Dragavon Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 knipsolini skrev (7 minutter siden): Hvorfor i helvete gjør de det? Er dette Putins siste hevnaksjon før han trekker styrkene sine ut, ref. propagandaministerens forslag om å "fryse konflikten"? Forstår Putin at de veike styrkene sine vil gå på et ydmykende nederlag med styrker som rømmer stillingene sine når den ukrainske offensiven kommer, og nå bare skal lage et mest mulig helvete før det skjer? Må si jeg er bekymret for hva som vil skje med atomkraftverket når/før/etter russiske styrker må komme seg ut. Får håpe de er bekymret nok for skadene der til ikke å gjøre noe like idiotisk, sprenging av dammen går jo bare ut over Ukraina og verdens matforsyning. Typisk russisk jævelskap. Måtte putler og alle som støtter invasjonen hans brenne i helvete. 2 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2023 Sitat SAS følger Ukrainas svarteliste – fjerner alle produkter fra Freia SAS stopper salg av alle produkter fra matvaregiganten Mondelez, ettersom det hevdes at selskapet bidrar til Russlands statskasse. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3E7VrX/sas-foelger-ukrainas-svarteliste-fjerner-alle-produkter-fra-freia 2 8 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Snikpellik skrev (På 7.6.2023 den 13.50): Vestens kanskje største spreder av anti-ukrainsk og pro-russisk desinformasjon, Tucker Carlson, er den første til å få sitt eget program på Twitter. Rettelse, hvem som helst kan legge ut slikt på Twitter. Jeg tror ikke det foreligger noen direkte avtale med Twitter. Men at han i denne første videoen sin kommer med massevis av antisemittisk oppgulp (og massevis av løgner) og dette spres enda mer av Elon Musk, er det liten tvil om. Russland påstår at Ukraina er nazistene, men når man ser på hvem Nazistene faktisk støtter så er det Russland. Brother Ursus skrev (På 7.6.2023 den 14.08): Hvor er responsen fra verdens ledere? FN? Vesten? Det er tydeligvis viktigere å feire det russiske språkets dag. sedsberg skrev (På 7.6.2023 den 14.14): Ta det med ro. Det kommer helt sikkert er par fordømmelser og kanskje et par symbolske sanksjoner. Amnesty kommer nok snart med en fyldig rapport der de gjør rede for hvorfor det er Ukrainas skyld at Russland sprengte demningen. Endret 8. juni 2023 av Markiii Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) 29 minutes ago, Dragavon said: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3E7VrX/sas-foelger-ukrainas-svarteliste-fjerner-alle-produkter-fra-freia Voksen avgjørelse, noe sent men greit. Da er det bare å håpe at også våre matvarekjeder og alle andre kjeder som støtter opp om produsenter som ikke har trekt seg ut av russland blir boikottet. Slikt treffer langt raskere og hardere enn om det bare er du og jeg som sluttbrukere som boikotter. Den første kjeden som følger opp skal jeg bli lojal til sålenge de kjører sanksjoner og boikott av produsenter som støtter en nasjon av krigsforbrytere. Endret 8. juni 2023 av bojangles 1 4 Lenke til kommentar
Imaginacíon Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 https://www.dagbladet.no/nyheter/spar-nato-soldater-i-ukraina/79492455 Har tiden kommet for at en koalisjon av de villige tar opp kampen med russerne? Etter den siste tidens begivenheter mener jeg ja. Ukraina har rett til å be om assistanse. Så kan en selvsagt si at den hjelpen burde kommet for lenge siden, men bedre sent enn aldri. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Russland startet krigen Russland okkuperte demningen Russland minela den allerede ifjor Russland forberedte sprengningen i flere dager ift. satellittbilder ved å sabotere demningen Russland hevet med overlegg vannstanden i reservoiret til katastrofale nivå i dagene før Russland vedtok nye lover i begynnelsen av måneden som gjør det ulovlig å etterforske demningsbrudd Demningen er bygget for å motstå atomkrig og kan nesten ikke ødelegges fra utsiden Glemte jeg noe? Endret 8. juni 2023 av Brother Ursus 15 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2023 https://dinside.dagbladet.no/okonomi/har-tomt-hyllene-helt-sykt/79493335 Har tømt hyllene: - Helt sykt Butikken har ryddet hyllene for all sjokolade produsert av Mondelez, nå vurderer flere storaktører det samme. I mai ble det kjent at Ukraina svartelister matvarekonsernet Mondelez som blant annet eier Freia, Marabou, Oreo og Daim. Ukrainas antikorrupsjonsmyndighet anklaget også selskapet for å bidra til Russlands krigskasse. - De har tre fabrikker der og bidrar gjennom sin produksjon i Russland til å betale skatt til den russiske statskassa, fortalte Jakob Hedenskog, som er analytiker ved Senter for Øst-Europa-studier ved Utenrikspolitiska instuitutet i Sverige. SAS og Vy melder at de er med på boikott. Det er jeg også. Og jeg spiser MYE sjokolade 8 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Drogin Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2023 Brother Ursus skrev (10 minutter siden): https://dinside.dagbladet.no/okonomi/har-tomt-hyllene-helt-sykt/79493335 Har tømt hyllene: - Helt sykt Butikken har ryddet hyllene for all sjokolade produsert av Mondelez, nå vurderer flere storaktører det samme. I mai ble det kjent at Ukraina svartelister matvarekonsernet Mondelez som blant annet eier Freia, Marabou, Oreo og Daim. Ukrainas antikorrupsjonsmyndighet anklaget også selskapet for å bidra til Russlands krigskasse. - De har tre fabrikker der og bidrar gjennom sin produksjon i Russland til å betale skatt til den russiske statskassa, fortalte Jakob Hedenskog, som er analytiker ved Senter for Øst-Europa-studier ved Utenrikspolitiska instuitutet i Sverige. SAS og Vy melder at de er med på boikott. Det er jeg også. Og jeg spiser MYE sjokolade Ditto her. Nå går det i Nidar istedenfor Freia 9 4 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Brother Ursus skrev (12 minutter siden): Glemte jeg noe? At russarane visstnok dei siste dagane også har sprengt andre demningar i områda som dei okkuperer. Krona på verket er at dei sender droner over evakueringssentra, for deretter å angripe desse målbevisst. Russarane fører- og har ført total krig mot Ukraina. 6 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Drogin skrev (3 minutter siden): Ditto her. Nå går det i Nidar istedenfor Freia Den beste sjokoladen er Minde, trass i at den blir laga i Fredrikstad og ikkje i Bergen slik som før. Men viktigast: Det finst fleire gode alternativ til Freia. Endret 8. juni 2023 av torbjornen 8 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Nidar, Minde og Hval er vel de andre sjokoladeprodusentene i Norge av en viss størrelse. Mondelez eier også Cadbury, Toblerone, Lacta, Milka, Marabou og Cote d'or som selges i Norge. 2 6 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Sitat Får ikke fjernet pga. bug Hval sjokolade selges bl.a. på Nille, trenger absolutt ikke kjøpe Freia. Det selges også mye polsk sjokolade hvis man finner en østeuropeisk innvandrerbutikk. Artig å prøve nye varianter. Freia/Mondelez må lære at de ikke skal støtte Putin. Endret 8. juni 2023 av Mannen med ljåen 5 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Europris er også et bra sted å kjøpe Nidar, Minde og Hval. Gjerne billigere også enn vanlige butikker. I andre nyheter... Norge har formelt solgt 31 F-16 til Romania. Hvorfor kunne vi ikke gitt disse til Ukraina? Mon tro om ukrainerne allerede er lovt voldsomt mange fly fra andre? 2 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Skulle ikke Romania ha F-35? Kanskje de havner i Ukraina likevel? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 8. juni 2023 Populært innlegg Del Skrevet 8. juni 2023 (endret) Minner om følgende: Sitat Vær oppmerksom på falsk informasjon. Sosiale medier blir flittig brukt for å dele falsk informasjon og propaganda. Unngå å dele spekulativ informasjon fra upålitelige kilder. Les også: 1) Russland sprer desinformasjon og 2) Slik vurderer du informasjon om krigen i Ukraina. Ett innlegg med misinformasjon, med påfølgende diskusjon, er fjernet. Vennligst vær kritisk, etter beste evne, til kilden når man deler informasjon i tråden. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Tilbakemeldinger tas på PM Endret 8. juni 2023 av Uderzo 10 4 Lenke til kommentar
ParadiseCity Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 bojangles skrev (16 timer siden): Javel? Det var jo du som dro inn det youtube eksemplet og sa at det kunne sammenliknes med Fox. Saken med Fox er allerede prøvd i retten og Fox ble dømt til å betale. Ferdig med det. At du drar inn youtube er ikke relevant i forhold til svaret jeg ga deg. Dette er det du svarte og det du svarte på: Så jo akkurat sånn fungerer det. Fox er dømt og den aktive løgneren som ble avslørt i retten, der det helt tydelig kommer frem at løgnene ble servert med overlegg, han fikk sparken. Regninga gikk til Fox. Skrev dette i et annet innlegg: La meg forklare så enkelt som mulig for deg. Du kan ikke saksøke twitter å vinne fordi Tucker Carlson sier/skriver ting der du ikke liker. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 17 minutes ago, ParadiseCity said: La meg forklare så enkelt som mulig for deg. Du kan ikke saksøke twitter å vinne fordi Tucker Carlson sier/skriver ting der du ikke liker. Det har jeg da heller aldri sagt, ikke engang insinuert. Det jeg snakket om var at Fox faktisk ble dømt. Og som følge av det sparket de lystløgner carlson. 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 https://www.politico.eu/article/russia-strikes-school-where-evacuees-were-sheltering-after-zelenskyy-visits-flood-struck-kherson-ukraine-war/ Russland sikter nå inn artilleri på oppsamlingssteder hvor evakuerte sivile holder seg etter å ha flyktet fra hjemmene sine Jeg er nå på et stadie hvor jeg dritier i konsekvensene. Send inn NATO Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Brother Ursus skrev (2 timer siden): Russland vedtok nye lover i begynnelsen av måneden som gjør det ulovlig å etterforske demningsbrudd Altså, den praktiske konsekvensen av det vedtaket er ca null. Det er jo ingen som i fullt alvor innbiller seg at russerne ville etterforsket dette på en troverdig måte uansett. Det er heller nok et lite stykke propaganda, "vi gidder ikke en gang late som vi tar forbrytelser mot ukraina seriøst". 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 8. juni 2023 Del Skrevet 8. juni 2023 Gjest slettet-ld9eg7s96q skrev (8 minutter siden): Jeg er nå på et stadie hvor jeg dritier i konsekvensene. Send inn NATO Næ, la ukraina gjøre jobben selv. De har folkene, de har utstyret, de har treningen, de har motivasjonen. Og ikke minst at det vil svi så inn i helvete mye mer for det russiske selvbildet om ukraina banker dem helt på egen hånd. 4 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå