Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Mbappe09 skrev (19 minutter siden):

Intervju med Fox News 

Sikkerhetsgarantiene han forståelig ønsker kommer ikke til å komme fra Trump. Så klart ønsker han NATO medlemskap, men det er en umulighet akkurat nå. Kanskje når Trump og Putin dør og det har vært fred i en lengre periode. 

Blir spennende å se hvordan de skal klare å få til en fredsavtale. Slik jeg tolker Putin så sitter han med veldig gode kort nå og har ingen planer om å trekke kravene på landeområder som ikke er tatt militært enda.

Jeg tror ikke de kommer til å få til fred. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (5 timer siden):

Med den lille økonomien Russland har, så fungerer nok ikke de våpnene fra 40 tallet lengere. Koster å holde ting vedlike å det er ikke Russland akkurat kjent for. 

Selv om du tror at (med rette) at Russland er gjennomgående korrupt, at de er drittsekker osv. Så er realiteten at de nyeste atomubåtene er mindre enn et år gammel. Rakettene de har ombord ble utviklet på 2010-tallet. Hvis du seriøst tror at det er gammelt skrot, så tar du alvorlig feil. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Homba skrev (13 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/8q19e2/volodymyr-zelenskyj-moeter-donald-trump-i-det-hvite-hus

Zelensky gjør en usedvanlig dårlig jobb som diplomat. Forstår at han må være helt utslitt etter å ha ledet landet gjennom en krig i 3 år nå, men kanskje han burde sende noen andre? Dette ser jo ikke bra ut. 

sjokkert over lederen og presidenten som Ukraina har. Slik jeg ser det så har ukraina valgt en president som var populær som skuespiller, og han har ingen leder egenskaper til å være president. Vær snill så snill å si dette til ukrainske befolkningen. Jeg trodde aldri det var på det nivået lederevner og diplomati zelensky var i. 

Hele scenen snudde seg når han startet å diktere det kan komme krig til usa da vil de også få føle på det han opplever nå. 

Helt korrekt av Trump å stoppe han der. 

Endret av stamkunde
skrivefeil.
Lenke til kommentar
18 minutes ago, torbjornen said:

Kvifor krev ikkje Trump at Israel betalar for all støtta dei har fått frå USA opp gjennom tidene, og då særleg støtta til å leggje Gaza i ruinar etter 7/10 2023? Og kvifor truar han ikkje med å vende ryggen til Israel om dei ikkje sluttar fred med terrororganisasjonen HAMAS?

Trump driv utpressing mot allierte, enten det er Canada, Mexico, Europa eller Ukraina. Berre ikkje mot Israel.

Er det fordi han elskar sterke leiarar som går over lik for å oppnå sine mål?

Fordi Trump nærmest utelukkende drives av innenrikspolitikk og å pleie sine tilhengere.

• Liker 2
Lenke til kommentar

zelensky inntreden i presidentrolle er konsekvens av krig vi ser i dag. Han har jo ingen erfaring med det han driver med. 

At vi kunne se på åpen scene hans formidlingsevne og delegasjon som han hadde med, så kan jeg undre på hva Ukraina har lidd. Jeg trodde da aldri det var på det nivået. Det er synd at Ukraina velger mennesker til å lede land eller by blir leder bare fordi de var populær som idrettsfolk eller skuespiller. Da bør Ukraina gå inn i seg selv. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, stamkunde said:

zelensky inntreden i presidentrolle er konsekvens av krig vi ser i dag. Han har jo ingen erfaring med det han driver med. 

At vi kunne se på åpen scene hans formidlingsevne og delegasjon som han hadde med, så kan jeg undre på hva Ukraina har lidd. Jeg trodde da aldri det var på det nivået. Det er synd at Ukraina velger mennesker til å lede land eller by blir leder bare fordi de var populær som idrettsfolk eller skuespiller. Da bør Ukraina gå inn i seg selv. 

Og realitykjendis + konkursgjenganger er flotte kvalifikasjoner?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Nedward skrev (2 timer siden):

Så er realiteten at de nyeste atomubåtene er mindre enn et år gammel. Rakettene de har ombord ble utviklet på 2010-tallet. Hvis du seriøst tror at det er gammelt skrot, så tar du alvorlig feil. 

Gammelt skrot er det i så fall ikke, men det er en god sjanse for at det er nytt skrot. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (1 time siden):

Kvifor krev ikkje Trump at Israel betalar for all støtta dei har fått frå USA opp gjennom tidene, og då særleg støtta til å leggje Gaza i ruinar etter 7/10 2023? Og kvifor truar han ikkje med å vende ryggen til Israel om dei ikkje sluttar fred med terrororganisasjonen HAMAS?

Trump driv utpressing mot allierte, enten det er Canada, Mexico, Europa eller Ukraina. Berre ikkje mot Israel.

Er det fordi han elskar sterke leiarar som går over lik for å oppnå sine mål?

Når de først har valgt å legge seg på den linja de har ovenfor Ukraina så blir dette en åpenbar dobbeltstandard ja.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...