Dragavon Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 https://bulgarianmilitary.com/2022/10/07/170-miles-from-moscow-a-kamikaze-hit-two-tu-22m-backfire-bombers/ 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er skaden skjedd nærmest Krim? Nesten på land? Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Bruen brenner enda! Kanskje hele drivstoff toget brenner opp. Folk nært brannen sier de lukter ozon og må kaste opp. 2 Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Som forventet, de har nå funnet to massegraver i Lyman, jeg har ikke andre kilder enn at jeg nettopp så det på BBC. Hva de består av og hvor mange er uklart, det er en blanding av sivile og soldater. Men jeg antar at det blir gjennomført høykvalifiserte obduksjoner som fastslår dødsårsak og når dødsfallene fant sted. Det siste slik at det blir umulig for Dimitri Peskov å hevde at disse likene er en provokasjon fra Ukrainas side. Peskov kommer snart med en teori om at Ukrainerne, mens Lyman var under okkupasjon, har smuglet inn to - tre måneder gamle lik med merker av tortur, for så å legge de i massegraver. Og dette kun for å provosere Putin. 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Er bilbruen bygget med en bru og helning, eller har den kollapset så mye ned i vannet? Altså at pillarene er ødelagt? Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Windfarmer skrev (1 minutt siden): Som forventet, de har nå funnet to massegraver i Lyman, jeg har ikke andre kilder enn at jeg nettopp så det på BBC. Hva de består av og hvor mange er uklart, det er en blanding av sivile og soldater. Men jeg antar at det blir gjennomført høykvalifiserte obduksjoner som fastslår dødsårsak og når dødsfallene fant sted. Det siste slik at det blir umulig for Dimitri Peskov å hevde at disse likene er en provokasjon fra Ukrainas side. Peskov kommer snart med en teori om at Ukrainerne, mens Lyman var under okkupasjon, har smuglet inn to - tre måneder gamle lik med merker av tortur, for så å legge de i massegraver. Og dette kun for å provosere Putin. Barn født i årene 2019-2021 funnet i massegravene sammen med sine familier. Minner om de uhyrlige fotografiene fra buchas kjellere som jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett, men måtte se av anstendighetsgrunner. Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Regenburg skrev (1 minutt siden): Barn født i årene 2019-2021 funnet i massegravene sammen med sine familier. Minner om de uhyrlige fotografiene fra buchas kjellere som jeg skulle ønske jeg ikke hadde sett, men måtte se av anstendighetsgrunner. Disse grusomhetene er langt mer skadelig for Russlands krigføring enn de militære tapene. I Vesten er Russland nå i ferd med å overta den rollen tyskerne fikk etter 2. verdenskrig, som noen inhumane svin. Det tar litt lengre tid før det når Afrika, India og Kina, men det kommer til slutt dit også. 1 Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Ser ut som det er et slags bru gjennomseilingspunkt der brua er truffet. Noe som vil gjøre det vanskeligere å reparere bil delen i hvertfall. For et raid. Om det er hva det var. Zelenskyj var munter i går på tv. Kanskje han visste... 2 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Spørs hva Russland sier til dette da Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Dette blir en jævlig god morgen ser det ut til! 😄 Skulle akkurat til å legge meg etter nattskift. 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 VG-artikkel med video fra broen. Ser ut som minst en bilvei og en toglinje er ødelagt, og den andre bilveien er hardt skadet. Den andre toglinjen er det vanskelig å vurdere på bildene. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BGgQb/brann-paa-krimbroen Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Gratulerer med dagen, Vladimir Putin 😄 aOxbybD_460svav1.mp4 4 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Nå tar det vel ikke lang tid før folk begynner å snakke om falsk flagg og unskyldning for å bruke atombomber heller. Dette var tross alt et vitalt prestisjeprosjekt for Putler. Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Thor. skrev (15 minutter siden): VG-artikkel med video fra broen. Ser ut som minst en bilvei og en toglinje er ødelagt, og den andre bilveien er hardt skadet. Den andre toglinjen er det vanskelig å vurdere på bildene. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/5BGgQb/brann-paa-krimbroen Vinden blåser flammene i retning den andre toglinjen. Kan ikke skjønne annet enn at den også må være smeltet og minimum et par uker å reparere? Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Det er snakk om å sende 2 lokomotiver. Ett fra hver side. Og dra det brennende toget fra hverandre. Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 Togbroen vil også være svært brannskadet. Det at den brenner så godt må jo være toget? Det ser ut som om ukrainerne kanskje har timet det til det stod et tog der, muligens med noe tungolje eller noe. Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 (endret) Brannen er stort sett slokket nå. Går nye rykter om en båt som er detonert nedenfra. Hvem vet... Blir spennende å følge saken utover dagen. Endret 8. oktober 2022 av Regenburg 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 8. oktober 2022 Del Skrevet 8. oktober 2022 https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2022/10/08/195876432/russiske-medier-bombe-utloste-brann-pa-bro-mellom-krim-og-russland "– En bilbombe eksploderte og satte fyr på sju oljetankere som ble fraktet med tog til Krim, heter det i en uttalelse fra den russiske antiterror-kommisjonen, som siteres av russiske nyhetsbyråer." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå