Trontron Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Jeg sa for et år siden at Zelensky burde gitt fra seg ledelsen, fordi hans rolle var utspilt, og nytt blod kunne være positivt. Det sekundet han gikk etter Zalushny var det åpenbart at Zelensky ikke var noe positivt for Ukraina lengre. Jeg sa for TO år siden at de ikke skulle gå til motangrep, men heller forsvare så godt de kan og samle opp utstyr og ferdigtrente tropper; slik at de hadde en sterkere forhandlingssituasjon når krigen nærmer seg slutten. Det er nesten vondt å ha så korrekt som jeg har noen ganger.... 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mbappe09 Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 👆🤡 15 Lenke til kommentar
Populært innlegg Radiosilence Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars Jeg syns det var bra at Zelensky fikk de russiske agentene til å gå bananas på live tv foran hele verden. Det var ikke en sjans i havet at Trump skulle hjelpe dem, og nå er dette hevet over enhver tvil. EU har nå fått et tupp i ræva og innser at det ikke er noen vits å jatte mer med Trump. Vi må søke allierte andre steder og ruste opp øyeblikkelig. 11 3 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Hvor er beste stedet å donere for Ukraina? Skulle vært en spleis eller noe 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Enceladus Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 1 minute ago, DukeNukem3d said: Hvor er beste stedet å donere for Ukraina? Skulle vært en spleis eller noe Jeg donerer til disse: https://savelife.in.ua/en/ https://u24.gov.ua/ https://frittukraina.no/ 6 2 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg torbjornen Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars Sitat Natosjefen har bedt Zelenskyj om å reparere forholdet med Trump Publisert klokken16:15 iKrigen i Ukraina Nato-sjef Mark Rutte har bedt Zelenskyj om å finne en måte å reparere forholdet til president Donald Trump, melder Reuters. Han omtaler gårsdagens møte mellom de to presidentene som «uheldig», og ber USA, Ukraina og Europa om å stå sammen. NATO-sjefen står i ein spagat. Men dette burde han ikkje ha sagt. 9 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg torbjornen Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars Sitat Den polske presidenten ber Zelenskyj gå tilbake til forhandlingsbordet Publisert klokken16:05 iKrigen i Ukraina Den polske presidenten Andrzej Duda sier at han ikke kan se en annen makt i verden enn USA til å stanse russiske angrep på Ukraina, melder Reuters. Han oppfordrer den ukrainske presidenten til å gå tilbake til forhandlingsbordet med USA. Volodymyr president Zelenskyj har tidligere sagt at han ønsker en avtale, men at han da krever sikkerhetsgarantier fra USA. Eg tykkjer at det er utruleg at europeiske leiarar ber Zelenskyj om å forhandle med USA etter dette. Har verkeleg Europa ingen ting å stille opp med, anna enn prat? 10 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Sitat Tysklands utenriksminister: Må umiddelbart øke tysk støtte til Ukraina Publisert klokken14:39 iKrigen i Ukraina Tysklands utenriksminister Annalena Baerbock sier at de umiddelbart må øke tysk støtte til Ukraina. – Vi må samarbeide tettere med Polen, Frankrike og andre om forsvaret av Ukraina. Hun oppfordrer Tyskland til å frigjøre ytterligere 3 milliarder euro i støtte til Ukraina. I tillegg ber hun europeiske ledere som møtes neste uke om å bli enig om en større økonomisk pakke til Ukraina. Sitat – En ondskapsfull tidsalder har begynt Publisert klokken15:18 iKrigen i Ukraina Tysklands utenriksminister Annalena Baerbock sier at krangelen mellom Donald Trump og Volodymyr Zelenskyj ligner en «vond drøm». – Gårsdagens hendelse understreker at en ny og ondskapsfull tidsalder har startet, sier hun i en TV-sendt tale lørdag. 7 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 11 minutes ago, Enceladus said: Jeg donerer til disse: https://savelife.in.ua/en/ https://u24.gov.ua/ https://frittukraina.no/ For å legge til: Donasjoner til mottakere staten har godkjent gir 22% fradrag (doner 2000, få tilbake 440kr i skattefradrag). Dette gjelder fra 500-25.000 kroner. 8 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Trontron skrev (46 minutter siden): Jeg sa for et år siden at Zelensky burde gitt fra seg ledelsen, fordi hans rolle var utspilt, og nytt blod kunne være positivt. Det sekundet han gikk etter Zalushny var det åpenbart at Zelensky ikke var noe positivt for Ukraina lengre. Jeg sa for TO år siden at de ikke skulle gå til motangrep, men heller forsvare så godt de kan og samle opp utstyr og ferdigtrente tropper; slik at de hadde en sterkere forhandlingssituasjon når krigen nærmer seg slutten. Det er nesten vondt å ha så korrekt som jeg har noen ganger.... Grunnloven i Ukraina sier at man ikke kan si fra seg presidentskapet når landet er i krig. Han kan ikke bare si opp sin stilling som president. 8 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Sitat Det bør stå tre ting på gjørelisten til norske politikere nå: 1) Øke støtten til Ukraina. 2) Styrke det norske forsvaret raskere og mer enn planlagt. 3) Få sendt inn søknaden om norsk EU-medlemskap. Sitat Putins fullskalainvasjonen av Ukraina for tre år siden endret europeisk sikkerhet, og Finland og Sverige tok raskt konsekvensen av det. Trumps fremferd som president bør være et tilsvarende øyeblikk for Norge. https://www.vg.no/nyheter/i/8q1O6w/norge-maa-inn-i-eu 3 1 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars 1 minute ago, TheKims said: Grunnloven i Ukraina sier at man ikke kan si fra seg presidentskapet når landet er i krig. Han kan ikke bare si opp sin stilling som president. Høres ut som noe du har dratt ut av ræva, men godt mulig, selv om man alltids kan skylde på helse, noe jeg sa da også. Hvilken artikkel i grunnloven er det? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars (endret) Trontron skrev (4 minutter siden): Høres ut som noe du har dratt ut av ræva, men godt mulig, selv om man alltids kan skylde på helse, noe jeg sa da også. Hvilken artikkel i grunnloven er det? Du har tilgang til internett så er bare å faktasjekke. Google ting selv er vel kanskje for komplisert? Endret 1. mars av TheKims 9 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Just now, TheKims said: Du har tilgang til internett så er bare å faktasjekke selv. Google ting selv er vel kanskje for komplisert? Jeg gjorde det. Etter to minutter med ctrl+f i ukrainas grunnlov gadd jeg ikke å lete mer. Så jeg tror sterkere på at du bare finner på noe nå. Du kunne like så godt sagt det samme om gud: "Pffft... bare faktasjekke selv. Google etter gud så finner du'n" Lenke til kommentar
Populært innlegg TheKims Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars Trontron skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde det. Etter to minutter med ctrl+f i ukrainas grunnlov gadd jeg ikke å lete mer. Så jeg tror sterkere på at du bare finner på noe nå. Du kunne like så godt sagt det samme om gud: "Pffft... bare faktasjekke selv. Google etter gud så finner du'n" Hvorfor i alle dager skulle jeg finne på noe sånt? At du ikke gidder å lete er ikke min feil. 9 1 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars Just now, TheKims said: Hvorfor i alle dager skulle jeg finne på noe sånt? At du ikke gidder å lete er ikke min feil. Papegøye altså 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Uderzo Skrevet 1. mars Populært innlegg Del Skrevet 1. mars Trontron skrev (9 minutter siden): Jeg gjorde det. Etter to minutter med ctrl+f i ukrainas grunnlov gadd jeg ikke å lete mer. Så jeg tror sterkere på at du bare finner på noe nå. Du kunne like så godt sagt det samme om gud: "Pffft... bare faktasjekke selv. Google etter gud så finner du'n" https://en.wikipedia.org/wiki/Next_Ukrainian_presidential_election Sitat Article 19 of Ukraine's "On the Legal Regime of Martial Law" bans presidential, parliamentary, and local elections under martial law,[10] while Article 10 states that the powers of the president, parliament, and Cabinet of Ministers of Ukraine cannot be terminated under martial law.[11][12] Article 108 of the Constitution of Ukraine stipulates that "The President of Ukraine exercises his or her powers until the assumption of office by the newly-elected President of Ukraine",[13] allowing incumbent President Volodymyr Zelenskyy to legitimately remain president until the next president is sworn in, even after the expiration of the five-year term to which he was elected in 2019.[14] Under unntakstilstand så er det ikke mulig, verken praktisk eller juridisk å holde valg. 11 8 Lenke til kommentar
Trontron Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars 5 minutes ago, Uderzo said: https://en.wikipedia.org/wiki/Next_Ukrainian_presidential_election Under unntakstilstand så er det ikke mulig, verken praktisk eller juridisk å holde valg. 👌 Da er det ikke like egnet å skylde på helse, med mindre visepresidenten er en perfekt arvtager. Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 1. mars Del Skrevet 1. mars torbjornen skrev (1 time siden): NATO-sjefen står i ein spagat. Men dette burde han ikkje ha sagt. Ryggradsrefleksen min reagerte også på denne, men som du sier i ditt neste innlegg så har ikke Europa noe å stille opp med. Zelensky og Ukraina er avhengig av å ryggstryke og smiske med psykopatene som har inntatt det hvite hus for å overleve. Det er iallfall slik jeg leser det. Europeiske lederes inkompetanse har ført Ukraina og Europa inn i en slags gisselsituasjon der sikkerheten våres står på spill om vi står opp mot Trump og Vance’s psykopat oppførsel. 1 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå