Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 1 hour ago, scuderia said: Merkelig hvordan enkelte alltid peker på vesten som ansvarlige for å løse alle verdens problemer. NATO og Vesten er vel egentlig bare Schrødingers Syndebukk for det såkalte "globale sør". Når vi foretar oss noe så er alt vår feil. Når vi ikke foretar oss noe, så er alt også vår feil. De samme menneskene mener f.eks at det var feil å intervenere i Libya, men også feil å ikke intervenere i Syria, selv om situasjonene var nesten identiske. Det går ikke an å vinne med folk som allerede hater deg både av historiske grunner men også fordi de er dypt sjalu. Jeg mener Vesten bør tenke mer på seg selv. Så får land som har lyst til å være med i klubben og ha fremskritt og ta del i økonomiene våre, som Ukraina, få lov til å bli medlem, og så kan andre land bare seile sin egen sjø. De har snart ingenting vi trenger. De har solgt oss energi og billig juggel. Men det er faktisk ikke noe vi er avhengig av, og kan i verste fall ha vært negativt for våre økonomier, både ift. handelsbalanse men også industrivirksomhet i våre land. 15 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Endret 1. mars 2023 av Brother Ursus 3 3 Lenke til kommentar
Anonym36 Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/03/01/195906926/usa-overforer-dommedagsfly-til-europa-kan-overleve-selv-i-atomkrig Usa har sendt flyet til Island 2 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Jeg sitter fortsatt å hutrer i det jeg bekrefter mitt 31. kjønn og feirer Satans bursdag. Send help! 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 I dag er dagen da Russland sansyneligvis har ofret sin 150.000 mann for sin store leders drøm ❤️ Som nordmann vil jeg rette en stor takk til Ukraina for å demilitærisere vår farligste felles nabo. Jeg skulle ønske vi kunne, og ville, gjøre mer. Det er leit at Norges F-16 allerede er solgt. Dog har vel et antall av dem blitt solgt til Romania og Polen. Forhåpentligvis får vi gjort om den avtalen og videresendt dem til Ukraina, gratis. 8 4 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) 15 minutes ago, DrAlban3000 said: Jeg sitter fortsatt å hutrer i det jeg bekrefter mitt 31. kjønn og feirer Satans bursdag. Send help! Slagtilfelle eller autokorrektur? Eller har jeg hjerneslag?? For dette gir ingen mening. hjelp kanskje jeg bare er treig?? Endret 1. mars 2023 av bojangles Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) bojangles skrev (5 minutter siden): Slagtilfelle eller autokorrektur? Det var et tilsvar til Ursus, ref tidligere Russiske videoer av europeere som fryser, kjønnslidelsene vi gjennomgår og satanismen. Jeg har sett noen komiske videoer av akkurat det, men innlegget var ikke spesielt godt gjennomført. Skal utbedre rutinene mine Endret 1. mars 2023 av DrAlban3000 7 Lenke til kommentar
Anonym36 Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Russland vil ikke gjenoppta atomavtale før USA endrer mening om Ukraina Russland kommer ikke til å vurdere sitt standpunkt rundt Ny Start-avtalen før USA går bort fra dagens Ukraina-politikk, sier viseutenriksministeren. Sergej Rjabkov legger til at de to landene har kommunikasjon rundt Ny Start-avtalen gjennom «lukkede kanaler». Ny Start er den siste gjenværende avtalen om atomvåpenkontroll mellom USA og Russland. Den ble undertegnet i 2010 som en forlengelse av Start-avtalen fra 1991. Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 9 7 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 (endret) Mer luftforsvar har blitt rullet ut i Moskva. Sansyneligvis pga. ukrainske droner. Ukrainske forsterkninger skal være på vei til Bakhmut. Leopard 2 kjemper i følge russerne allerede i Bakhmut. Dette virker dog usansynelig på meg. Det er angivelig nå en økende antall russere som flykter fra Krim-halvøya og tilbake til Russland. Finland har begynt konstruksjon av et grense-gjerde mot Russland. Orban forsøker visst å gjøre ting vanskelig også for Finlands medlemskap i NATO nå. Det er på tide å kaste både Tyrkia og Ungarn. Markets Insider sier Russland har tatt kontroll over 12.4 trillioner dollar med ukrainsk energiråstoff og mineraler. Områdene Russland nå besitter utgjør ca. 2/3 av Ukrainas naturressurser. En kinesisk militærobservatør hevder store mengder artilleri blir klargjort i Xinjiang i Kina, muligens for overføring til Russland. Endret 1. mars 2023 av Brother Ursus 2 7 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 1 hour ago, Brother Ursus said: NATO og Vesten er vel egentlig bare Schrødingers Syndebukk for det såkalte "globale sør". Når vi foretar oss noe så er alt vår feil. Når vi ikke foretar oss noe, så er alt også vår feil. De samme menneskene mener f.eks at det var feil å intervenere i Libya, men også feil å ikke intervenere i Syria, selv om situasjonene var nesten identiske. Det går ikke an å vinne med folk som allerede hater deg både av historiske grunner men også fordi de er dypt sjalu. Jeg mener Vesten bør tenke mer på seg selv. Så får land som har lyst til å være med i klubben og ha fremskritt og ta del i økonomiene våre, som Ukraina, få lov til å bli medlem, og så kan andre land bare seile sin egen sjø. De har snart ingenting vi trenger. De har solgt oss energi og billig juggel. Men det er faktisk ikke noe vi er avhengig av, og kan i verste fall ha vært negativt for våre økonomier, både ift. handelsbalanse men også industrivirksomhet i våre land. Innimellom funderer eg på om du er eit russisk troll. Litt meir ekstrem, stereotyp pro vesten, voldsforherligande og det du seier blir teke negativt opp også blant dei meir moderate som støttar Ukraina. Det blir som i Syria, vesten støtta opprør mot myndigheitene. I Syria slapp dei ekstremistane ut av fengsel, slo ned all moderat oposisjon til berre dei mest fanatiske ekstremistane var att. Då stoppa også vesten sin støtte til regimeendring. (Ok, kurderane er ikkje ekstremistar, men vart offra av andre årsaker.) Så sjå ikkje bort frå at dei mest ihuga anti Russland kan være russiske troll. 1 2 Lenke til kommentar
jahooo Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Brother Ursus skrev (1 time siden): Når vi foretar oss noe så er alt vår feil. Når vi ikke foretar oss noe, så er alt også vår feil. Det er helt normalt å sparke oppover. Vi gjør det samme hele tiden. Pga vår rikdom så blir vi sett på som en arrogant elite. 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Synes denne var verdt og se da den sier en del om hvordan Putin forberedte seg på krigen internt lenge før invasjonen faktisk skjedde. Men jeg skulle også gjerne vite mer om undergrunnsgruppene som har en mer aktiv rolle ut over bare protester og informasjonskrig. De aktive gruppene som åpenbart må finnes i Russland. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Samms skrev (2 timer siden): Brother Ursus skrev (3 timer siden): NATO og Vesten er vel egentlig bare Schrødingers Syndebukk for det såkalte "globale sør". Når vi foretar oss noe så er alt vår feil. Når vi ikke foretar oss noe, så er alt også vår feil. De samme menneskene mener f.eks at det var feil å intervenere i Libya, men også feil å ikke intervenere i Syria, selv om situasjonene var nesten identiske. Det går ikke an å vinne med folk som allerede hater deg både av historiske grunner men også fordi de er dypt sjalu. Jeg mener Vesten bør tenke mer på seg selv. Så får land som har lyst til å være med i klubben og ha fremskritt og ta del i økonomiene våre, som Ukraina, få lov til å bli medlem, og så kan andre land bare seile sin egen sjø. De har snart ingenting vi trenger. De har solgt oss energi og billig juggel. Men det er faktisk ikke noe vi er avhengig av, og kan i verste fall ha vært negativt for våre økonomier, både ift. handelsbalanse men også industrivirksomhet i våre land. Ekspander Innimellom funderer eg på om du er eit russisk troll. Litt meir ekstrem, stereotyp pro vesten, voldsforherligande og det du seier blir teke negativt opp også blant dei meir moderate som støttar Ukraina. Det blir som i Syria, vesten støtta opprør mot myndigheitene. I Syria slapp dei ekstremistane ut av fengsel, slo ned all moderat oposisjon til berre dei mest fanatiske ekstremistane var att. Då stoppa også vesten sin støtte til regimeendring. (Ok, kurderane er ikkje ekstremistar, men vart offra av andre årsaker.) Så sjå ikkje bort frå at dei mest ihuga anti Russland kan være russiske troll. Litt russisk taktikk her? Beskylde andre for det man selv er/skal gjøre? 6 2 1 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 42 minutes ago, toreae said: Litt russisk taktikk her? Beskylde andre for det man selv er/skal gjøre? Russisk taktikk? Nei, å plante provokatører har blitt gjort i lange tider av ulike aktørar. Det å få inn ekstremistar for å diskreditere motstanderen er ein del av spelet. Så om eg er eit troll, kven andre er det? Kva side ein heiar på fortel ikkje nødvendig vis kven ein støttar/jobbar for. 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 3 hours ago, Samms said: Innimellom funderer eg på om du er eit russisk troll. Litt meir ekstrem, stereotyp pro vesten, voldsforherligande og det du seier blir teke negativt opp også blant dei meir moderate som støttar Ukraina. Det blir som i Syria, vesten støtta opprør mot myndigheitene. I Syria slapp dei ekstremistane ut av fengsel, slo ned all moderat oposisjon til berre dei mest fanatiske ekstremistane var att. Då stoppa også vesten sin støtte til regimeendring. (Ok, kurderane er ikkje ekstremistar, men vart offra av andre årsaker.) Så sjå ikkje bort frå at dei mest ihuga anti Russland kan være russiske troll. Nå har jeg ikke lyst til å delta i noen persondebatt. Men når jeg ønsker tyranner, diktatorer og folkemordere énveisbillett til helvete, så kan du være sikker på at det er oppriktig. 4 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 1. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 27 minutes ago, Samms said: Russisk taktikk? Nei, å plante provokatører har blitt gjort i lange tider av ulike aktørar. Det å få inn ekstremistar for å diskreditere motstanderen er ein del av spelet. Så om eg er eit troll, kven andre er det? Kva side ein heiar på fortel ikkje nødvendig vis kven ein støttar/jobbar for. Faktum er at Russland har oppført seg så bedritent at de ikke trenger å plante provokatører. Hatet mot Russland er reelt og voksende. Og de har seg selv å takke. Tyskland jobber fremdeles med å leve ned skammen over det de gjorde for snart 80 år siden. Det vil også Russland måtte gjøre. Samt alle som støttet dem. Bare se hvordan det å støtte Nazi Tyskland på 1930-tallet har besudlet ettermælen til mange nordmenn. 14 2 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 1. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 9 minutes ago, Brother Ursus said: Nå har jeg ikke lyst til å delta i noen persondebatt. Men når jeg ønsker tyranner, diktatorer og folkemordere énveisbillett til helvete, så kan du være sikker på at det er oppriktig. Ingen persondebatt, du er anonym og det einaste eg og andre kan vurdre er kva du postar. Du er heller ikkje beste dømet på at dette kan gjerast. Dei har eg ikkje sett på ei stund. Greia er at eit offentleg forum er ein plass for å forme opinion og for å gjere det finnes det mange strategiar og metoder. Så kan me alle spekulere i dei andre sine motiv og standpunkt. For den del kan det vere deltakarar her som provoserer nok til å halde debatten varm slik at mange klikkar seg inn og aukar verdien av reklamebannera. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet 1. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 1. mars 2023 Diskusjonene siste ukene har vært av elendig kvalitet. Terskelen for å holde en døende/uproduktiv diskusjon gående bør ikke være så lav som den er nå. Folk må enten si seg enige med at nå er vi ferdige med diskusjonen, eller så må moderatorer være kjappere til å si stopp. Misforstå meg rett, moderatorene gjør en god jobb! Men noe må altså gjøres før jeg (og sikkert flere) fjerner tråden fra mine innlegg. All ære til dere som fortsatt kommer med nyttige oppdateringer, artikler og synspunkt. Håper tråden får seg en innstramming i regler slik at vi kan gå tilbake til mer informativ posting og mindre krangling. 13 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå