Mr.M Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) offisiel stream fra European Space Agency https://www.youtube.com/live/AfNPzSOalEU?si=BVkop7WAyYklcKMI Endret 6 timer siden av Mr.M 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Casey Skrevet 6 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 6 timer siden (endret) Dudeliduu skrev (39 minutter siden): Kun likt mot likt som gjelder altså? Da antar jeg at jeg f.eks ikke får lov til å ta med Obama sin bombing av suverene stater og hundrevis av sivile, eller etableringen av ISIS som en direkte konsekvens av USA under Obama med vilje svekket statene i Midtøsten. Menmen, det over er OT. Så ikke svar. Arestovych forsøker forresten å ta fra Zelensky makten i Ukraina WHATABOUT!!!! Ruzzertrollenes første triks. Endret 6 timer siden av Casey 7 4 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden sedsberg skrev (2 timer siden): En trussel mot russlands ekspansjonsplaner ja. Absolutt. Russland ønsker å utvide sitt territorie og gjenerobre sine felles eks-Sovjetland og er i praksis selv skyld i "russofobien" og "uvennligheten" de gnåler om at vesten utviser mot dem. Ingen russisk ekspansjon, ingen russisk trussel mot europeiske stater, ingen trussel mot Russland. Ergo, Russland er en trussel mot Russland. The irony! 6 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden U.S. President Donald Trump's administration is planning to revoke temporary legal status for some 240,000 Ukrainians who fled the conflict with Russia, a senior Trump official and three sources familiar with the matter said, potentially putting them on a fast-track to deportation. https://www.reuters.com/world/us/trump-plans-revoke-legal-status-ukrainians-who-fled-us-sources-say-2025-03-06/ 1 5 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Snikpellik skrev (Akkurat nå): U.S. President Donald Trump's administration is planning to revoke temporary legal status for some 240,000 Ukrainians who fled the conflict with Russia, a senior Trump official and three sources familiar with the matter said, potentially putting them on a fast-track to deportation. https://www.reuters.com/world/us/trump-plans-revoke-legal-status-ukrainians-who-fled-us-sources-say-2025-03-06/ Det hjelper i hvert fall på mannskapsproblemene de har i Ukraina. Bra. Hver eneste dag koster selvfølgelig mye blod, men 240.000 flere Ukrainere betyr i hvert fall at 300.000 flere Russere må med. m2-res_478p.mp4 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 240 000 kvinner og barn stort sett, og menn som ikke er egnet til strid.**** 3 2 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Thor. skrev (7 minutter siden): 240 000 kvinner og barn stort sett, og menn som ikke er egnet til strid.**** Tullball. Hvor er alle mennene da? Gravplassene er store, men ikke sååå store. Er flere ukrainske menn rundt 20-30 år som bor like ved meg i hvert fall. Da med hjelp fra kommunen så klart. Det skal mye til for å ikke være egnet til strid på papiret der nede. Endret 5 timer siden av Dudeliduu Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Dudeliduu skrev (9 minutter siden): Det hjelper i hvert fall på mannskapsproblemene de har i Ukraina. Bra. Hver eneste dag koster selvfølgelig mye blod, men 240.000 flere Ukrainere betyr i hvert fall at 300.000 flere Russere må med m2-res_478p.mp4 Rundt 70% av de ukrainske flyktningene er kvinner, og andelen mindreårige er på rundt 30%. Totalt utgjør kvinner og barn oppunder 90%. Svært få er stridsdyktige menn. https://www.oecd.org/en/publications/what-are-the-integration-challenges-of-ukrainian-refugee-women_bb17dc64-en.html https://cis.org/Oped/Ukrainian-Refugees-Are-Not-Others 3 4 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Snikpellik skrev (Akkurat nå): Rundt 70% av de ukrainske flyktningene er kvinner, og andelen mindreårige er på rundt 30%. Totalt utgjør kvinner og barn oppunder 90%. Svært få er stridsdyktige menn. https://www.oecd.org/en/publications/what-are-the-integration-challenges-of-ukrainian-refugee-women_bb17dc64-en.html https://cis.org/Oped/Ukrainian-Refugees-Are-Not-Others Polen alene har ca. 150.000 ukrainske menn i militær alder. I det minste hadde de det i fjor. Til gjengjeld er Polen det landet som har tatt til seg flest ukrainere, derfor kan det godt være en mye høyere andel kvinner og barn blant de i USA. I det minste klassifisert som barn på det tidspunktet de stakk. Da lurer jeg fælt på hvor alle mennene har blitt av. Menmen, kvinner kan jo kjempe de også, så det er på tide at Ukraina fikser noen likestillingslover.. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 5 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 5 timer siden 10 1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ikke nok, men veldig gode nyheter. Kilder til NRK: Det går mot minst en dobling av Ukraina-støtten Partiene på Stortinget skal være enige om minst en dobling av støtten til Ukraina. Dermed kan støtten overstige 70 milliarder kroner i år. Før møtet startet sa statsminister Jonas Gahr Støre (Ap) at han håpet å få til en bred enighet. – Vi har klart det til nå, og jeg tror vi skal klare det nå også når vi forsterker støtten for 2025. Finansminister Jens Stoltenberg (Ap) understreket at regjeringen vil holde seg innenfor handlingsregelen. – Alt vi kommer til å gjøre er innenfor et ansvarlig handlingsrom og innenfor handlingsregelen, sa Stoltenberg. https://www.nrk.no/norge/kilder-til-nrk_-det-gar-mot-minst-en-dobling-av-ukraina-stotten-1.17327303 6 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Dragavon skrev (11 minutter siden): Jeg var egentlig ferdig, men der trigget du meg til å fortsette. Flott bidrag fra din side. Jeg mener åpenbart at jeg ikke er et troll. Enkelt forklart trenger ukraina soldater. Det er mange potensielle ukrainske soldater i andre land. Send de hjem til Ukraina slik at de kan kjempe for Ukraina. Det er akkurat det samme som de fleste andre vil her. Jeg er derimot ikke for å sende hjem kvinner og barn fra sør- og østregionene der nede. inb4 "Reeeeee RUZZIZK SPION OG PUTIN-STØTTESPILLER" Endret 5 timer siden av Dudeliduu 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Ironisk nok har ingen nasjon gjort mer for å rekruttere land til Nato enn russland. 2 1 1 Lenke til kommentar
Reidar-compen Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden sedsberg skrev (3 timer siden): Javel. Hvis du sier det. Hvorfor reagerte ingen da Obama ville ta Grønnland, Gaza, panamakanalen og gå over på putins side? Og hvorfor reagerte ingen på Obamas absurde handelskrig mot bokstavlig talt hele verden? Hvor har du fått det ifra? Kilder?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden 2 minutes ago, Reidar-compen said: Hvor har du fått det ifra? Kilder?? Han jeg svarte til, som mente at Obama hadde gjort det samme som Trump. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Dudeliduu skrev (18 minutter siden): Jeg mener åpenbart at jeg ikke er et troll. Om du ikkje er eit troll kvifor reagerer du då på posten min? Eg sa ingenting om kven eg sikta til. 5 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Håper MOD får gjort noe med disse russertrolla- brennkvikt. 6 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden @Reidar-compen Vel, Sovjetunionen opphørte og eksistere i 1991, en kan ikke ha en avtale med ett land som ikke eksisterer. 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Reidar-compen skrev (14 minutter siden): Jeg har ikke lest gjennom alle innleggene her, kun noen få. Putin vil aldri stoppe om han ikke får kontroll over Ukraina. Det er Nato(USA) sin skyld. Historikken forteller om tidligere avtaler mellom Usa og Sovjet. Usa brøt den 'muntlige' avtalen og rekrutterte flere land tett opp til grensa til Sovjet. Selv om Nato er en forsvarsallianse så ser ikke Russland det sånn men som en trussel. Dette er grunnleggende! Hvorfor har vi kommet dit vi er nå? Fordi vi mennesker er noen enkle skapninger som ønsker å vise baller. Ønsker å vise makt og lysten på å erobre å bli stor. Fokuset har vært å vokse istedenfor å prøve å forstå. Hva og hvis om ^fienden^ prøver å .... da må vi gjøre sånn og sånn eller så... Hva er greia i Europa nå? Nå må vi plutselig ruste opp, servere våpen til Ukraina fordi det plutselig er våres `plikt` Bevilge milliarder til våpen samtidig som skoler, sykehjem og ikke minst fritidsklubber blir lagt ned her i Norge fordi det ikke er penger??? Det i seg selv er nesten på grensa til borgerkrig/sivil ulydighet eller noe? Vi aksepterer det fordi vi ikke gjør noen ting som monner for å forhindre det. Nordmenn er det mest naive folkeslaget i hele verden. 5-på på P4 🙂 Og kanskje kommer Putin å banker på døra fordi han vil inn hos meg? Klart vi må ruste opp da, forberede oss for mulig krig, være forberedt. Nei, jeg forsvarer ikke at Putin har gått til krig med Ukraina hvor menge tusen menneskeliv går tapt. Bortsett fra at du åpnet innlegget med å helt grunnløst skylde på NATO og USA. Stå i det minste inne for meningene dine. 4 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Meget uredelig av dem å sammenligne Norges bidra med Danmark, Danmark tar jo ikke imot flyktninger overhode. Vi har låvedøra vid åpen med tilhørende kostnader. Siden vi skal kopiere dem i bidrag til Ukraina, kanskje vi skulle kopiere innvandring og flyktningpolitikken også. Hva med bistandspolitikken i samme slengen???? Eller hva med øke sosial satsene til dansk nivå, altså 22 000 i måneden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå