ElonKusk Skrevet lørdag kl 00:29 Del Skrevet lørdag kl 00:29 Mbappe09 skrev (19 minutter siden): Intervju med Fox News Sikkerhetsgarantiene han forståelig ønsker kommer ikke til å komme fra Trump. Så klart ønsker han NATO medlemskap, men det er en umulighet akkurat nå. Kanskje når Trump og Putin dør og det har vært fred i en lengre periode. Blir spennende å se hvordan de skal klare å få til en fredsavtale. Slik jeg tolker Putin så sitter han med veldig gode kort nå og har ingen planer om å trekke kravene på landeområder som ikke er tatt militært enda. Jeg tror ikke de kommer til å få til fred. 1 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet lørdag kl 00:38 Del Skrevet lørdag kl 00:38 Denne hypotesen blir litt spesiell, men jeg ser ingen annen løsning som Kreml forstår; Bygg atomvåpen, og "Prøvespreng dem på eget territorium", Det må da værra lov... 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hekk-Tor Skrevet lørdag kl 01:19 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 01:19 Tyskland med sin økonomi, teknologi og produksjonskapasiteter må på banen hvis Ukraina skal ha noe håp for å bestå og hvis Europa skal ha noe som helst kredibilitet i sine lovnader om støtte til Ukraina. Europa er kledd nakne nå, våpen og ammunisjonslagre er tomme og europeiske ledere har enda ikke innsett alvoret slik at de sleper fortsatt beina etter seg hva gjelder å fylle opp lagrene og ellers generell opprustning av militær kapasitet som har vært neglisjert i flere tiår. Om det er litt tæl i Tysklands nye kansler, Merz, som denne artikkelen antyder: https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/friedrich-merz-usa-er-likeglad-med-europa-tysklands-nye-kansler-med-klare-ord-til-donald-trump/o/5-95-2302801 så kan Tyskland bli redningen. Tyskland er egentlig de eneste som har mulighet til å snu dette i saklig tid men da må store ting skje. Tysklands skam over egen fortid og medfølgende vegring over å være en militær stormakt er et problem, deres hodeløse og lite gjennomtenkte grønne skifte må settes på vent, diverse atomkraftverk må fyres opp igjen og tyske bilprodusenter må sammen med våpenprodusenter sette sine produksjonslokaler til disposisjon. Det må rett og slettes settes inn et gir til. Som direkte konsekvens av Russlands angrepskrig mot Ukraina tjente Norge 1270 milliarder kroner ekstra(!) på gass i 2022 og 2023. Disse pengene bør i sin helhet spyttes inn som Norges bidrag i finansieringen av Europas militære opprustning. 14 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sovna Skrevet lørdag kl 03:03 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 03:03 Zelenskyj står stadig i felten, brask og bram med sine soldater for å holde deres mot og motivasjon oppe. Han fortjener ære og respekt for det også, som så mye annet. Klart det vil falle ned en form for pris/dekorering i hans tid, selv om det er en fattig trøst. Spesielt når hele hans land og befolkning blir forrådt av en hel verden. Ja, inkl.Europa.. som er håpløst veike. Har vi én eneste gang sette Putin gjøre et besøk til sine soldater i felten? Har jeg gått glipp av i hvert fall. Vi ser han kun i den samme nypressede klovne-dressen. Hva Trump angår tror jeg heller ikke han er særlig gira på å få noe gjørme på skoene sine. Og ære på han? Han fortjener en tvangstrøye og bli kastet inn til sitt eget Guantanamo. Kan snart dette trucker og burger-landet våkne opp? 18 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet lørdag kl 05:35 Del Skrevet lørdag kl 05:35 TheKims skrev (5 timer siden): Med den lille økonomien Russland har, så fungerer nok ikke de våpnene fra 40 tallet lengere. Koster å holde ting vedlike å det er ikke Russland akkurat kjent for. Selv om du tror at (med rette) at Russland er gjennomgående korrupt, at de er drittsekker osv. Så er realiteten at de nyeste atomubåtene er mindre enn et år gammel. Rakettene de har ombord ble utviklet på 2010-tallet. Hvis du seriøst tror at det er gammelt skrot, så tar du alvorlig feil. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg torbjornen Skrevet lørdag kl 06:34 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 06:34 (endret) Kvifor krev ikkje Trump at Israel betalar for all støtta dei har fått frå USA opp gjennom tidene, og då særleg støtta til å leggje Gaza i ruinar etter 7/10 2023? Og kvifor truar han ikkje med å vende ryggen til Israel om dei ikkje sluttar fred med terrororganisasjonen HAMAS? Trump driv utpressing mot allierte, enten det er Canada, Mexico, Europa eller Ukraina. Berre ikkje mot Israel. Er det fordi han elskar sterke leiarar som går over lik for å oppnå sine mål? Endret lørdag kl 06:36 av torbjornen 10 3 2 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 06:37 Del Skrevet lørdag kl 06:37 (endret) Homba skrev (13 timer siden): https://www.vg.no/nyheter/i/8q19e2/volodymyr-zelenskyj-moeter-donald-trump-i-det-hvite-hus Zelensky gjør en usedvanlig dårlig jobb som diplomat. Forstår at han må være helt utslitt etter å ha ledet landet gjennom en krig i 3 år nå, men kanskje han burde sende noen andre? Dette ser jo ikke bra ut. sjokkert over lederen og presidenten som Ukraina har. Slik jeg ser det så har ukraina valgt en president som var populær som skuespiller, og han har ingen leder egenskaper til å være president. Vær snill så snill å si dette til ukrainske befolkningen. Jeg trodde aldri det var på det nivået lederevner og diplomati zelensky var i. Hele scenen snudde seg når han startet å diktere det kan komme krig til usa da vil de også få føle på det han opplever nå. Helt korrekt av Trump å stoppe han der. Endret lørdag kl 07:15 av stamkunde skrivefeil. Lenke til kommentar
Populært innlegg torbjornen Skrevet lørdag kl 06:38 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 06:38 5 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg torbjornen Skrevet lørdag kl 06:43 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 06:43 stamkunde skrev (2 minutter siden): sjokkert over lederen og presidenten som Ukraina har. Slik jeg ser det så har ukraina valgt en president som var populær som skuespiller, og han har ingen leder egenskaper til å være president. Vær snill å så dette frem til ukrainske befolkningen. Jeg trodde aldri det var på det nivået lederevner og diplomati zelensky var i. Hele scenen snudde seg når han startet å diktere det kan komme krig til usa da vil de også få føle på det han opplever nå. Helt korrekt av Trump å stoppe han der. Kva om verda hadde kravd at USA skulle slutte fred med Al Quaida etter 11/9, samt at Europa kravde retten til å plyndre USA sine naturressursar som betaling for støtta til krig og okkupasjon av Afghanistan? 13 3 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet lørdag kl 06:53 Del Skrevet lørdag kl 06:53 18 minutes ago, torbjornen said: Kvifor krev ikkje Trump at Israel betalar for all støtta dei har fått frå USA opp gjennom tidene, og då særleg støtta til å leggje Gaza i ruinar etter 7/10 2023? Og kvifor truar han ikkje med å vende ryggen til Israel om dei ikkje sluttar fred med terrororganisasjonen HAMAS? Trump driv utpressing mot allierte, enten det er Canada, Mexico, Europa eller Ukraina. Berre ikkje mot Israel. Er det fordi han elskar sterke leiarar som går over lik for å oppnå sine mål? Fordi Trump nærmest utelukkende drives av innenrikspolitikk og å pleie sine tilhengere. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet lørdag kl 06:59 Del Skrevet lørdag kl 06:59 Det er store demonstrasjonar i Serbia for tida. Og gjett: Presidenten i det Russlandvennlege landet er tilhengar av Donald Trump. https://www.nrk.no/urix/xl/enorme-studentdemonstrasjoner-ryster-serbia-1.17313025 3 2 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 07:13 Del Skrevet lørdag kl 07:13 zelensky inntreden i presidentrolle er konsekvens av krig vi ser i dag. Han har jo ingen erfaring med det han driver med. At vi kunne se på åpen scene hans formidlingsevne og delegasjon som han hadde med, så kan jeg undre på hva Ukraina har lidd. Jeg trodde da aldri det var på det nivået. Det er synd at Ukraina velger mennesker til å lede land eller by blir leder bare fordi de var populær som idrettsfolk eller skuespiller. Da bør Ukraina gå inn i seg selv. Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 07:14 Del Skrevet lørdag kl 07:14 torbjornen skrev (30 minutter siden): Kva om verda hadde kravd at USA skulle slutte fred med Al Quaida etter 11/9, samt at Europa kravde retten til å plyndre USA sine naturressursar som betaling for støtta til krig og okkupasjon av Afghanistan? Interessant perspektiv. 1 1 Lenke til kommentar
stamkunde Skrevet lørdag kl 07:14 Del Skrevet lørdag kl 07:14 torbjornen skrev (35 minutter siden): hva betyr dette? Lenke til kommentar
Kalle Klo Skrevet lørdag kl 07:23 Del Skrevet lørdag kl 07:23 8 minutes ago, stamkunde said: zelensky inntreden i presidentrolle er konsekvens av krig vi ser i dag. Han har jo ingen erfaring med det han driver med. At vi kunne se på åpen scene hans formidlingsevne og delegasjon som han hadde med, så kan jeg undre på hva Ukraina har lidd. Jeg trodde da aldri det var på det nivået. Det er synd at Ukraina velger mennesker til å lede land eller by blir leder bare fordi de var populær som idrettsfolk eller skuespiller. Da bør Ukraina gå inn i seg selv. Og realitykjendis + konkursgjenganger er flotte kvalifikasjoner? 3 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet lørdag kl 07:34 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 07:34 (endret) stamkunde skrev (57 minutter siden): Slik jeg ser det så har ukraina valgt en president som var populær som skuespiller, og han har ingen leder egenskaper til å være president. Zelensky samlet både landet og kontinentet på en helt unik måte da Putin gikk til fullskala angrepskrig i 2022. Under hans ledelse har Ukraina ikke bare hindret og stått imot, men også slått tilbake det som var en overlegen, skruppelløs militær makt. Det han navigerer Ukraina gjennom nå er som å sloss i en bakgate mot en gjeng kjeltringer, mens en av de sterkeste lagkameratene plutselig bytter side. Få, om noen, i hans posisjon ville hatt samme stamina. Zelensky er en av vår tids aller største statsledere. Endret lørdag kl 07:35 av Snikpellik 25 1 5 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 07:37 Del Skrevet lørdag kl 07:37 Samms skrev (9 timer siden): Kvifor godt trente soldater? Fordi det er helt uaktuelt for et vestlig land å sende inn soldater som ikke er godt trente, det sier seg selv. Det er forskjell på godt trente soldater og f.eks spesialstyrker. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet lørdag kl 07:41 Del Skrevet lørdag kl 07:41 Nedward skrev (2 timer siden): Så er realiteten at de nyeste atomubåtene er mindre enn et år gammel. Rakettene de har ombord ble utviklet på 2010-tallet. Hvis du seriøst tror at det er gammelt skrot, så tar du alvorlig feil. Gammelt skrot er det i så fall ikke, men det er en god sjanse for at det er nytt skrot. 2 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet lørdag kl 07:46 Del Skrevet lørdag kl 07:46 (endret) torbjornen skrev (1 time siden): Kvifor krev ikkje Trump at Israel betalar for all støtta dei har fått frå USA opp gjennom tidene, og då særleg støtta til å leggje Gaza i ruinar etter 7/10 2023? Og kvifor truar han ikkje med å vende ryggen til Israel om dei ikkje sluttar fred med terrororganisasjonen HAMAS? Trump driv utpressing mot allierte, enten det er Canada, Mexico, Europa eller Ukraina. Berre ikkje mot Israel. Er det fordi han elskar sterke leiarar som går over lik for å oppnå sine mål? Når de først har valgt å legge seg på den linja de har ovenfor Ukraina så blir dette en åpenbar dobbeltstandard ja. Endret lørdag kl 07:47 av DukeNukem3d 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg agvg Skrevet lørdag kl 07:56 Populært innlegg Del Skrevet lørdag kl 07:56 stamkunde skrev (39 minutter siden): zelensky inntreden i presidentrolle er konsekvens av krig vi ser i dag. Han har jo ingen erfaring med det han driver med. At vi kunne se på åpen scene hans formidlingsevne og delegasjon som han hadde med, så kan jeg undre på hva Ukraina har lidd. Jeg trodde da aldri det var på det nivået. Det er synd at Ukraina velger mennesker til å lede land eller by blir leder bare fordi de var populær som idrettsfolk eller skuespiller. Da bør Ukraina gå inn i seg selv. Nå har han ledet Ukraina i krig, stått i mot det som man trodde var en av verdens sterkeste millitærmakter i 3 år, hvis du mener dette ikke skulle være noe bevis for ledelse så legger du lista relativt høyt, det er ingen vestlige ledere som når ham til sokkekanten hvis vi ser på ledelse i krise. 13 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå