Jalla21 Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Brother Ursus skrev (16 minutter siden): Det var uventet 😁 Og Dmitry Peskov melder at Russland allerede har skutt ned 11 stk JAS Gripen fly. Antall F-16 som Russland allerede har skutt ned tror jeg nå har passert 30 stk........ 😁 2 2 Lenke til kommentar
ParadiseCity Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 bojangles skrev (5 timer siden): Spesielt at du siterer russisk grunnlov og tenker den skal følges men du mener Ukraina skal blåse i sin grunnlov og avstå land til putin så putin ikke blir sinna og atombomber hele verden. Lite er vel bedre enn at dagens russland slutter å eksistere? Både for resten av verden og den russiske befolkningen. De eneste det ville vært trist for er russisk elite, russiske oligarker og putin selv. Om så skjer, hva er egentlig problemet? Når du sier at "dagens russland slutter å eksistere" mener du da typ Jugoslavia med borgerkrig, etniske renskninger og utbryterrepublikker som også er i krig med hverandre? Tror du en krigsherre som er en ultranasjonalist/ytre høyre/hitlerist som har tilgang til atomvåpen i kaoset som oppstår i denne hypotetiske oppløsningen bryr seg i det hele tatt om MAD teorien? Fullstendig kollaps av den russiske stat i Jugoslavia stil ser jeg for meg industralisert etnisk renskning, massemord, bruk av kjemiske våpen mot sivile befolkning, bruk av atomvåpen i internt i Russland og NATO land. Hvis en eller annen krigsherre som er i nærheten av å ha samme verdenssyn som for eksempel Milosevic kommer han ikke til å nøle et sekund med å presse den store røde knappen som er siktet mot europeiske storbyer. Nei, det er veldig mye som er bedre enn at Russland kollapser. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 lada1 skrev (14 minutter siden): Obs, er det ikke slik at JAS Gripen er mindre krevende logistisk sammenlignet med F-16? Problemet med Gripen er at det ikkje finnes ledige fly. Om Ukraina skal få Gripen må enten noen ta operative fly ut av tjeneste eller dei må vente i lang tid på nyproduserte fly. Der er hundrevis av forskjellige F-16 modeller på lager. 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Det russiske skipet Ivan Kurs skal være alvorlig skadet, men flyter fremdeles. Russland hevdet alle de tre ukrainske sjødronene ble ødelagt og at skipet ikke ble skadet. Russia speaks? Russia lies. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2023 https://www.newsweek.com/patriot-missile-system-ukraine-war-russia-pentagon-kyiv-1802594 Patriot Missile Success in Ukraine Has Shocked Even the Pentagon–Kyiv "The United States thought for a long time, discussing whether to give us Patriots or not," said Kirichevskiy. "It turns out that our air defense forces with crash course training literally squeezed out of the Patriot a capability that the Pentagon did not think was possible." 7 3 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Brother Ursus skrev (1 minutt siden): Det russiske skipet Ivan Kurs skal være alvorlig skadet, men flyter fremdeles. Russland hevdet alle de tre ukrainske sjødronene ble ødelagt og at skipet ikke ble skadet. Russia speaks? Russia lies. Om en teller med ødelagt ved treff mot skipet så kan det vel stemme. 3 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Brother Ursus skrev (40 minutter siden): Det var uventet 😁 Ja, for så vidt, men dette er nok også posisjonering for potensielt fremtidig salg av fly til det ukrainske flyvåpenet, samt til andre dersom en skvadron JAS-39 plutselig ender opp i Ukraina og viser seg kapabel til å hamle opp med russiske fly 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2023 (endret) https://gagadget.com/en/249968-110-leopard-1a5-tanks-18-iris-t-slm-and-sls-air-defence-systems-20-marder-combat-vehicles-and-18-gepard-anti-aircraft-gun/ Germany preparing more weapons for Ukraine 110 Leopard 1A5 tanks and ammunition; 20 Marder infantry fighting vehicles and ammunition; 6 IRIS-T SLM air defence systems and missiles; 12 IRIS-T SLS launchers and missiles; 7 TRML-4D radars; 18 Gepard anti-aircraft self-propelled launchers; 26,350 155mm artillery ammunition; 5 Bieber bridge launchers; 71 Vector drones; 121 reconnaissance drones; 10 ground drones; 40 ground radars; 1 Satcom surveillance system; 12 M1070 Oshkosh tractors; 30 tanker trucks; 2,000 portable lighting systems; 13 ambulances; 100 MG5 machine guns; 100 MGW grenade launchers. Endret 25. mai 2023 av Brother Ursus 6 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Populært innlegg Del Skrevet 25. mai 2023 https://foreignpolicy.com/2022/08/12/russia-ukraine-war-crimes-genocide-appeasement-mearsheimer-putin/ Russia’s Brutal Honesty Has Destroyed the West’s Appeasers Yet plenty of Western intellectuals and politicians still ignore what Moscow is saying loud and clear. One of my most revealing interviews covering Russia’s war on Ukraine was with Polina Kovalevskaya. Along with her parents and two sisters, she was a refugee from Mariupol, the Ukrainian city with a prewar population of almost 450,000 that was besieged by Russian forces for almost three months. After three horrific weeks of hiding in basements during incessant Russian shelling, the family managed to escape the city, which was already a mass grave and charred ruin by then. When I asked them for a photo of their former home, they sent me a video instead. In the clip, amid a vast expanse of smoldering rubble, a Russian tank fires point-blank at an apartment building that was somehow still standing. Part of the building implodes, adding to the total devastation for miles and miles around. “This was our home,” Kovalevskaya told me when describing the video. What makes the video so chilling wasn’t just the fact that targeting civilians is a war crime. It’s that the clip bears the unmistakable logo of RT, the Russian channel that started off in 2005 as a mostly benign attempt to improve Russia’s international image and ended up as a domestic disinformation bullhorn. The video’s unequivocal message: This is what we’re doing in Ukraine, and we’re not even going to pretend anything else. Yet six months into this brutal war, there are still plenty of Western intellectuals, politicians, journalists, and activists willfully ignoring what Russia itself is telling them again and again, loud and clear. As a Russian journalist now in exile, I find this willful ignorance of my country deeply disturbing. Some of these pundits insist that there is a “peaceful” solution—which usually translates to stopping weapons deliveries to Ukraine and leaving the country to Russian leader Vladimir Putin to pick apart—or that the conflict is about the Kremlin’s “interests” or “security concerns.” All the while, the evidence of Russia’s actual goals and war crimes in Ukraine has become ever more overwhelming. 3 3 5 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Brother Ursus skrev (15 minutter siden): https://gagadget.com/en/249968-110-leopard-1a5-tanks-18-iris-t-slm-and-sls-air-defence-systems-20-marder-combat-vehicles-and-18-gepard-anti-aircraft-gun/ Germany preparing more weapons for Ukraine 110 Leopard 1A5 tanks and ammunition; 20 Marder infantry fighting vehicles and ammunition; 6 IRIS-T SLM air defence systems and missiles; 12 IRIS-T SLS launchers and missiles; 7 TRML-4D radars; 18 Gepard anti-aircraft self-propelled launchers; 26,350 155mm artillery ammunition; 5 Bieber bridge launchers; 71 Vector drones; 121 reconnaissance drones; 10 ground drones; 40 ground radars; 1 Satcom surveillance system; 12 M1070 Oshkosh tractors; 30 tanker trucks; 2,000 portable lighting systems; 13 ambulances; 100 MG5 machine guns; 100 MGW grenade launchers. Nesten så jeg får lyst til å bryte ut med et vers av "Über Alles" Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 (endret) 1 hour ago, ParadiseCity said: Når du sier at "dagens russland slutter å eksistere" Nei nei. En får nå virkelig håpe de ikke ender der. Jeg formulerte meg noe krøkkete. Det jeg tenkte på men ikke skrev var putins russland. Altså putins totalitære diktatur. Endret 25. mai 2023 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 Just now, Gjest slettet-ld9eg7s96q said: Nesten så jeg får lyst til å bryte ut med et vers av "Über Alles" Jeg får inntrykk av at Scholz og kanskje også Macron nå for en tid tilbake innså at det ikke går an å forhandle med Putin, og at denne historien kun kan ende på én måte, i ukrainsk seier. I det minste håper jeg det. Storbritannia på sin side har for lengst også innsettdette. 6 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 17 minutes ago, Brother Ursus said: Germany preparing more weapons for Ukraine 110 Leopard 1A5 tanks and ammunition; 20 Marder infantry fighting vehicles and ammunition; 6 IRIS-T SLM air defence systems and missiles; 12 IRIS-T SLS launchers and missiles; 7 TRML-4D radars; 18 Gepard anti-aircraft self-propelled launchers; 26,350 155mm artillery ammunition; 5 Bieber bridge launchers; 71 Vector drones; 121 reconnaissance drones; 10 ground drones; 40 ground radars; 1 Satcom surveillance system; 12 M1070 Oshkosh tractors; 30 tanker trucks; 2,000 portable lighting systems; 13 ambulances; 100 MG5 machine guns; 100 MGW grenade launchers. Fint men jeg klarer ikke helt stoppe tenke på hva om vesten hadde bidratt på denne måten for over et år siden? Hvor mange liv kunne vært spart? Samme går for pakken fra Finland. Dette er jo utstyr Ukraina trenger. Men vesten har slept føttene etter seg. 3 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 1 minute ago, bojangles said: Fint men jeg klarer ikke helt stoppe tenke på hva om vesten hadde bidratt på denne måten for over et år siden? Hvor mange liv kunne vært spart? Samme går for pakken fra Finland. Dette er jo utstyr Ukraina trenger. Men vesten har slept føttene etter seg. Helt enig. Og når man ser på kunnskapen som USA og McCain og andre satt på i 2015, så må man VIRKELIG lure... 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 25. mai 2023 Del Skrevet 25. mai 2023 For en merkelig spesifik ting å si... 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå