Jens Kr. Kirkebø Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 toreae skrev (16 minutter siden): Hvordan blir ting til vinteren? Fryser ikke havet til der? Neppe. Brua ligger vel på ca. samme breddegrad som Venezia. Det nordligste punktet i Ukraina ligger sør for Berlin. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 JK22 skrev (18 minutter siden): En russisk kilde sier nå at lastebilen hadde ANFO materiell med seg - og dette var dokumentert, sjåføren som tok oppdrag på leie, hadde fått en ordre om å frakte et parti med ANFO materiell til Krimhalvøya og dermed stilt opp med hans semitrailer for lossing på et ennå ukjent sted, underveis fra hans hjem til bruen. Mye tyder på at sjåføren var intetanende om at lasten ville eksplodere. Hehe. Nå sier ikke jeg at det er dette som har skjedd, men om dette stemmer, se for dere dette. Han får i oppdrag å frakte eksplosiver til Krim av noen med papirene i orden (tilsynelatende) han stopper på kontrollposten med papirer om at han frakter eksplosiver, vaktene sjekker bilen og konstaterer at han frakter, nettopp eksplosiver... Alt i orden... Bom! 1 Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Espen Hugaas Andersen skrev (51 minutter siden): Det har ikke blitt bekreftet at det ble benyttet missiler mot flyplassen. Jeg har fortsatt mer tro på spesialstyrker. De missilene vi kjenner til at de kan besitte kan ikke ha gjort dette. (Tochka-U har ikke nok rekkevidde, ATACMS har for lite stridshode.) Det har blitt benyttet en uendelighet av HIMARS mot Antonvika broen ved Kharkiv, den står enda, riktignok kraftig skadet, det skal mer til for å ta Krim broen, derfor tror jeg ikke på rakett hypotesen. 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) superrhino skrev (4 minutter siden): Er dette i hele tatt positivt, dersom det er sant…? Kanskje Shoigu byttes ut mot noen som er mer villig til å bruke A-våpen(?) Er det ikke disse to som behøves for å kunne autorisere bruken av A-våpen…(?) Endret 8. oktober 2022 av iblazeqt Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Memento scientiam skrev (1 time siden): Mange av dere tenker at Russland nå ikke lengre får fraktet forsyninger. Fungerer ikke ferger? Der er både ferger og skip i massevis, der er også massevis av havner både på Krym og andre steder i Svartehavet eller Azovhavet som russerne har kontroll på. Temaet her er effektivitet, russerne er relativt kompetente på jernbanelogistikk, men på transport til sjøs er de omtrent like effektive som Fylkesbaatane i Sogn og Fjordane på 1950 - tallet. Husk at alt som skal fraktes først i havnen skal fra bil eller jernbane over til skip, så skal det ha samme runden i den mottagende havn. Endret 8. oktober 2022 av Windfarmer 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Første tog har krysset allerede. Det gjenstår å sjå om broen tåler last da, stål som har mistet styrke pga høy varme kan bryte sammen. Edit: Doh, tweeten blei sletta. Endret 8. oktober 2022 av Dragavon Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 4 minutes ago, Windfarmer said: Det har blitt benyttet en uendelighet av HIMARS mot Antonvika broen ved Kharkiv, den står enda, riktignok kraftig skadet, det skal mer til for å ta Krim broen, derfor tror jeg ikke på rakett hypotesen. HIMARS har stridshode på 91 kg. Om dette var en rakett, så må det ha vært mer oppe i området av Iskander, med stridshode på 800 kg. Men jeg har absolutt mer tro på lastebilbombe. Dette var en uvanlig kraftig eksplosjon. Jeg gjetter på 1-5 tonn. Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 -C64- skrev (34 minutter siden): Ferger har ikke samme kapasitet som en bro. Noe som sikkert var grunnen til at den ble bygget i første omgang. Selvfølgelig, men hvis russerne kan sette opp et par ferger til Krim, kan de likevel få levert en del forsyninger. Mulig de kan sende tog til/fra hver side, og så flytte det mellom togene og fergene. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Jens Kr. Kirkebø skrev (17 minutter siden): toreae skrev (37 minutter siden): Hvordan blir ting til vinteren? Fryser ikke havet til der? Neppe. Brua ligger vel på ca. samme breddegrad som Venezia. Det nordligste punktet i Ukraina ligger sør for Berlin. Det det var jo snakk om isfrie havner? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 superrhino skrev (8 minutter siden): er disse to kjente fjesene Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden): HIMARS har stridshode på 91 kg. Om dette var en rakett, så må det ha vært mer oppe i området av Iskander, med stridshode på 800 kg. Men jeg har absolutt mer tro på lastebilbombe. Dette var en uvanlig kraftig eksplosjon. Jeg gjetter på 1-5 tonn. Jeg tør ikke å gjette, men de tyngste konvensjonelle bombene under 2. verdenskrig - Grand Slam - var på ca. 10 tonn; Jeg tviler på om en Grand Slam hadde tatt knekken på Krim broen, men hva vet jeg? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Dette angrepet på broen er nok vell så symbolsk som noe annet. Det er ikke en gang sikkert det er gjort i direkte regi av Ukraina. Det er en del symbolikk som har dukket opp knyttet til angrepet, men dette kan ha blitt klargjort for et evt. fremtidig angrep da dette er et ventet mål for Ukraina. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Mannen med ljåen skrev (1 time siden): Brant all oljen opp, eller blir det marine miljøet skaded av oljeutslipp, som et mini Exxon Valdez? Tiltak for å hindre dette? Var en del av togvogner med olje som brant opp så ingen større miljøskader så langt jeg vet. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Litt utenfor tråden, men uansett. Hva driver youtube på med? Har grådigheten tatt helt overhånd? Denys Davydov Denys Davydov | My channel is now demonetized because I cover the war (Maybe) https://www.youtube.com/watch?v=6HBaIRPhClw Reporting from Ukraine Demonetization of Ukrainian Reporters https://www.youtube.com/watch?v=cBEoIbDZFpw 1 2 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Windfarmer skrev (3 minutter siden): Jeg tviler på om en Grand Slam hadde tatt knekken på Krim broen, men hva vet jeg? fins det noe bro-konstruksjon som tåler en treff av en slik? jeg vet heller ikke, men de ser jævla dødelige ut Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 toreae skrev (7 minutter siden): Det det var jo snakk om isfrie havner? Azov havet har lav salinitet da der er masse tilførsel av ferskvann som skal ut det trange Bosporos, Azov havet fryser til regelmessig Det ble faktisk bygget en jernbanebro i slutten av 2. verdenskrig, den ble gitt opp da isen tok den. 1 Lenke til kommentar
erikeriksen Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 Folkens, håper dere ukraina eller russland vinner? Jeg håper ukraina vinner Lenke til kommentar
_R2D2_ Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Onkel Fester er utnevnt til ny leder for krigen https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/interfax-russland-har-utnevnt-ny-leder-for-krigen.ffv5f-09v?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row21_pos1&utm_medium=df-86-ee3b1eb5 Endret 8. oktober 2022 av _R2D2_ 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 8. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 8. oktober 2022 _R2D2_ skrev (1 minutt siden): Onkel Fester er utnevnt til ny leder for krigen https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/interfax-russland-har-utnevnt-ny-leder-for-krigen.ffv5f-09v?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row21_pos1&utm_medium=df-86-ee3b1eb5 Et kupp/utskiftning av Putler må jo bare bli mindre og mindre sannsynelig når flere og flere i ledelsen blir byttet ut med stadig galere psykopater? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå