Dragavon Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 Jens Kr. Kirkebø skrev (23 minutter siden): Youtube er håpløst, der må jeg ofte se 2x30 sekunders reklame før jeg får se det jeg skulle se. Det gidder jeg aldri. Eg har aldri sett ein einaste reklame på youtube 😇 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 OT, men jeg kan i samme slengen anbefale SponsorBlock. Nettleser-plugin som fjerner YouTube-reklame som er en del av videoen, type: "men før vi fortsetter vil jeg fortelle om denne videoens sponsor...". Kan også konfigureres til å hoppe over intro/outro, basert på hva andre brukere markerer. 4 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 Dragavon skrev (31 minutter siden): Hvis dette medfører riktighet, betyr det at vi i vesten ikke lenger kan sitte på våre laurbær lengre og late som om alt er fred og fordragelig. Vi skulle ha omstilt vår egen industri for lenge siden til å trappe opp produksjon av våpenmateriell. Ideelt skulle det rullet ut tusenvis av pansrede infanterikjøretøy i året så vi kunne holdt oss et steg foran en slik utvikling (hvis det stemmer). Hvis Russland omsider kommer seg ut av krokodilrusen og begynner å speile hva vi i vesten har gjort - bygge og trene opp reserver for så å sette inn ferske brigader, kan se langt bort ifra at Ukraina vil kunne være i stand til å frigjøre landet sitt. Det er totalt urealistisk. Det som er skummelt er at vi har inntill nå sett en parodi av et militære streve med de helt grunnleggende ting. Dette gjør oss bedagelige og henfallen til å undervurdere fienden. Jo lengre denne konflikten pågår, jo større er sjangsen for at vi omsider ser Russland makter å ta seg sammen. Derfor er det uendelig frustrerende å se vesten drøye og hale ut våpenleveranser. Vi må gi Ukraina det de trenger nå for å få en slutt på denne krigen nå. Om 3 år kan det være for sent. Og vi sitter igjen med et ribbet våpenlager selv med et Russland som har vært på krigsfot i flere år og bygget seg opp. Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Dragavon skrev (49 minutter siden): Jeg leste gjennom en del av kommentarene til denne twitter posten, hun får en god del tyn. Bl.a. blir det henvist til denne: The True State of Russian Arms Manufacturing, June 2023 - Jamestown Endret 3. juli 2023 av Windfarmer 1 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Hva står det i tråden? Dette er alt som kommer opp uansett hva jeg går inn på på Twitter eller hvilke enhet / nettleser jeg bruker. Endret 3. juli 2023 av The Very End 2 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 36 minutes ago, bojangles said: Du kan enten kjøpe deg ut av den knipa, via youtube premium, eller du kan adblocke youtube. Eller kanskje ennå bedre en kombinasjon. Den skjulte reklamen og sleip markedsføring kommer du jo ikke unna, men det er jo likt på alle plattformer. Nå kan du jo strengt tatt kjøpe deg ut av knipa på twitter også, noe mange ikke er villig til. Youtube har tatt opp kampen med adblockere, så den kan du nå bare glemme. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 bojangles skrev (43 minutter siden): eller du kan adblocke youtube. Da rammer man vel kanskje først å fremst de som lager videoene ? Det er jo i så fall bare kjipt gjort, reklamene tar sjelden mer enn 10 sekunder. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Finst det noko tillegg som blokkerer popups av typen "vi verdsetter (ikkje) personvernet ditt" som pleier å komme opp kvar bidige gong ein går inn på ei nettside der ein ikkje har vore på ei stund? Endret 3. juli 2023 av torbjornen 2 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 24 minutes ago, Windfarmer said: Jeg leste gjennom en del av kommentarene til denne twitter posten, hun får en god del tyn. Bl.a. blir det henvist til denne: The True State of Russian Arms Manufacturing, June 2023 - Jamestown Det virker også som om det eneste hun har av kilder er russisk propaganda og egne tidligere tweeter. Så en stor klype salt må nok til 2 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Sitat ...reklamene tar sjelden mer enn 10 sekunder. Har du vært på YouTube i det siste? Reklamene er ofte veldig lange, men du kan trykke "Skip ad" etter fem sekunder. Så får du en til, og flere i løpet av videoen. I tillegg har du sponsorbeskjedene som er en del av videoen. Simon Whistler kan snakke i flere minutter om SquareSpace midt i en video, så her må du aktivt spole frem til innholdet starter igjen for å beholde forstanden. Endret 3. juli 2023 av Mannen med ljåen 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 3. juli 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 Windfarmer skrev (1 time siden): Jeg leste gjennom en del av kommentarene til denne twitter posten, hun får en god del tyn. Bl.a. blir det henvist til denne: The True State of Russian Arms Manufacturing, June 2023 - Jamestown Det er dessverre mulig at hun har rett. Produksjonen øker ikke, men den går ikke ned, og nylige våpenleveranser til andre land hadde funnet sted samtidig som det kom fram at russerne har løste de fleste problemene med å forberede økt produksjon - de har klarte å utnytte det korrupte markedet for å få fram elektronikk de hadde ønsket. Vesten kan lett overgå Russland industrielt sett, men politikerne bruker ett helt år for å komme på at de må oppruste og gir ukrainerne materiell, bare 60 % av det som var lovet, har kommet fram, store mengder våpen og kjøretøyer var i dårlig skikk og enda verre, det vist seg at krigsindustrien er så kraftig nedbygd, at mange ordrer er satt på hold. Putin i kontrast hadde ikke nedbygd den russiske krigsindustrien og det finnes intakte fasiliteter og utstyr som kan hentes fram på nytt, så de kan lettere lage våpen enn Vesten med unntak av USA. Og hun har også rett ved å påpeke at de ukrainske tapene materielt sett er veldig problematisk, slik at konstant utrustning er nødvendig - og her hadde Vesten brukt for lang tid. Nammo i Norge sliter med å få myndighetene til å ta sin del av kraftanstrengelsene. I USA er det to menn, Blinken og Sullivan, som Biden lot til å stole helt blindt på, som har holdt tilbake amerikanske våpenleveransene altfor lenge, og deretter hindret leveranser av klasevåpen og andre kontroversiell våpen. Her er hennes ord; The next months will be decisive, not only for counter-offensive, but for the war. Yes, now the Russian industry has increased production and is exporting more, as more missiles are being launched and more vehicles leaving the factories. However, they still lack around 10,000 skilled workers, but this does not mean they have a shortage of manpower. They just won't pay salaries even at war. In 2022, these companies were offering salaries of $350, but now it has risen to R$600-900. Other enterprises like Uralvagonzavod have decided to hire 250 prisoners. Many of these Russian companies were also recovering from a financial crisis and saved money in 2022. What is intriguing is that the armored repair plants and main enterprises have not gone into war mode yet, even after 16 months of war, only now some switched to 12h/day. The reason for this could be that they were planning for a long war of attrition and are confident in their industry. Within the next 45 days, a new Russian army is expected to come to the front, with 50,000 men arriving to replace losses and possibly being better equipped. At the actual scene, the gap will increase and will be evident the shameful phrase: "Russia under sanctions is winning a war against the second EU army supported by 40 countries with 30x the RU GDP." For me we are getting near the point where the war will be on U.S hands. If the US decide to raise the investment, sending 5x more equipment, it can be a game changer. Some Russian propaganda can be exaggerated and needs to be deeply checked. However, in the past year, the Western media has blown things out of proportion. They reported that Russia was lacking everything, from fuel to shovels. However, this is not entirely true as they had shovels to fight. The Western media will take a long time to regain its credibility after this war, although there are still some good journalists with ethical positions. During many months in last year, the Russian industry was in pieces, trying to organize production and pay old debts. In part of 2022, they were producing semi-finished armored vehicles and waiting for scarce electronics. The Western had a time window and missed it completely. Delayed weapons, outdated weapons, not working weapons, and undelivered weapons were wearing out the Ukrainian capabilities. But good part of the western media and many defense analysts were ignoring facts and keeping the optimism. The polical consequences of a defeat would be like an earthquake on Europe. Hva hun egentlig ment, er at den russiske industrien er tilbake på sporet, de kan ikke gå inn i krigstilstand, det er sannsynlig helt umulig, men de kan produsere utstyr og våpen raskere enn hele EU med synlig unntak av USA. Vesten har rustet ned altfor sterkt, og det meldes at ammunisjonsdepotene er i ferd med å tømmes mens våpenprodusentene måtte inn i meget seige forhandlinger med myndigheter som ikke evnet å forstå hindringene og tidstapet fordi ressursene simpelt ikke er der, det må gjenreises. Og det er veldig åpenbart at flere dusin ledende elektronikkfirmaer i USA og EU hadde med vilje ignorert sanksjonsregimet ved å selge enormt mye til tredjeland uten synlig etterspørsel - amerikanerne i Washington er i voksende sinne over rapporter om nyproduserte kryssermissiler fylt med amerikanske elektronikk. Hvis Ukraina må gi opp og deretter legge ansvaret for dette på EU, kommer det til å bli et meget stort jordskjelv fordi politikerne vil da konfronteres med faktumet om at de er så inkompetent, at de må slutte og la nye krefter overtar, ettersom det er disse som var ansvarlig for den vettløse nedrustningen i de siste tjue år. Det bli umulig for folk flest å ha tillitt mot sine lederne, og det som hendt i Frankrike samt markedliberalismens kollaps og den synlige korrupsjonen i verdensmarkedet som spre seg til sport, har gjort at vestlige flest vil innse at de var utsatt for akutt inkompetanse i lang tid. Som Putin vinner på. 3 8 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 1 hour ago, Imaginacíon said: Nå kan du jo strengt tatt kjøpe deg ut av knipa på twitter også, noe mange ikke er villig til. Youtube har tatt opp kampen med adblockere, så den kan du nå bare glemme. Neida det er fortsatt veier rundt. Men dette blir OT. Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 Manglende investeringer i produksjon av ammunisjon og våpensystemer vil ikke bare kunne sørge for et uakseptabelt resultat i denne krigen men sette Europa i en svak posisjon i mange år fremover. 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) 18 hours ago, skaftetryne32 said: Da rammer man vel kanskje først å fremst de som lager videoene ? Det er jo i så fall bare kjipt gjort, reklamene tar sjelden mer enn 10 sekunder. Med mindre youtube akkurat har endret måten de teller visninger og fordeler inntekter så blir det full inntekt til skaperne av videoer en ser med premium selv med adblocks så det er ikke noe tap for de som lager videoene. Fordi jeg som premium bruker betaler penger hver måned for youtube. Og selv om det skulle bli endret frem i tid så sover jeg stort sett godt om natten likevel. Reklame er på vei til å knekke gleden ved internett for de som ikke tar grep for å unngå reklame. For de som ønsker å bidra til at bra innhold fortsatt skapes er det jo mange muligheter til å støtte sine favoritter på youtube. Du kan feks bli medlem hos dem, mot en liten sum hver måned. Eller støtte via donasjoner eller via patreon osv. Så nei - reklame er ikke eneste måten å støtte youtubere. Endret 4. juli 2023 av bojangles Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) Så ein prøver å "koke frosk", men endar med at det er ein sjølv som blir kokt? Det er på tide at Tyskland og USA stansar nølinga og at ein får sendt F16, langtrekkande rakettar og det som må til FØR Russland kjem seg på fote og "vinn" krigen. Endret 3. juli 2023 av torbjornen 1 3 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 2 hours ago, torbjornen said: Finst det noko tillegg som blokkerer popups av typen "vi verdsetter (ikkje) personvernet ditt" som pleier å komme opp kvar bidige gong ein går inn på ei nettside der ein ikkje har vore på ei stund? 1 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 3 hours ago, Jens Kr. Kirkebø said: Youtube er håpløst, der må jeg ofte se 2x30 sekunders reklame før jeg får se det jeg skulle se. Det gidder jeg aldri. Fungerer helt fint for meg, ingen reklame på mobil og PC. Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) https://gagadget.com/en/271897-one-su-34-one-su-35s-two-mi-8mtr-1-and-one-mi-8-ukrainian-air-force-confirms-it-destroyed-five-targets-in-russia-with-mim/ One Su-34, one Su-35S, two Mi-8MTR-1 and one Mi-8: Ukrainian Air Force confirms it destroyed five targets in Russia with MIM-104 Patriot SAMs on 13 May Da var kanskje dette mysteriet løst. Et Patriot-batteri flyttet nærmere grensen var en ledende hypotese. EDIT: Jeg vet ikke om det er amatørmessig eller genialt å anonsere det på denne måten. Vesten stipulerer som regel at våre våpen ikke skal brukes i Russland. Samtidig nektet Ukraina at det var de som stod bak. Og så vidt jeg vet har de fremdeles ikke tatt ansvar for det, eller ført det opp på russiske tap. Endret 3. juli 2023 av Brother Ursus 4 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 (endret) 5 hours ago, skaftetryne32 said: Da rammer man vel kanskje først å fremst de som lager videoene ? Det er jo i så fall bare kjipt gjort, reklamene tar sjelden mer enn 10 sekunder. Å blokkere reklame er ikke kjipt gjort, det er det eneste riktige. 5 hours ago, torbjornen said: Finst det noko tillegg som blokkerer popups av typen "vi verdsetter (ikkje) personvernet ditt" som pleier å komme opp kvar bidige gong ein går inn på ei nettside der ein ikkje har vore på ei stund? Ja takk, hadde spart en million sekunder på det. Endret 3. juli 2023 av Abigor 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 3. juli 2023 Rapporter Del Skrevet 3. juli 2023 Arve Synden skrev (3 timer siden): Hmmm... Det ser ut til at eg må byte nettlesar. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå