Populært innlegg Regenburg Skrevet 11. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Imaginacíon skrev (1 time siden): Jeg vet ikke helt. På meg virker offensiven litt halvhjertet. Bare 1/3 av styrkene er satt inn. I stedet for å konsentrere seg om å slå gjennom på et strategisk sted sprer de styrkene sine. Rapportene er blandet. Man bruker støttropper for å penetrere fiendens linjer. Menneskelig bølge eller å sette inn alt man har på et punkt skaper bare trafikkork og skytegalleri for fienden. Man setter inn reservene sine der man vinner frem, ikke der man taper eller sliter. Sinnsyke videoer av ukrainere som stormer skyttergraver på twitter nå. Herregud så mye håndgranater de kaster på hverandre. Kan ikke se for meg å ha nerver til å stå å flire mens jeg kaster håndgranat mot fiender og dukker mens de dryler sine egne tilbake. Kulene flyr. Men klart, man ser et utklipp av helvetet. Har knapt nok nerver til å følge med på djevelskapen som tilskuer på sosiale medier. Virker som om Ukrainerne vinner frem i retning syd. Og da snakker vi om at de slår til mot de strekningene som russerne har befestet aller mest. Kan ikke russerne stoppe dem her, kan de ikke stoppe dem i det hele tatt. Ukrainerne er allerede forbi den første forsvarslinjen så vidt jeg kan se. Men rykter om at de nærmer seg Melitopol er nok disse sedvanlige tik tok ryktene som de sender ut (i beste fall har 2 menn i en jeep kjørt dit og tatt bilder av seg selv med kommuneskiltet, for å skape panikk hos russerne. Har sett masseflukt av russerne her og der, hvor de løper fra posisjonene sine i klynger som tyskerne i den Band of Brothers scenen hvor Captain Winters kommer over åskammen og skyter dem i ryggen i haugevis. Ser også at TOR systemer slås ut med tap av hele mannskapene. Ukrainerne har trolig med seg en type raketter som ikke leker butikk når det gjelder å kverke systemer koblet opp mot aktive radarer. Vet at under verste himarsherjingen drev mannskapene å skrudde av radaren, mens HQ krevde at den skulle skrus på, så drev mannskapene å flippet den av og på med det resultatet av at de ikke hadde AA dekning der de trodde de hadde det. Ser også at russerne kverkes i dynger og hauger i brakker, mest kjent av dagen er kanskje denne ammo-depoten-bygningen hvor flere kompanier skal ha oppholdt seg. Russerne har ikke gaffeltrucker eller paller, og flytter all ammunisjon for hånd mellom lager og kjøretøy/tog så det er trolig mange soldater involdert i slike depoter rent logistisk. Dette minner om starten på Kherson offensiven, Ukrainerne rykker frem. God speed. Putins barnemordere og voldtektsmenn er akkurat så bevæpnet som forakten Putin har for dem tillater; bestefars rustne kalasjnikov, og en radiosender i lomma så deres eget artilleri fra ww2 kan bombe dem når de stuper i håp om å ta noen ukrainere. Enhver russer, mongol eller tsjetsjener som ikke har kastet våpnene enda fortjener akkurat samme medisin som russerne har delt ut til menneskene de skar i småbiter i Bucha, krigsfangene de har kasterert og skåret hodene av. Det eneste som russerne har til sin fordel er at de er ganske forskanset, og uten luft-makt til fordel for en av partene fungerer skyttergraver og høyder ganske bra når man skal forsvare seg. Samt den apatiske ordresoldaten til russerne som sitter der han er og forsvarer seg mot enorme odds i mangel av initiativ til å innta nye posisjoner eller forflytninger. Man så dem kjempe innbitt og narkoruset i tvillingbyene i fjor, og ditto i Bucha i år. Tapstallene vil bli skyhøye før de er så opprullet at de endelig starter på sine (så langt relativt dyktige) tilbaketrekninger. Det er ikke sasha og vanja fra boligblokkene i Moskva og St Petersburg vi ser her. Enebarngutter med dataspill som hobby og fire mødre i form av mor, bestemødre og kone (mange gifter seg i en alder av 19-20). I stedet er det ganske hardføre etniske folkeslag og diverse assimilerte russere fra sibir, fengsler og andre ødemarkområder. Blir som å sammenligne gruverarbeiderne i samfunnene i nord-finland med de meteroseksuelle øredobbguttene i Oslo. Ukrainerne møter hard motstand, men det ser nå ut til at DPLR (?) er tømt for mannfolk og mer eller mindre tvangsutskrevne karer fra russland sendes i bøtter og spann inn i de formasjonene som "republikkene" har opprettet, en lastebilsjåfør som har overlevd i 3 måender leder hele kompanier, og en sersjant med et halvår i styrkene leder visstnok brigader, slik man så i den britiske armeen under og etter masseslaktene i Ypres under første verdenskrig der hele deres stående hær ble utradert på noen uker. Likevel har russerne lært, og raffinert sine metoder, særlig den nedre delen av offiserstanden deres har fått erfaringer og gjør særlig forsvar og artilleri bedre nå. Dette er de som er høyt nok oppe i systemet til å aldri være i nærheten av rakettangrepene på brakkene eller skyttergravene, og so m er første mann i bilen vekk fra fronten når Ukrainerne kommer for nært. Det blir en nervepirrende uke på jobb, med mange dobesøk for å sjekke twitter og sosiale medier mens offensiven pågår. Nesten så man burde kreve storskjerm satt opp på pauserommet, som under OL 😕 selv om jeg så klart ser det tragiske i denne brutale morderkrigen som diktatorfascistsvinter og hand håndtlangere i Kremlin har igangsatt mot de stakkars ukrainerne. Endret 11. juni 2023 av Regenburg 13 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Enceladus skrev (22 minutter siden): Lol! Hva er dette for noe? C&C Red Alert!? 😂 Treningsbunker, hvor guttene kan øve seg på å bruke kanontårnene til hele tanksparken innendørs og i samme bygg. Gir egentlig veldig mening når man tenker over det. 3 4 Lenke til kommentar
Gloomy arrow Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Det ser ut som Ukraina har en god plan. De ødelegger infrastruktur mellom Krim-halvøya og Russland. Samtidig som de litt etter litt nærmer seg Tokmak. De vil nok gå for enten Melitipol eller Mariupol på sikt. Lykkes de med offensiven sin er nok Krim-halvøya innen rekkevidde. Om en eller to uker, kan nok ukrainerne krysse Dnepr-elva ved Kherson da flommen forårsaket av ødeleggelsen knyttet til Kakhovka-dammen trekker seg tilbake. Spørsmålet om russerne ikke ødela den litt for tidlig. Håper virker Ukraina klarer å ta Krim-halvøya slik at de kan på sikt eksportere korn o.l. uten blokade fra Russland. Men da må man ha kontroll over Sevastopol. 6 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Det går kraftig for seg nå. Ser ut som om det er mer godt nytt å vente utover kvelden og de neste dagene. Håper det skjer med minimale tap ❤️ 4 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Makarivka er frigjort. De er på vei mot Staromaiorske. De massive forsterkningene vil jeg tippe er det 10'e armékorpset. Veldig erfarne folk. Men ikke stormbrigader. Endret 11. juni 2023 av Brother Ursus 10 2 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Russiske medier om nordfronten Kharkiv/Luhansk: "The Ukrainians broke through our defense. There are fierce battles" 5 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Virker som om Russland står i fare for å feile på samtlige fronter. 4 5 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Ser ut til at gjennombruddet til Ukrainerne går runden på Twitter. Russiske linjene er sprengt på mer enn et sted. Interessant nok har russerne for første gang i denne krigen linjer ganske dypt inne i okkupert territorie å falle tilbake på. 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Det er offisielt. Makarivka er frigjort. Styrkene rundt Bakhmut ser også ut til å bygge momentum. 2 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Regenburg Skrevet 11. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 11. juni 2023 Skabeeva drømmer om et par-tre millioner kinesiske soldat som kunne sveipet innom Belgorod regionen og så inn i Ukraina. Ingen i studio ser ut til å klare å holde maska. Det er faen meg verre enn selv Goebbels verste feberfantasier nedi amfettaminsirkuset til Adolf 1945. Ser frem til den dagen Ukrainsk E tjeneste nagler henne og poster videoen på nett. 8 1 5 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 7 hours ago, Brother Ursus said: Hadde vært "morsomt" å vite hvem som har trykket "Heart" på denne og hatt en samtale omkring det valget med vedkommende... 💥🤬 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Just now, Gjest MKII said: Hadde vært "morsomt" å vite hvem som har trykket "Heart" på denne og hatt en samtale omkring det valget med vedkommende... 💥🤬 Slik jeg forstår det er det noen som trykker hjerte også for å vise medfølelse. Men kan fint være et troll. 2 3 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Brother Ursus skrev (1 minutt siden): Slik jeg forstår det er det noen som trykker hjerte også for å vise medfølelse. Men kan fint være et troll. Alle hearts på twitter skaper vel bare trafikk, at posten er viktig? Tror ikke det er noe annet å gjøre annet enn å dele og svare. Er 5 mil til Tokmak fra der ukrainerne har brutt gjennom nå, men 3 festningslinjer, hvor en av dem er formidabel og dobbel. Vi får se hvor mange styrker de har i reserve som tar over etter hvert gjennombrudd, kan ikke se for meg at det er mye kampstyrke eller evne til å rykke frem for de troppene som har gjort selve kjempingen gjennom disse forsvarslinjene. 3 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Hjerte er ment for å vise medfølelse, tror jeg. Hadde det vært fliretegn, ville jeg tolket det som usympatisk/"glede seg over" faenskapet. Lenke til kommentar
Entern Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Regenburg skrev (9 minutter siden): Skabeeva drømmer om et par-tre millioner kinesiske soldat som kunne sveipet innom Belgorod regionen og så inn i Ukraina. Ingen i studio ser ut til å klare å holde maska. Det er faen meg verre enn selv Goebbels verste feberfantasier nedi amfettaminsirkuset til Adolf 1945. Ser frem til den dagen Ukrainsk E tjeneste nagler henne og poster videoen på nett. 100% enig. Fy flate for en fullstendig sinnssyk kjerring 🤢 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Endret 11. juni 2023 av Brother Ursus 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå