Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Dette er den mest transparente diskusjonen jeg noen gang har sett politisk. Her pakkes ikke ordene inn i bomull, men hvis ballen spilles over på europeisk halvdel så vil nok hele Ukraina til slutt bli okkupert, for europeiske ledere og dets uendelig mange møter vil ikke hjelpe en døyt. Amerikansk etterretning, våpen og Starlink har hatt veldig stor effekt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fwj__ skrev (2 minutter siden):

Dette er den mest transparente diskusjonen jeg noen gang har sett politisk. Her pakkes ikke ordene inn i bomull, men hvis ballen spilles over på europeisk halvdel så vil nok hele Ukraina til slutt bli okkupert, for europeiske ledere og dets uendelig mange møter vil ikke hjelpe en døyt. Amerikansk etterretning, våpen og Starlink har hatt veldig stor effekt.

Nettopp! 

Hvis Zelensky ikke klarer å reparere forholdet til USA må han byttes ut. Ellers så ser det svært dystert ut for Ukraina. Det er sannsynlig at de ikke vil eksistere som stat innen kort tid. 

Endret av Homba
Lenke til kommentar

Zelenskyj må skjønne at det ikke er han som setter premissene her nå. Krigen må ta slutt og da blir ikke Ukraina det det en gang var. USA trekker seg helt ut nå om ikke fyren tar til fornuft. En leder som har tapt men står på sitt er en farlig mann.

Om ikke Ukraina innser dette så blir hele landet russisk. Mener Europa ikke må bli en del av krigen da får Ukraina heller kjempe alene til siste mann om det er dette de ønsker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det bør komme en felles og unison reaksjon på dette. Spark ut alle amerikanske diplomater fra Europa. Start en opprusting som om vi skal kjempe mot Russland til neste år, for hvis vi ikke gjør det så kan det godt hende at det skjer.

• Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Orakelet777 said:

Zelenskyj må skjønne at det ikke er han som setter premissene her nå. Krigen må ta slutt og da blir ikke Ukraina det det en gang var. USA trekker seg helt ut nå om ikke fyren tar til fornuft. En leder som har tapt men står på sitt er en farlig mann.

Om ikke Ukraina innser dette så blir hele landet russisk. Mener Europa ikke må bli en del av krigen da får Ukraina heller kjempe alene til siste mann om det er dette de ønsker.

Hva er det du prater om? Det blir ikke fred av dette. Kun en anledning for Putin å bygge opp styrkene sine og så ta Ukraina på andre forsøk. Og stakkars alle ukrainere da. De har ikke noe valg, de må kjempe. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Orakelet777 said:

Det er nok ikke Zelenskyj som er den tapende parten her. Trump og Vance sitter på åpen scene og innrømmer at de er Putins menn.

image.thumb.png.049ef2797ec826eef068908dcdbcc90a.png

• Liker 8
Lenke til kommentar
Kalle Klo skrev (12 minutter siden):

Hva er det du prater om? Det blir ikke fred av dette. Kun en anledning for Putin å bygge opp styrkene sine og så ta Ukraina på andre forsøk. Og stakkars alle ukrainere da. De har ikke noe valg, de må kjempe. 

Ja la de bare få krige og holde på. Jo mer bensin på bålet jo større bål. 
En må for all del ikke få til en fred der nede nei.

Lenke til kommentar
Just now, Orakelet777 said:

Ja la de bare få krige og holde på. Jo mer bensin på bålet jo større bål. 
En må for all del ikke få til en fred der nede nei.

Hva slags fred kan det bli når Putin har bestemt seg for å utslette Ukraina som folk og stat?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Europeiske ledere har staket ut kursen siden 2022 at de ikke vil godta noe fred før Russland har blitt kastet ut av Ukraina, inkludert Krim. Dette har de pushet på Zelensky, i mens vil Ukraina bli utradert landsby for landsby og europeiske medier pusher det samme narrativet, her skal det pøses på med mer våpen mens sivilbefolkningen vil lide i 3-4 nye år. Europa = Politisk tåkeprat.

Lenke til kommentar
Homba skrev (3 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/8q19e2/volodymyr-zelenskyj-moeter-donald-trump-i-det-hvite-hus

Zelensky gjør en usedvanlig dårlig jobb som diplomat. Forstår at han må være helt utslitt etter å ha ledet landet gjennom en krig i 3 år nå, men kanskje han burde sende noen andre? Dette ser jo ikke bra ut. 

Jeg hadde ikke gjort noen bedre jobb selv, men så ville jeg ei heller aldri tatt på meg jobb som diplomat. 

Hva konkret burde Zelenski gjort? Hvor mener du han trådte feil? 

Personlig synes jeg Trump er en langt dårligere diplomat, uten at dette er noen konkurranse de imellom..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler alle her å ignorere brukere som opplagt bare er her for å lage kvalme. Minner om denne i førstepost:
Provokasjon av andre brukere vil bli fjernet uten forvarsel, og kan medføre utestengelse.

Og denne:
Vær oppmerksom på falsk informasjon. Sosiale medier blir flittig brukt for å dele falsk informasjon og propaganda. 

Edit: Denne passer kanskje mer inn i Trump-tråden, det er der det er mest flamebait akkurat nå. De flyter litt inni hverandre disse trådene akkurat nå.

Endret av Thor.
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
20 minutes ago, fwj__ said:

Europeiske ledere har staket ut kursen siden 2022 at de ikke vil godta noe fred før Russland har blitt kastet ut av Ukraina, inkludert Krim. Dette har de pushet på Zelensky, i mens vil Ukraina bli utradert landsby for landsby og europeiske medier pusher det samme narrativet, her skal det pøses på med mer våpen mens sivilbefolkningen vil lide i 3-4 nye år. Europa = Politisk tåkeprat.

Hva vil du gjøre da? 

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Orakelet777 said:

Ett USA med ryggrad og vett ville backet Ukraina og bedt Russland pelle seg ut av Hele Ukraina.

De kunne gjerne ha parkert hele sin submarine fleet + 10 carrier groups rundt russlerne i internasjonalt farvann (ubåter på overflaten med missile Bays klar for å åpne de når Putin sabler med atomvåpen trusselen sin). 

En av disse carrier group ved Krim for å indikere at neste nå er at de går inn i Ukraina og forsvarer Ukraina sitt internasjonale anerkjente territorium.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, qualbeen said:

Jeg hadde ikke gjort noen bedre jobb selv, men så ville jeg ei heller aldri tatt på meg jobb som diplomat. 

Hva konkret burde Zelenski gjort? Hvor mener du han trådte feil? 

Personlig synes jeg Trump er en langt dårligere diplomat, uten at dette er noen konkurranse de imellom..

Enig.

Jeg har faktisk hele tiden lurt på hvorfor Zelenskyj dro til USA i første omgang. Jeg har ikke skjønt hva han har håpet å oppnå siden jeg synes det har vært helt åpenbart at Trump aldri har hatt andre intensjoner enn å svindle Ukraina.

Jeg er ganske sikker på at Zelenskyj var forberedt på dette utfallet og dro til USA for rett og slett viser verden hvor landet ligger. Han forholdt seg rolig og fattet mens Trump og Vance mer eller mindre forlot virkeligheten og tok seg en tur i koko-land.

Dette var det beste Zelenskyj kunne håpe på i den desperate situasjonen de er i.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...