Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

35 minutes ago, Salvesen. said:

hvorfor skal de? Disse får jo null konsekvenser og skjer stadig hyppigere. Ny artikkel i VG også går livet videre. 

Håpet er at Svenskene og Finnene kanskje har litt mer baller. Spesielt hvis de får de baltiske landene med seg.

Edit: Skulle tro russerne ville være litt mer forsiktige nå som de har fått Trump med på laget. I det minste frem til USA har forlatt NATO. Skulle de gjøre noe som utløste artikkel 5 nå ville jo det gitt Trump en aldri så liten hodepine.

Endret av sedsberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Russland vil erklære seier på treårsdagen for fullskala invasjonen av Ukraina, ifølge ukrainsk etterretning.

Det sier litt om hvor kraftig reality distortion field både Putin og Trump lever i.

Disse løgnene må sprekke før eller siden når tonnevis med videoer som beviser en helt annen virkelighet strømmer på. Ukraina må bare jobbe godt videre med Europas stadig sterkere støtte. De ligger godt an til å passere 1 million russiske casualties i sommer.

Løgner må bekjempes med sannhet! Godt dokumentert sannhet Edit: og god formidling av den.

Endret av Simen1
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (9 minutter siden):

Russland vil erklære seier på treårsdagen for fullskala invasjonen av Ukraina, ifølge ukrainsk etterretning.

kan vi tolke det som at det de fikk av innrømmelser/avtale i Riyadh, er kun det de vil godta?

vi kjenner ikke til hva de kom frem til med Marco Rubio, men hvis russerne liksom feirer allerede nå (om tre dager), så må det jo være basert på noe fakta, hvis ikke dummer de seg loddrett ut. :roll:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Det ble en lang uke det der! Fortsatt veldig uklart for meg hva de har "vunndet" i denne "seieren" 🤔

For å si det litt enkelt så "driter jeg i" hva de mener å ha vunnet så lenge de trekker seg ut av Ukraina.

Dette er som om en antatt topp treer som ennå ikke har gått en tittelkamp i tungvektsboksing går ned to vektklasser, møter en ukjent bokser, får grisebank, og så stoppes kampen før full tid pga tungvekteren har fått et kutt over øyet og blør ukontrollert.

Dommerne feller ingen kjennelse over seier eller tap i kampen, tungvekteren hevder å ha vunnet mens publikum hyller den ukjente bokseren. Kun en feit, ufordragelig, kakse i smoking som sitter ringside lar være å delta i jubelen, men han hevder å ha fått kampen stoppet av hensyn til publikum.

Om Putin erklærer seier i morgen for så å trekke de russiske styrkene helt ut av Ukraina er det greit for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
<generisk_navn> skrev (Akkurat nå):

For å si det litt enkelt så "driter jeg i" hva de mener å ha vunnet så lenge de trekker seg ut av Ukraina.

Dette er som om en antatt topp treer som ennå ikke har gått en tittelkamp i tungvektsboksing går ned to vektklasser, møter en ukjent bokser, får grisebank, og så stoppes kampen før full tid pga tungvekteren har fått et kutt over øyet og blør ukontrollert.

Dommerne feller ingen kjennelse over seier eller tap i kampen, tungvekteren hevder å ha vunnet mens publikum hyller den ukjente bokseren. Kun en feit, ufordragelig, kakse i smoking som sitter ringside lar være å delta i jubelen, men han hevder å ha fått kampen stoppet av hensyn til publikum.

Om Putin erklærer seier i morgen for så å trekke de russiske styrkene helt ut av Ukraina er det greit for meg.

tja det spørs vell hva de mener de har vunnet og hvor de mener grensen til ukraina går. Men om en kan få "våpenhvile" så er det jo absolutt bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar
jallajall skrev (23 minutter siden):

Rubio slår av en prat med Catherine Herridge.

Så i følge Rubio er fakta så ubehagelige for Trump at han kaller det kontraproduktivt.. Interessant! Det er jo noe alvorlig galt med folk som tenker sånn. Det fremstår først og fremst som tidenes utpressingssak.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (12 minutter siden):

Det der er 100% noe Duda seier fordi han veit at alt negativt blir formidla til Trump. Eg tenker Duda er skarpere enn det der privat 😇

Det foregår mye medhårs stryking av en viss voksen baby nå for å få han tilbake på det gode sporet Europa og fortsatt store deler av USA er på.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...