Populært innlegg bo1e Skrevet 19. mars Populært innlegg Del Skrevet 19. mars https://www.nrk.no/nyheter/eu-inviterer-norge-med-i-stor-forsvarsplan-1.17346038 Sitat EU inviterer Norge til å være med i de store satsingene på forsvar framover. Det kommer fram i EUs store forsvarsplan som skal legges fram onsdag. Planen er kjent som EUs «white paper» om forsvar. I utkastet står det blant annet: «Norge er en full partner i EUs forsvarsprogrammer gjennom sitt bidrag til EU-budsjettet. Derfor bør landet inviteres til å være med I flaggskip-prosjektene sammen med medlemslandene.» 10 4 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) 39 minutes ago, bo1e said: https://www.nrk.no/nyheter/eu-inviterer-norge-med-i-stor-forsvarsplan-1.17346038 Kan mindre firmaer få oppdrag i denne sammenheng? Slik som jeg forstår det så har dette vært en del brukt i USA. En legger X dollar på bordet og spør om anbud... Tenker på Black Hornet er som et eksempel på innovasjon: https://no.wikipedia.org/wiki/Black_Hornet_Nano Endret 19. mars av lada1 1 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Dette høres kanskje helt blåst ut, men kan det være Trump prøver å være balansert mot Putin, og ikke slikker skoene hans som det har vært inntrykk av i det siste? Marco Rubio ber Ungarn om ikke å blokkere EU-sanksjoner mot Russland Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Apathy skrev (10 timer siden): Dette er nok ett eksempel på hvor stokk dum Trump er. Han forstår ikke forskjellen på våpenhvile og kapitulasjon. Han forstår nok forskjellen på de to tingene utmerket godt. Problemet er at han vil han en våpenhvile og en fredsavtale for sin egen del sånn at han kan vise til noe konkret han har oppnådd og som han da kan skryte av. Trump bryr seg lite eller ingenting om noe annet i denne sammenhengen. 4 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars ForTheImperium skrev (12 minutter siden): Dette høres kanskje helt blåst ut, men kan det være Trump prøver å være balansert mot Putin, og ikke slikker skoene hans som det har vært inntrykk av i det siste? Marco Rubio ber Ungarn om ikke å blokkere EU-sanksjoner mot Russland Det høres på ingen måte blåst ut for meg. At han forsøker å være balansert tror jeg er reellt, men jeg tror vi skal se nøye på hvorfor han forsøker å balansere, altså motivasjonen han har for de valgene han tar. Som nevnt i innlegget over så tror jeg at han kun har egoistiske motiver for sine forsøk på å få til forhandlinger. Jeg tror rett og slett at han vil ha en våpenhvile og påfølgende fredsavtale som et minnesmerke over seg selv og sin innbilte statsmannskunst. 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars ForTheImperium skrev (7 minutter siden): Dette høres kanskje helt blåst ut, men kan det være Trump prøver å være balansert mot Putin, og ikke slikker skoene hans som det har vært inntrykk av i det siste? Marco Rubio ber Ungarn om ikke å blokkere EU-sanksjoner mot Russland Om Trump er for ettergivende mot Putin så vil han ikke få noen fredsavtale. Ukraina vil fortsette med Europas støtte. Selv om USA da nominelt ikke deltar med støtte lenger så vil krigen fortsette å tappe vesten for ressurser USA nok helst ønsker å ha i reserve som forberedelse på en eventuell konflikt med Kina. Så ja, Trump *må* være balansert om han skal oppnå en fredsavtale. 2 Lenke til kommentar
sjamanen Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Jeg tror sannsynligvis sannheten er så enkel som at Trump-administrasjonen har kalkulert seg frem til at eneste måten å få Russland til bordet er ved smiger og "keep your enemies close"-taktikk. Det overkjører alt, og årsaken er prestisjen Trump selv har lagt i sitt løfte om fred. 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Jeg mistenker sterkt at russerne har noe på Trump. Han virker ufattelig svak i møte med russerne. Det er noe som overhode ikke stemmer her. 2 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Mbappe09 skrev (14 minutter siden): Jeg mistenker sterkt at russerne har noe på Trump. Han virker ufattelig svak i møte med russerne. Det er noe som overhode ikke stemmer her. Hva skulle det vært? At Donald er korrupt? Det vet vi allerede. At Donald er seksualforbryter? Det vet vi allerede. At Donald er rasist? Det vet vi allerede. At Donald er en svindler og forræder? Det vet vi allerede. 4 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars VifteKopp skrev (2 minutter siden): Hva skulle det vært? At Donald er korrupt? Det vet vi allerede. At Donald er seksualforbryter? Det vet vi allerede. At Donald er rasist? Det vet vi allerede. At Donald er en svindler og forræder? Det vet vi allerede. Nettopp! Det er ikke mulig å ha noe på Trump! Alt preller av! 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg oddeh Skrevet 19. mars Populært innlegg Del Skrevet 19. mars 8 3 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars VifteKopp skrev (31 minutter siden): Hva skulle det vært? At Donald er korrupt? Det vet vi allerede. At Donald er seksualforbryter? Det vet vi allerede. At Donald er rasist? Det vet vi allerede. At Donald er en svindler og forræder? Det vet vi allerede. Det må være noe langt verre- eller så er han bare alt for glad i Russland og deres styresett. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Mbappe09 skrev (4 minutter siden): Det må være noe langt verre- eller så er han bare alt for glad i Russland og deres styresett. Mannen ser opp til autoritære "sterke" ledere. Det er nok så enkelt som det. 3 2 Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars VifteKopp skrev (1 time siden): Mannen ser opp til autoritære "sterke" ledere. Det er nok så enkelt som det. Mer at USA har oppnådd alt de kunne i Ukraina, og hvis de nå får Russland med på en avtale som lar et russiskfiendtlig styre forbli intakt i Kiev så bindes russiske ressurser på lang sikt (og amerikanske våpen kan selges til EU osv). Et svekket Europa var et av USAs hovedmål. Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars coyotl skrev (3 minutter siden): Mer at USA har oppnådd alt de kunne i Ukraina, og hvis de nå får Russland med på en avtale som lar et russiskfiendtlig styre forbli intakt i Kiev så bindes russiske ressurser på lang sikt (og amerikanske våpen kan selges til EU osv). Et svekket Europa var et av USAs hovedmål. Dette forutsetter en langsiktig strategisk tenkning jeg har sett lite tegn på at Donald er kapabel til. 2 Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars (endret) bo1e skrev (3 timer siden): https://www.nrk.no/nyheter/eu-inviterer-norge-med-i-stor-forsvarsplan-1.17346038 Vil vi bli en del av dette? Flere finanskommentatorer har fått med seg at EUs plan nå er å bruke flere trilliarder i 'ubrukte private innskudd/kontoer' til finansiering av en planlagt storstilt militær oppbygging. Protestene øker i Europa mot å ofre velferd for en militær oppbygging som kan legge grunnen for en ny storkrig i Europa. Med en nye økonomiske virkeligheten er det jo ikke penger til dette. Tyskland forbereder seg nå til å gjøre noe som er helt uhørt der i gården, å kaste overbord sin finansielle varsomhet og innføre 'Bidenomics', QE i stor stil. Leve på kreditt - men USA hadde langt bedre forutsetninger for å gjøre det. Endret 19. mars av coyotl Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars VifteKopp skrev (1 time siden): Dette forutsetter en langsiktig strategisk tenkning jeg har sett lite tegn på at Donald er kapabel til. Ja, kan også dreie seg om hastverk for å komme videre til andre konflikter, Kina/Taiwan og Midtøsten. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 1 minute ago, VifteKopp said: Mannen ser opp til autoritære "sterke" ledere. Det er nok så enkelt som det. Både og tenker jeg. Det vil bli spennende å lese gjennom "declassified" dokuments i fremtiden. Husk at politiske ledere sine samtaler med andre politiske ledere er lovbestemt at skal dokumenteres. Så på ett eller annet tidspunkt vil vi finne ut hva som skjedde i denne perioden mtp samtaler ol mellom Trump administrasjonen og Putin. Mfl. Om en skal synse så er det vel trolig kun EN ting USA sin befolkning muligens* ville kaste Trump som følge av og det er om han er/var en Russisk agent fom ca 1987 og til i dag. Jeg nekter å tro at det vi har sett fra amerikanske ledere både i kongressen og annet ikke er som følge av at lovverket for donasjoner har blitt sterkt svekket mtp å både synliggjøre og ikke minst blokkere donasjoner fra utenlandske aktører. Russland har kjøpt USA sine politiske ledere (GOP) for lenge siden. De har gjentatt Russiske talking points i en årrekke nå. Og dette skjer samtidig som "dark money" har tatt over politikken i USA. Ikke glem at det koster ca 500millioner doller i donasjoner å få inn to representanter i huset (ja det er sprøtt å tenke på mtp at de er så imot "skatt". For slikt er vel i praksis kjøp av representanter til fordel for donorene (altså ikke den generelle befolkningen)). *Med tanke på hva annet han har sluppet unna med og den etterhvert ganske så apatiske holdningen til befolkningen som er stadig mer "tilpasset" autoritært styre og får stort sett alle sine føringer fra lederenes projiserte verdensbilde som stort sett er tilpasset for å gi ett inntrykk til befolkningen om at det er gode valg å innlemme autoritære styrer da det vil føre til økonomisk vekst. Akkurat hvordan den generelle russiske befolkningen skal skape vekst på bekostning av europeisk marked må du ikke spørre meg om... Og nei de har ikke nok elite til å oppveie for tapt marked fra den generelle befolkningen i Europa. Men de tror nok at de får beholde den europeiske befolkningen sine bidrag til deres økpnomi altså nærsagt uansett hva de gjør med Russland. Pose og sekk tankegang... 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars 31 minutes ago, Mbappe09 said: Det må være noe langt verre- eller så er han bare alt for glad i Russland og deres styresett. Husk at mannen er ultranarsissist. Hvordan han blir oppfattet og tilbedt betyr alt for ham. Blir han satt i dårlig lys f.eks. i forhold til Putin så kan det tilte helt for ham. 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 19. mars Del Skrevet 19. mars Apathy skrev (14 minutter siden): Både og tenker jeg. Det vil bli spennende å lese gjennom "declassified" dokuments i fremtiden. Husk at politiske ledere sine samtaler med andre politiske ledere er lovbestemt at skal dokumenteres. Så på ett eller annet tidspunkt vil vi finne ut hva som skjedde i denne perioden mtp samtaler ol mellom Trump administrasjonen og Putin. Mfl. Om en skal synse så er det vel trolig kun EN ting USA sin befolkning muligens* ville kaste Trump som følge av og det er om han er/var en Russisk agent fom ca 1987 og til i dag. Jeg nekter å tro at det vi har sett fra amerikanske ledere både i kongressen og annet ikke er som følge av at lovverket for donasjoner har blitt sterkt svekket mtp å både synliggjøre og ikke minst blokkere donasjoner fra utenlandske aktører. Russland har kjøpt USA sine politiske ledere (GOP) for lenge siden. De har gjentatt Russiske talking points i en årrekke nå. Og dette skjer samtidig som "dark money" har tatt over politikken i USA. Ikke glem at det koster ca 500millioner doller i donasjoner å få inn to representanter i huset (ja det er sprøtt å tenke på mtp at de er så imot "skatt". For slikt er vel i praksis kjøp av representanter til fordel for donorene (altså ikke den generelle befolkningen)). Jeg benekter ikke muligheten russisk innflytelse/påvirkning på verken Trump eller GOP. Vi vet at de har rørt mye rundt i amerikansk politikk. Jeg bare mener alt Trump gjør kan forklares med hvem han er som person, og med støttespillernes allerede eksisterende visjon for et nytt Amerika. Dessuten tror jeg ikke på at Russerne skal ha noe på Trump, for han gjentatte ganger vist at han er lagd av teflon. Enten vil ikke støttespillerne hans bry seg, eller så vil de bortforklare det med: AI, fake news, manipulasjon av globalistene, et cetera. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå