shockorshot Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) 7 minutes ago, sedsberg said: Kina er noen jævler på å kopiere. Sikkert ikke samme kvalitet, men trolig godt nok til å holde de fleste flya i lufta. Kina liker å kunne ha Boeing og Airbus fly fortsatt i Kina. Det er ikke en suksesshistorie å da starte å kopiere dem og risikere eksportnekt til Kina, samt at leasingfirmaer slutter å leie ut til Kina. Dessuten er det ikke bare bare å starte opp en fabrikk for å lage såpass spesialiserte og høyteknologiske deler. EDIT: Nå har jeg heller ikke tatt med det at deler må være sertifisert, kvalitetssjekket og mulig å spore opp hvor den er lagd, for at firmaer hele tatt vil kjøpe flyet. Lykke til med å videreselge det senere hvis du har en del som ikke oppfyller de kravene. De flyene vil heller ikke bli sertifisert til å fly internasjonalt. Endret 23. august 2023 av shockorshot 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 zorry skrev (49 minutter siden): Selv tror jeg ikke at alle disse pilotene bytter personlighet så snart de blir satt på bakken. De vil fremdeles være villige til å ta kalkulert risiko. God lønn, eventyr, adrenalinkick, millitært felleskap og sikker mange flere ting vil telle på pluss-siden for en del av dem, kanskje alle. At risikoen holder noen hjemme betyr ikke at ingen vil dra En gang jeg tok bussen overhørte jeg en samtale mellom bussjåføren og en annen passasjer. Det viste seg at bussjåføren var tidligere kampflypilot og kjørte buss for ikke å kjede seg. Det er nok en del pensjonerte piloter rundt forbi som godt kunne tenke seg litt mer action i hverdagen, *samtidig* som de har sympati for Ukraines sak. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg afterall Skrevet 23. august 2023 Populært innlegg Del Skrevet 23. august 2023 (endret) NRK melder at et privatfly med 10 mennesker har styrtet ved Moskva, visstnok med Prigosjin selv på passasjerlisten. Ny versjon av å falle utav et veldig høyt vindu? Edit: Link https://www.nrk.no/nyheter/tass_-10-dode-etter-flystyrt-i-russland-_-prigozjin-kan-ha-vore-om-bord-1.16527027 Endret 23. august 2023 av afterall 6 6 1 Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Et av Prigosjin sine fly ser ut til å ha blitt skutt ned i Tver-regionen like nord for Moskva. Det skal være syv omkomne. Er Prigosjin selv fortsatt i Afrika, eller var dette slutten for han? 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Mener jeg hørte på nyeste The Telegraph sin podcast at Prigosjin var i og rapporterte fra Afrika? Hvorfor skulle han da plutselig være i Moskva igjen? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) RT: Wagner chief among passengers on crashed plane BBC sier det samme, men jeg klarer ikke copy-paste fra appen. Edit: RT: A private jet traveling from Moscow to St. Petersburg crashed on Wednesday in Russia’s Tver Region. The Russian Emergencies Ministry said all 10 people on board had died. Rosaviation has since said that Evgeny Prigozhin, the head of the Wagner Private Military Company, was listed among the passengers. Endret 23. august 2023 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Veldig tilfeldig hendelse sikkert. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Mannen med ljåen skrev (12 minutter siden): RT: Wagner chief among passengers on crashed plane BBC sier det samme, men jeg klarer ikke copy-paste fra appen. Edit: RT: A private jet traveling from Moscow to St. Petersburg crashed on Wednesday in Russia’s Tver Region. The Russian Emergencies Ministry said all 10 people on board had died. Rosaviation has since said that Evgeny Prigozhin, the head of the Wagner Private Military Company, was listed among the passengers. Også omtalt på CNN US akkurat nå. 1 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 11 minutes ago, Mannen med ljåen said: RT: Wagner chief among passengers on crashed plane BBC sier det samme, men jeg klarer ikke copy-paste fra appen. Edit: RT: A private jet traveling from Moscow to St. Petersburg crashed on Wednesday in Russia’s Tver Region. The Russian Emergencies Ministry said all 10 people on board had died. Rosaviation has since said that Evgeny Prigozhin, the head of the Wagner Private Military Company, was listed among the passengers. Kan ikke si jeg føler meg trist, mannen var en jævel. Samtidig er det snodig hvordan alle som lukter av opposisjon til Putin lever farlig. 6 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Wagner-gruppens kanal sier flyet ble skutt ned og beskylder militæret for dette. 1 2 Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Tipper de legger skylden på Ukraina for flystyrten til Wagner sjefen 🙄 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Lurer på om det var en "ulykke". 1 Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) Blir spennende å se om han faktisk var i flyet eller ikke, for det er jo ikke sikkert selv om han sto på passasjerlista ifølge RT. Synes dette får Putin til å se enda svakere ut. Prigo så nærme Moskva? Hvor lite kontroll har Putin egentlig? Endret 23. august 2023 av shockorshot Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Prigo ender sine dager nøyaktig 2 måneder etter opprøret. Her har noen planlagt! 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Sitat Wagner-gruppens kanal sier flyet ble skutt ned og beskylder militæret for dette. De kunne påstått hva som helst. Teknisk feil, ukrainsk angrep, sabotasje, krasjet fordi piloten hadde falt ut av cockpitvinduet på fylla... Skylder de på sine egne militærstyrker? Hvordan skal denne dysfunksjonelle gjengen vinne spesialoperasjonen? Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 onkel_jon skrev (3 minutter siden): Tipper de legger skylden på Ukraina for flystyrten til Wagner sjefen 🙄 Hva med Girkin? Kanskje de mangler et BUK system i området...... 😁 1 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Veldig smart av Putin, det måtte bare gå slik etter mytteriet. Wagner-troppene blir vel lagt ned. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 (endret) Flyet til Prigozhin ble skutt ned av russisk luftvern påstår noen fra Wagner. update: Video Looks As If The Jet Was Either Shot Down Or Suffered A Catastrophic Event At Altitude. Endret 23. august 2023 av Svein M Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. august 2023 Del Skrevet 23. august 2023 Video som påstås å være flyet. Om det faller slik ut av lufta har det definitivt skjedd en katastrofisk feil før videoen startet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå