Populært innlegg torbjornen Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april Norge, Lichtenstein, Island og Sveits inngår frihandelsavtale med Ukraina. https://www.vg.no/nyheter/i/wgQv2o/norge-signerer-ny-frihandelsavtale-med-ukraina 6 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april Sitat Kreml hevder angrepet slo ut NATO-instruktører – video avslører en annen historie Overvåkningsbilder fra restauranten i Kryvyj Rih som ble truffet av russisk rakett viser ingen spor av soldater – bare sivile gjester. https://www.vg.no/nyheter/i/1MbVRM/video-avsloerer-russisk-loegn-om-nato-offiserer-i-ukraina 4 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr.Narvik Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april 6 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april coyotl skrev (7 timer siden): Uansett, mht le Pen, triksingen hun har stått for er tydeligvis vanlig, reaksjonen er nok politisk, establishment vil eliminere muligheten for at demokratiet trår feil som i Romania. Det spillet begynner å bli åpenbart for mange. Det er vel heller argumentene dine som er åpenbare. Du gjentar bare kremlins påstander om at vesten er korrupt. 11 1 Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april Kahuna skrev (6 minutter siden): Det er vel heller argumentene dine som er åpenbare. Du gjentar bare kremlins påstander om at vesten er korrupt. Har ikke så mye med Kreml å gjøre hvis det er slik at motstand mot at mer og mer ressurser går til Ukraina/krigsformål øker samtidig som økonomien skranter. 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april Sitat Angelika Melnikova, the speaker for the exiled Belarusian opposition’s Coordination Council, has been missing since late March. Melnikova was last seen in Poland, where she, her now-ex-husband, and her two daughters made their home after fleeing Aleksandr Lukashenko’s regime. Conflicting reports suggest she may have left the E.U., possibly for London — but her phone later pinged in Belarus, where her ex-husband has surfaced with their children. Now, the Belarusian opposition is not only concerned for Melnikova’s safety but also scrambling to unfreeze funds that she managed. Here’s what we know so far about Angelika Melnikova’s disappearance. https://meduza.io/en/feature/2025/04/08/belarusian-opposition-figure-angelika-melnikova-is-missing-her-ex-husband-and-children-just-turned-up-in-belarus 3 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april (endret) Sitat Last week, President Vladimir Putin signed an order to call up 160,000 men as part of Russia’s biannual conscription drive. Now, reports are emerging that police across the country are raiding fitness clubs in search of male gymgoers. According to a new report from Current Time, officers quickly divide those detained into Russian citizens and non-citizens. Citizens are then taken to enlistment offices, while non-citizens are often accused of minor offenses or immigration violations and deported. Meduza shares a translation of the outlet’s findings. https://meduza.io/en/feature/2025/04/08/russian-police-are-raiding-gyms-sweeping-up-men-for-conscription-and-deportation Sitat “These raids happen at least a couple of times a month,” said human rights lawyer Valentina Chupik. “They only detain people who aren’t ethnically Russian. Then they separate citizens from non-citizens. For the non-citizens, they falsify petty hooliganism charges and deport them. Since February 5, that’s all it takes — even if they’ve done nothing wrong. The citizens are taken straight to the enlistment office.” Så om du ikkje er etnisk russer blir du sendt i kjøttkverna. putin benytter anledningen til å rense russland for alle som ikkje er ekte russere............ Endret 9. april av Dragavon 1 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hugo_Hardnuts Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april coyotl skrev (5 minutter siden): Har ikke så mye med Kreml å gjøre hvis det er slik at motstand mot at mer og mer ressurser går til Ukraina/krigsformål øker samtidig som økonomien skranter. Det er jo helt fair å argumentere mot våpenhjelp ut fra et isolasjonistisk eller pasifistisk ståsted. Men da er det samtidig påfallende at du refererer til kilder som de siste tre årene utelukkende har tygget drøv på russisk propaganda. 7 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april coyotl skrev (18 minutter siden): Har ikke så mye med Kreml å gjøre hvis det er slik at motstand mot at mer og mer ressurser går til Ukraina/krigsformål øker samtidig som økonomien skranter. Også bytter du tema igjen. Fra 'alle er korrupte' til 'krigsmotstand'. 5 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg el_cash Skrevet 9. april Populært innlegg Del Skrevet 9. april On 4/6/2025 at 6:49 PM, Mbappe09 said: Advarer om sterke bilder. Begynner å bli litt lei av slike innlegg, som ofte er "blanke" for meg. Åpenbart innhold fra andre steder, som andre i tråden her kan se - skyldes det at jeg mangler konto et eller annet sted? Er dette bare et "meg-problem"? 12 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april el_cash skrev (9 minutter siden): Begynner å bli litt lei av slike innlegg, som ofte er "blanke" for meg. Åpenbart innhold fra andre steder, som andre i tråden her kan se - skyldes det at jeg mangler konto et eller annet sted? Er dette bare et "meg-problem"? Dette er et meget stort problem, for twitter/X-funksjonen her i Diskusjon.no har sluttet med å virke. Det er for erratisk og upålitelig. Dessuten virker det som at MOD er seriøst underbemannet slik at det tar for lang tid for disse å gripe inn eller fikse opp ting. 5 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april el_cash skrev (1 time siden): Begynner å bli litt lei av slike innlegg, som ofte er "blanke" for meg. Åpenbart innhold fra andre steder, som andre i tråden her kan se - skyldes det at jeg mangler konto et eller annet sted? Er dette bare et "meg-problem"? Det rammer oss alle. Ikke bare deg. Men det skjer ikke alltid. Kanskje halvparten av X-innleggene? Hvorfor? Keine ahnung! Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april el_cash skrev (1 time siden): Begynner å bli litt lei av slike innlegg, som ofte er "blanke" for meg. Åpenbart innhold fra andre steder, som andre i tråden her kan se - skyldes det at jeg mangler konto et eller annet sted? Er dette bare et "meg-problem"? Av en eller annen grunn forsvinner disse etter 1-2 dager. Jeg vet ikke hvorfor, men alle har jo sett disse videoene i det de ble lagt ut. @Uderzo; Er det noe nytt her? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. april Del Skrevet 9. april (endret) Blanke innlegg skjer meg også. Jeg har addon som blokkerer X automatisk, men av og til lar jeg meg friste nok til å trykke "tillat én gang". Disse blanke innleggene viser hverken X meldingen eller knappen for å tillate. Jeg tipper det er en bevisst funksjon fra X som gjør at X oppleves ustabilt, for å oppfordre oss til å fjerne blokkeringer eller registrere konto der. En slags clickbait for å lystre etter deres fløyte. Egentlig burde Elon Musk sin X fått sparken fra Diskusjon.no og vi måtte brukt skjermbilder for å vise stillestående ting eller mellommann-nettsider for å vise videoer. Før eller siden så presser det seg fram at forumintegreringen må fjernes. Den diskusjonen må diskusjon.no ta på bakrommet før eller siden. @Mbappe09 Innlegget var blankt for meg allerede på søndag kort tid etter at du postet det. Endret 9. april av Simen1 6 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet onsdag kl 10:43 Del Skrevet onsdag kl 10:43 "Ytringsfridom" i USA gjeld fyrst og fremst berre så lenge ytringane støttar dei høgrevridde makthavarane. Kan det vere slik at Twitter fjernar ytringar som ikkje er i favør av Russland, evt. at ytringane blir "rapporterte" av russiskvennlege botar og deretter fjerna? 4 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet onsdag kl 11:03 Del Skrevet onsdag kl 11:03 Sitat 9. april 2025 kl. 12:23 Enighet om ny regjering i Tyskland En regjeringsavtale mellom konservative CDU/CSU og sosialdemokratiske SPD i Tyskland er på plass etter 45 dager med forhandlinger, melder ARD. CDU-leder Friedrich Merz og hans team møtte SPD, ledet av Lars Klingbeil, klokken 9.30 i formiddag med sikte på å komme til enighet om en avtale i løpet av noen timer, meldte Reuters onsdag morgen. Det er kalt inn til pressekonferanse klokken 15. (NTB) På tide! 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet onsdag kl 11:10 Del Skrevet onsdag kl 11:10 Sitat Kina bekreftar at to kinesiske borgarar er tatt til fange i Ukraina. Truleg frivillige framandsoldatar, seier ein tryggingsekspert til NRK. https://www.nrk.no/urix/zelenskyj_-har-teke-kinesiske-soldatar-til-fange-i-ukraina-1.17375310 3 2 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet onsdag kl 12:05 Del Skrevet onsdag kl 12:05 torbjornen skrev (53 minutter siden): https://www.nrk.no/urix/zelenskyj_-har-teke-kinesiske-soldatar-til-fange-i-ukraina-1.17375310 Det er ikke helt utenkelig at de kinesiske borgerne som er tatt som krigsfanger er der på oppdrag fra den kinesiske staten, men da i uoffisiell setting. Altså at de har som oppdrag å delta, lære og rapportere tilbake, men om de blir tatt så er de på egen hånd. Eller så er de rett og slett eventyrere, selv om jeg holder det for mindre sannsynlig gitt kinesiske myndigheters relativt tette kontroll med sine innbyggere. 3 2 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet onsdag kl 12:52 Del Skrevet onsdag kl 12:52 (endret) <generisk_navn> skrev (48 minutter siden): Det er ikke helt utenkelig at de kinesiske borgerne som er tatt som krigsfanger er der på oppdrag fra den kinesiske staten, men da i uoffisiell setting. Altså at de har som oppdrag å delta, lære og rapportere tilbake, men om de blir tatt så er de på egen hånd. Eller så er de rett og slett eventyrere, selv om jeg holder det for mindre sannsynlig gitt kinesiske myndigheters relativt tette kontroll med sine innbyggere. Er det egentlig så vanskelig? Det kreves kun pass og at man kan fremvise at man har visum i Russland for å få reise ut. Visum til Russland kan man søke om elektronisk og skal også være lett tilgjengelig. Det er dermed i utgangspunktet kun hvis man av politiske eller juridiske årsaker er forhindret fra å få utstedt pass eller er ilagt utreiseforbud, at man ikke kan ta seg fra Kina til Russland. Endret onsdag kl 12:54 av Hugo_Hardnuts 1 3 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet onsdag kl 13:18 Del Skrevet onsdag kl 13:18 5 hours ago, JK22 said: Dette er et meget stort problem, for twitter/X-funksjonen her i Diskusjon.no har sluttet med å virke. Det er for erratisk og upålitelig. Dessuten virker det som at MOD er seriøst underbemannet slik at det tar for lang tid for disse å gripe inn eller fikse opp ting. Kan man eventuelt slutte å dele fra twitter? Jeg har til gode å se noe nyttig eller interessant informasjon derfra. Om de vil være lukket så får de være lukket. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå