Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Jeg sa for et år siden at Zelensky burde gitt fra seg ledelsen, fordi hans rolle var utspilt, og nytt blod kunne være positivt.
Det sekundet han gikk etter Zalushny var det åpenbart at Zelensky ikke var noe positivt for Ukraina lengre.

Jeg sa for TO år siden at de ikke skulle gå til motangrep, men heller forsvare så godt de kan og samle opp utstyr og ferdigtrente tropper; slik at de hadde en sterkere forhandlingssituasjon når krigen nærmer seg slutten.

Det er nesten vondt å ha så korrekt som jeg har noen ganger....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Tysklands utenriksminister: Må umiddelbart øke tysk støtte til Ukraina

Publisert klokken14:39 iKrigen i Ukraina

Tysklands utenriksminister Annalena Baerbock sier at de umiddelbart må øke tysk støtte til Ukraina.

– Vi må samarbeide tettere med Polen, Frankrike og andre om forsvaret av Ukraina.

Hun oppfordrer Tyskland til å frigjøre ytterligere 3 milliarder euro i støtte til Ukraina.

I tillegg ber hun europeiske ledere som møtes neste uke om å bli enig om en større økonomisk pakke til Ukraina.

Sitat

– En ondskapsfull tidsalder har begynt

Publisert klokken15:18 iKrigen i Ukraina

Tysklands utenriksminister Annalena Baerbock sier at krangelen mellom Donald Trump og Volodymyr Zelenskyj ligner en «vond drøm».

– Gårsdagens hendelse understreker at en ny og ondskapsfull tidsalder har startet, sier hun i en TV-sendt tale lørdag.

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Trontron skrev (46 minutter siden):

Jeg sa for et år siden at Zelensky burde gitt fra seg ledelsen, fordi hans rolle var utspilt, og nytt blod kunne være positivt.
Det sekundet han gikk etter Zalushny var det åpenbart at Zelensky ikke var noe positivt for Ukraina lengre.

Jeg sa for TO år siden at de ikke skulle gå til motangrep, men heller forsvare så godt de kan og samle opp utstyr og ferdigtrente tropper; slik at de hadde en sterkere forhandlingssituasjon når krigen nærmer seg slutten.

Det er nesten vondt å ha så korrekt som jeg har noen ganger....

Grunnloven i Ukraina sier at man ikke kan si fra seg presidentskapet når landet er i krig. Han kan ikke bare si opp sin stilling som president.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Sitat

Det bør stå tre ting på gjørelisten til norske politikere nå:

1) Øke støtten til Ukraina.

2) Styrke det norske forsvaret raskere og mer enn planlagt.

3) Få sendt inn søknaden om norsk EU-medlemskap.

Sitat

Putins fullskalainvasjonen av Ukraina for tre år siden endret europeisk sikkerhet, og Finland og Sverige tok raskt konsekvensen av det.

Trumps fremferd som president bør være et tilsvarende øyeblikk for Norge.

https://www.vg.no/nyheter/i/8q1O6w/norge-maa-inn-i-eu

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, TheKims said:

Grunnloven i Ukraina sier at man ikke kan si fra seg presidentskapet når landet er i krig. Han kan ikke bare si opp sin stilling som president.

Høres ut som noe du har dratt ut av ræva, men godt mulig, selv om man alltids kan skylde på helse, noe jeg sa da også.
Hvilken artikkel i grunnloven er det?

Lenke til kommentar
Skrevet (endret)
Trontron skrev (4 minutter siden):

Høres ut som noe du har dratt ut av ræva, men godt mulig, selv om man alltids kan skylde på helse, noe jeg sa da også.
Hvilken artikkel i grunnloven er det?

Du har tilgang til internett så er bare å faktasjekke. Google ting selv er vel kanskje for komplisert?

Endret av TheKims
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Just now, TheKims said:

Du har tilgang til internett så er bare å faktasjekke selv. Google ting selv er vel kanskje for komplisert?

Jeg gjorde det.
Etter to minutter med ctrl+f i ukrainas grunnlov gadd jeg ikke å lete mer. Så jeg tror sterkere på at du bare finner på noe nå.

Du kunne like så godt sagt det samme om gud: "Pffft... bare faktasjekke selv. Google etter gud så finner du'n"

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 time siden):

NATO-sjefen står i ein spagat. Men dette burde han ikkje ha sagt.

Ryggradsrefleksen min reagerte også på denne, men som du sier i ditt neste innlegg så har ikke Europa noe å stille opp med. Zelensky og Ukraina er avhengig av å ryggstryke og smiske med psykopatene som har inntatt det hvite hus for å overleve. Det er iallfall slik jeg leser det. Europeiske lederes inkompetanse har ført Ukraina og Europa inn i en slags gisselsituasjon der sikkerheten våres står på spill om vi står opp mot Trump og Vance’s psykopat oppførsel. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...