Medlem Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 RookieNO skrev (7 minutter siden): Synes du virkelig de russiske prestene går foran som et skolebokeksempel på noen som vil ha slutt på lidelser og håp om fred? Jeg regner med at de aller fleste prester i Russland er som prester alle andre steder Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 23. oktober 2023 Populært innlegg Del Skrevet 23. oktober 2023 1 minute ago, Medlem said: Jeg regner med at de aller fleste prester i Russland er som prester alle andre steder Kirken i Russland er en del av Putins maktapparat. Så, nei. 11 6 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Medlem skrev (14 minutter siden): Jeg regner med at de aller fleste prester i Russland er som prester alle andre steder Akkurat det som er problemet. 2 Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Medlem skrev (15 timer siden): Russia has likely suffered up to 480,000 soldiers killed or wounded in the war against Ukraine, says UK Ministry of Defence Russia has suffered up to to 480,000 casualties in the war against Ukraine, per UK intelligence. The country has suffered 50,000-190,000 permanent casualties and 240,000-290,000 temporarily wounded. In a desperate bid to replenish its manpower, Moscow is sending injured soldiers back into battle. https://www.businessinsider.com/russian-has-likely-suffered-480k-casualties-in-ukraine-uk-intel-2023-10?r=US&IR=T Uansett, tallene her er kalkulerte tall fra Britisk etterretning Lenke til kommentar
Gibblay Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 22 minutes ago, Medlem said: Jeg regner med at de aller fleste prester i Russland er som prester alle andre steder Det er de så langt i fra. Nå ble jeg nesten sjokkert over din kunnskapsmangel vedrørende den russisk ortodokse kirken. Prestene der kan sammenlignes med KGB agenter, hvis de ikke er det. 4 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Gibblay skrev (9 minutter siden): Det er de så langt i fra. Nå ble jeg nesten sjokkert over din kunnskapsmangel vedrørende den russisk ortodokse kirken. Prestene der kan sammenlignes med KGB agenter, hvis de ikke er det. Tror ikke majoriteten her inne, heller ikke meg, har inngående innsikt i den russisk ortodokse kirke. Så jeg blir sjokkert over at du er sjokkert..🥶 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Medlem skrev (1 time siden): Vel, jeg tror mer på etterretning i denne saken (en prest er nok drevet av å få slutt på lidelser. Håp om fred etc.) Greit med litt kritisk tenking her. Etterretningen forholder seg til kalkulerte tall basert på etterretning Heh. Har du i det heile tatt fått med deg kva russisk-ortodokse prester og geistlege leiarar i den russiske kyrkja seier om krigen? 1 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Mye fred for den russisk ortodokse kirken ved siden av Haakonsvern også https://bergen.dagbladet.no/nyheter/russere-kjopte-eiendom-ved-marinebase/77313186 Naiv er ett ord tenker jeg. 4 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (8 timer siden): Det er altså ikke ment til å være noe bevis for noe annet enn hvordan en GAZ-AA ser ut, så jeg ser ikke hva du prøver å poengtere. Då får eg berre beklage at eg misforstod. 2 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sovna skrev (1 time siden): Tror ikke majoriteten her inne, heller ikke meg, har inngående innsikt i den russisk ortodokse kirke. Så jeg blir sjokkert over at du er sjokkert..🥶 I tråden her har vi fleire gonger posta saker med sitat i frå russiske geistlege, blandt anna patriarken i den russisk-ortodokse kyrja som fleire gonger har sagt at det er russarar si plikt å støtte og delta i krigen om nødvendig. Så vi har innsikt nok.... 5 3 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sitat Erdogan foreslår svensk Nato-medlemsskap for parlamentet Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan la mandag frem et forslag om å ratifisere svensk medlemsskap i Nato for det tyrkiske parlamentet. Det opplyser presidentens kontor, skriver Reuters. Tyrkia og Ungarn er de eneste av Natos 31 medlemsland som ennå ikke har ratifisert Sveriges søknad om medlemskap. Ungarns statsminister Viktor Orban har tidligere sagt at Ungarn ikke vil bli det siste landet som ratifiserer Sveriges medlemsskap. No må Orban skunde seg! 4 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Lastebillass med salt, 99,9% sjans for at det er bullshit, men alltids lov å håpe. 3 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Sitat Mandag la Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan frem et forslag om å inkludere Sverige i forsvarsorganisasjonen Nato for det tyrkiske parlamentet. Det rapporterer Reuters. https://www.nrk.no/urix/erdogan-foreslar-svensk-nato-medlemskap-for-parlamentet-1.16607194 5 Lenke til kommentar
Medlem Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 https://www.understandingwar.org/backgrounder/russian-offensive-campaign-assessment-october-22-2023 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 2 hours ago, .berZerk said: Mye fred for den russisk ortodokse kirken ved siden av Haakonsvern også https://bergen.dagbladet.no/nyheter/russere-kjopte-eiendom-ved-marinebase/77313186 Naiv er ett ord tenker jeg. den russisk ortodokse kirken forsøkte også å kjøpe en eiendom like ved Globus II radaren i Vardø. Ren spionasje. Heldigvis var noen våkne og sørget for at kjøpet ikke ble gjennomført. 8 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) Quote Lasteskip i drift stengte plattform og stoppet helikoptertrafikken i Nordsjøen Alarmen gikk i Nordsjøen da det 166 meter lange lasteskipet dreiv mot plattformene på Ekofiskfeltet. Da dreiv lasteskipet «Sergey Bodrov» mot Ekofiskfeltet. En stund var skipet bare tre nautiske mil unna. Skipet kom fra murmansk, er det putin som tester beredskapen ved olje og gassfelt? russerne har jo erfaring fra å ha sivile skip utføre militære oppdrag. Det kan naturligvis være tilfeldigheter, men at dette skjedde så nært en plattform og at skipet ikke meldte fra om situasjonen eller ba om assistanse så er det kanskje, vel en test for å sjekke responstid? Endret 24. oktober 2023 av bojangles 7 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 23. oktober 2023 Populært innlegg Del Skrevet 23. oktober 2023 Hva er dette? En stridsvognbesetning bare bestemt seg for å kjøre utenom de vanlige kjørevegene i felten og stanser for deretter å vente på den første og beste FPV-drone, og siden løper bort? Ukrainerne kunne ikke ha en bedre gave bokstavelig talt. Røyk før den stoppe, tyder på motortrøbbel - har russerne nådd punktet hvor de nå sender ut stridsvogner med utslitte motorer som må overhales eller skiftes ut? En stridsvognmotor har nemlig en levetid på bare 1,000 timer eller mindre før den må skiftes ut med en ny motor og resirkuleres bokstavelig talt før retur til operativ tilstand. En vestlig motor bare må overhales i sammenligning. Dessuten er motorene spesielt på T-72 overfølsomt for ekstra vektpåkjenning ved at disse i virkeligheten har svak kraftytelse i allround bruk, bare 780 hestekrefter. Da sovjeterne ville erstatte T-54/55 i 1970-tallet, valgt de en økonomisk variant av T-64 med forskjellige tekniske løsninger for raskest mulig masseproduksjon og lettest mulig innfasing i militærtjeneste. De valgt den meste simple motordesignen basert på T-34 Model 1940 ment for T-34 stridsvognene den gang, og oppjustert den til bare 780 hestekrefter, som i senere varianter når 840 hestekrefter, men med høy risiko for motorsvikt. Det er enda verre for T-80B som hadde GTD-1000T, levetiden var mindre enn 500 timer - og etterfølgeren -TF teoretisk når 1,000 timer selv om dette motbevises i Tsjetsjenia og Ukraina. Den ekstra beskyttelsen bidrar utvilsomt til kortere levetid og større mulighet for motorsvikt. 7 3 1 Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 23. oktober 2023 Del Skrevet 23. oktober 2023 Livet går sin gang i Russland, men de må regne med å reise til andre destinasjoner enn tidligere. 😎 Nå går Lavrov ut med anbefaling om å velge Nord-Korea som feriemål fremover. Vi får ønske de riktig god tur......🤣 https://tass.com/politics/1693373 4 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 24. oktober 2023 Del Skrevet 24. oktober 2023 Ukraina har nå økende kapasitet i mobil middels rekkevidde. Hawk-systemene er riktignok designet på 60-tallet, men de funker helt fint mot droner, raketter og russiske luftfartøy. 4 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå