Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En "krigshelt" som kom tilbake ble angivelig myrdet i trappegangen sin i Moskva. Bildet er muligens litt for grafisk (eller i det minste veldig blodig) til å postes. På en lapp stod det "Takk for den militære spesialoperasjonen." Dette kan selvsagt også være for å flytte fokus vekk fra den egentlige grunnen til at han ble drept, hvem vet. Kriminaliteten brer om seg i Russland blant de tilbakevennede.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
10 minutes ago, iMarius said:

Jeg håper dette er starten på noe stort. Russerne "støtter" Putin, men det kan forsvinne fort om det plutselig går galt med privatøkonomien til folk.


Økonomien, børsen og valutaen er så kraftig manipulert at den neppe vil gå gjennom gulvet. Myndighetene holder store mengder valuta, og tillater også bare begrenset med salg. Den psykologiske effekten på folk flest kan dog bli såpass at de forsøker å kvitte seg med sine egne rubler, for å holde dollar, euro og kanskje tom. yuan, og da kan det bli et problem med bankløp. Derfor alle bankene har stengt, antagelig. Samtidig handler de selv bak lukkede dører. Noe som i andre land ville være fullstendig uhørt og knekke tillitten til en økonomi over natten.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (1 time siden):

Men ok, jeg skal svare. Hvor langt er vi (jeg) villige til å gå?

Hele veien.

Jeg mener vi skal støtte Ukraina så mye vi kan, med det som behøves, for at de skal få den absolutt beste muligheten for å lykkes i sitt forsvar. Om konsekvensen av dette er at Russland angriper NATO, at Russland starter en krig, så er dette en krig Russland vil tape.

Så vet du det... 

Det er det jeg er redd for. 

Lenke til kommentar
Homba skrev (Akkurat nå):

Det er det jeg er redd for. 

Kan jeg utfordre deg til å presentere hvordan du ser for deg verdenssituasjonen dersom vesten presser Ukraina til å gi fra seg østlige deler og inngå fred ? Hvordan tror du det vil gå, gjerne på kort og lang sikt?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Enceladus said:

Fra artikkelen:

Plutselig nå en av dagene så skjer det! 

Blir svært spennende å se om de vil gå etter brua!



Jeg har mest sansen for ruten som går sør for Krim. Russisk luftvern på Krim er svekket og det er også Svartehavsflåten. Google Maps forteller meg at det blir drøyt 700km å fly hver vei.

 

Untitled.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
sjamanen skrev (2 minutter siden):

Kan jeg utfordre deg til å presentere hvordan du ser for deg verdenssituasjonen dersom vesten presser Ukraina til å gi fra seg østlige deler og inngå fred ? Hvordan tror du det vil gå, gjerne på kort og lang sikt?

Det tør jeg ikke. Det er umulig å forutse, men vi ender der på et tidspunkt uansett.

Jeg tror ikke Ukraina er i stand til å ta tilbake alt de har tapt av territorier så langt i krigen, russerne er for sterke til det. 

Jeg tror ikke russerne er i stand til å ta hele Ukraina enten de vil det eller ikke, sånn at vi må forhandle med de på et tidspunkt og med denne konstante eskaleringen så bør vi gjøre det relativt fort.

 

Man kan jo håpe på at ukrainerne på lang sikt får tilbake områdene sine ved et regimeskifte slik som da soviet kollapset.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...