Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Enig i mye. Jeg er nok mer redd for at informasjonsflyten strupes dersom det blir for ensidig. Selv om den ene siden består av ren ondskap så er det fremdeles en av to sider. Å sette seg inn i omstendigheter, bakgrunn og motiv betyr ikke at man er enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har null respekt ovenfor debattanter som støtter Russlands folkemordsinnvasjon. Flere pro-ukrainske debattanter har gitt uttrykk for at det går dårlig på bakken uten at de har blitt kalt pro-russiske av den grunn. 

Uansett, har ikke lyst å gi trollet noe mer oppmerksomhet, siste nytt:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (18 minutter siden):

Når man søker etter denne brukeren på google finner man ikke noe som taler for at dette er seriøst.. 

Jarmo skrev (1 time siden):

.I sin fredagsoppdatering publiserte de ukrainske ubemannede systemstyrkene et bilde av bomben som den sa at den nye "superdronen" er i stand til å bære.

Denne gjorde inntrykk. Jeg har både slekt i og kolleger fra Nikolajev, i tillegg har jeg vært der selv for mange år siden. Var nylig på tlf med en når flyalarmen gikk av under samtalen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
OMyre skrev (15 timer siden):

Må da generelt være rom for «alle» meninger. Norge er tross alt ett demokratisk samfunn der ytringsfrihet er grunnleggende og «alle» meninger skal respekteres. Men mange på forumet her kommer kanskje fra andre land der dette ikke er vanlig? 

Det er vel også rom for å vere ueinig når det dukkar opp brukarar som støttar Russland, eller som hevdar at "fordi nokon invaderte eit anna land i strid med folkeretten, så må Putin få lov til å invadere Ukraina"?

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Boing_80 skrev (16 timer siden):

Først og fremst at ingen reagerte da USA førte sine kriger de siste tiårene. War for justics my ass.

Synest du at USA sine historiske overtramp ville rettferdiggjere at Russland invaderte Svalbard eller Norge også?

Endret av torbjornen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (På 1.2.2025 den 12.24):

Der kom du ja; pro-russer. Er dessverre ikke overrasket når jeg ser profilbildet ditt selv om jeg har lite til overs for Israel. 

Du har et problem og det er at du antar for mye og tror på det første du tenker på. Man blir ikke pro-russer av å påpeke fakta.

"Enten er du med oss eller så er du mot oss" - husker du denne replikken? Slik  høres du ut når du anklager folk for å være pro-russere fordi de ikke kjøper MSM nyheter.

Og så tar du utgangpunkt i profilbilde: ditt skulle vel antyde grådigheter av dimensjoner.

Endret av Boing_80
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Thor. skrev (5 timer siden):

Mobilen til en russisk ukrainsk soldat:

6m1hdjilllge1.jpeg?auto=webp&s=2493e811cd70c3259db34bc81fe751196c72cb97

Bilde uten opphav? Er det ment å komme fra en død soldat? Delen til høyre er åpenbart manipulert, men er kanskje for å kunne gjengi oversettelsen? Kun et av søkene på venstresiden er med latinsk alfabet. Jeg ser ikke helt hva bildet skal kunne tilføre her, ikke minst når man må ta høyde for at alt rundt bildet kan være manipulert. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Boing_80 said:

Du har et problem og det er at du antar for mye og tror på det første du tenker på. Man blir ikke pro-russer av å påpeke fakta.

At USA og NATO er hyklere er en mening, ikke fakta. Men uansett om det skulle være tilfelle, så er det ikke spesielt relevant.

Det påvirker ikke hva som er riktig å gjøre i forhold til Ukraina-krigen, det ville bare bety at USA og NATO ville ha forbedringspotensiale i forhold til å leve opp til sine idealer.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (13 minutter siden):

At USA og NATO er hyklere er en mening, ikke fakta. Men uansett om det skulle være tilfelle, så er det ikke spesielt relevant.

Det påvirker ikke hva som er riktig å gjøre i forhold til Ukraina-krigen, det ville bare bety at USA og NATO ville ha forbedringspotensiale i forhold til å leve opp til sine idealer.

Fakta er det vel. Avhenger av hvilket perspektiv man har på det. Vi ser jo hva USA og Trump driver med nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Nato, og i sær USA, har forbedringspotensiale er vel ganske åpenbart? De færreste mener alt som har skjedd opp igjennom historien har vært 100% perfekt.

For tjue år siden var NATO med på svært tvilsomme aksjoner, som gjorde at NATO-motstanden var tidvis høy i Norge. Mange mente den gang vi burde se til Sverige og Finland: Vi burde melde oss ut. 

I dag, etter at Putin begynte angrep i Europa, har pipen fått en helt annen lyd. Kritikerne av NATO er sikkert fortsatt misfornøyd med NATO — men de har gjerne innsett at vi trenger det allikevel. Og at vi ikke har noe bedre alternativ (dessverre?). 

I tillegg har både Sverige og Finland kommet rekende etter. Nå er de også fullverdige NATO-medlemmer. (Velkommen inn!)

Vi skal tåle kritikk av NATO. Vi skal tåle søkelys på ting som går galt. Og vi skal lære og forbedre. I morgen har vi forhåpentligvis et enda bedre NATO ❤️

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...