Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
31 minutes ago, SuperKrokodille said:

Jeg skriver som jeg gjør nettopp fordi jeg håper på å unngå et post-apokalyptisk "etterpå".

Ja, det skjønner jeg. Men for Ukraina er det dagens situasjon som teller langt mer enn tenkte og potensielle scenarier senere. De må handle nå, før Ukraina er slutt. Så vil de ta neste problem når dagens er løst. Og dagens problem er å få russerne ut av Ukraina. Dette er en helt forutsigbar rekkefølge, stilt opp etter prioritet for dem. Og jeg er sikker på at det hadde vært likt i Norge. Først få fi ut, deretter bygge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (1 time siden):

Om en russisk mann har nådd 70 år, så er sjansen for at han lever i 10 år til ganske god. Da er han en av de sunne. Det er alkisene og industriarbeiderne som dauer når de er 58 som trekker snittet ned. 

Russere er blant de som pleier bli eldst i verden. Spesielt i Kaukasus eller hvor det er. Verdens eldste var en slik Russer som ble 164 år.

Lenke til kommentar
Delvis skrev (3 minutter siden):

Russere er blant de som pleier bli eldst i verden. 

Russland er helt nede på 123. plass i verden på forventet levealder. Gjennomsnitt på 71.3 år. Norge er til sammenligning på fjerdeplass, med 83.2 år.

https://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.LE00.IN?end=2020

Sitat

Verdens eldste var en slik Russer som ble 164 år.

Nei. Det lengste dokumenterte menneskelivet var den franske kvinnen Jeanne Calment, som ble 122 år og 164 dager gammel. Ingen mennesker har levd i 164 år.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oldest_people#:~:text=The longest documented and verified,in 1985%2C after turning 110.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Det lengste dokumenterte menneskelivet var den franske kvinnen Jeanne Calment, som ble 122 år og 164 dager gammel. Ingen mennesker har levd i 164 år.

Kanskje ikke godt nok dokumentert, men det var intervjuer med, og programmer om han i radioen for mange år siden.

Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Russland er helt nede på 123. plass i verden på forventet levealder. Gjennomsnitt på 71.3 år.

Snakket ikke om gjennomsnittalder, men at en del blir veldig gamle et eller annet sted i Russland. Det blir to forskjellige ting( jfr historikken i den sekvensen).

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Delvis said:

Kanskje ikke godt nok dokumentert, men det var intervjuer med, og programmer om han i radioen for mange år siden.

Snakket ikke om gjennomsnittalder, men at en del blir veldig gamle et eller annet sted i Russland. Det blir to forskjellige ting( jfr historikken i den sekvensen).

Vær nå grei å ta denne fullstendig uinteressante diskusjonen om levealder en annen plass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://liveuamap.com/en/2022/30-september-ukrainian-military-repelled-russian-attacks

Sitat

Ukrainian military repelled Russian attacks near Zaitseve, Mayorsk, Vesela Dolyna, Bakhmutske, Odradivka, Kurdiumivka, New York, Pervomaiske and Bezimenne , - General Staff of Armed Forces of Ukraine says in the morning report

New York?

Lenke til kommentar
Memento scientiam skrev (4 minutter siden):

Hehe ja. Byen heter faktisk New York. Kona til en av grunnleggerne var fra USA, og det skal ha vært grunnen til navnet. Skrives vel som regel Niu-York (Нью-Йорк) i Ukraina. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quakecry skrev (21 minutter siden):

Vær nå grei å ta denne fullstendig uinteressante diskusjonen om levealder en annen plass. 

Bare for orden skyld: Det var ikke meg som begynte, så jeg syns egentlig denne anmodningen ble rettet til feil person.
Men helt enig, hadde ikke tenkt å skrive mer enn det innlegget heller, så da håper jeg andre også stopper der 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...