters. Han kom med uttalelsen dagen før fredstoppmøtet i Sveits, der flere enn 90 land og organisasjoner skal diskutere en mulig løsning på krigen i Ukraina. Han sa vel også at Russland ikkje ville invadere Ukraina. Endret 14. juni av torbjornen 3 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Same old, same old. russland skal få innfritt alle sine krav og Ukraina skal igjen være uten forsvar mot neste invasjon. 3 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Sitat Regjeringsavtale klar i Sør-Afrika – Ramaphosa fortsetter PUBLISERT KLOKKEN11:46 ISØR-AFRIKA Cyril Ramaphosa fortsetter som president i Sør-Afrika, melder nyhetsnettstedet TimesLive. Torsdag ble ANC enig med partiet Democratic Alliance (DA) om å danne en samlingsregjering. Fredag trer den nye nasjonalforsamlingen sammen for første gang siden valget, og valg av president er blant de første oppgavene. (NTB) Og frå Wikipedia: https://no.m.wikipedia.org/wiki/Democratic_Alliance Kan dette samarbeidet føre til at Sør-Afrika distanserer seg litt frå Russland? 1 1 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni torbjornen skrev (8 minutter siden): Han sa vel også at Russland ikkje ville invadere Ukraina. Men hva med dette skumle og farlige nazistiske regimet i Kyiv? Er det ikke avgjørende viktig å få denazifisert Ukraina lenger, for verdensfreden og alles beste? 🤡 8 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni torbjornen skrev (34 minutter siden): Han sa vel også at Russland ikkje ville invadere Ukraina. Det sa han for 2,5 år sidan også 💩 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Jeg lurer på om Russlands avtale med Kina og Nord-Korea også har å gjøre med dette - å legge press på Vesten for å få Ukraina til forhandlingsbordet ved å fremstå som "kompromissvillig" (det er selvfølgelig umulig å inngå noen som helst avtale med Russland). 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni (endret) 1 hour ago, torbjornen said: Synd. Eg likar Fanta, men heretter får eg finne noko anna å drikke. Samme her. Var tidligere avhengig av Pepsi Max, nå Coke Zero. Er vel best for helsa og lommeboka å dumpe begge deler uansett. Endret 14. juni av Brother Ursus 5 1 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Kanskje en idé her hjemme også? 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni En russisk fyllefant kjørte inn i en folkemengde øst i Russland. Da er vel bare et spørsmål om tid før KGB "finner" ukrainske effekter og noen kopier av The Sims på ham. 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni 2 hours ago, torbjornen said: Synd. Eg likar Fanta, men heretter får eg finne noko anna å drikke. Du skal boikotte alt av Coca cola nå? Jaja prinsippene dine består Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 14. juni Populært innlegg Del Skrevet 14. juni 3 minutes ago, Quakecry said: Du skal boikotte alt av Coca cola nå? Jaja prinsippene dine består Du sier det som om det var en dårlig idè? Jeg tenker det er en finfin idè, da bruker vi vår forbrukermakt til å vise avsky for grådige opportunister som ønsker å tjene penger i russland, til tross for at ingen burde gjøre noe som helst av forretninger i eller med russland. Har boikottet mange og coca cola havner også på listen min. Ingen av disse selskapene som fortsatt er i russland har noe å tilby som er så viktig for meg at jeg bryter med mine prinsipper. Og for hva, drikke en iskald cola som setter tenna i syrebad, og nesten fyller hele dagens kaloriinntak? Eller hva med freia? Har de noe jeg bare må ha? Niks. Og heller ikke Gillette osv. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg el_cash Skrevet 14. juni Populært innlegg Del Skrevet 14. juni Quote Russlands president har lagt fram et fredsforslag, og mener at den vestlige sikkerhetsmodellen er i ferd med å kollapse. Russlands president Vladimir Putin sier at Ukraina må gi fra seg fire regioner og trekke troppene sine tilbake fra disse områdene, samt gi avkall på å søke medlemskap i NATO, før det kan oppnås fredssamtaler. Putin kunngjorde dette på et møte med ansatte i det russiske utenriksdepartementet. Videre hevdet Putin at USA undergraver global sikkerhet fordi landet har trukket seg fra nedrustningsavtaler og at vestlige lands modell for global sikkerhet kollapser. Russland deltar ikke på toppmøtet om fred i Ukraina i Sveits denne helgen, og Kina deltar heller ikke.. Ser at noen i kommentarfeltet jubler og tenker det er en skikkelig bra deal for Ukraina å gå fra seg råderetten over eget territorium, samt la russerne få overta de områdene der de prøver å få kontroll. Kanskje vi skal gi dem Finnmark, Troms og Nordland og håpe på at de slutter med sin hybridkrigføring mot Norge? 3 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Penny Skrevet 14. juni Populært innlegg Del Skrevet 14. juni Siden Putin tydeligvis er i gang med latterlige forslag uten den minste kontakt med virkeligheten vil jeg gjerne legge frem mitt fredsforslag: Russland trekker ut alle styrker fra Ukraina, overleverer til ICC alle som ICC måtte ønske, betaler 5000 milliarder dollar i erstatning til Ukraina (og $3.50 til meg personlig), gir avkall på Königsberg og Karelen, og de neste 100 årene vil et ufravikelig krav for å stille som presidentkandidat i Russland, eller bli utnevnt som statsråd eller general/admiral, være at man er en transperson født med liberisk statsborgerskap. Det forslaget burde være omtrent likeverdig med Putins. 9 3 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. juni Del Skrevet 14. juni Den siste delen er urimelig, men at Russlands regjering heretter må være godkjent/utnevnt av Ukraina og NATO må være et minstekrav, slik som Tyskland ble styrt etter Andre Verdensspesialoperasjon. 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå