Populært innlegg Enceladus Skrevet fredag kl 18:12 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 18:12 Nye angrep i dag mot russisk olje: Quote Ukraine launches new drone attacks on Russian oil refineries https://www.reuters.com/world/europe/fire-put-out-oil-refinery-russias-volgograd-region-after-ukrainian-drone-attack-2025-01-31/ Progresjon kan følges her: https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1NfYoI5Qv2XO0I9wDOoJTqe8Y6PRIgESAm3MLQKFUFWA/htmlview# 6 2 3 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet fredag kl 22:03 Del Skrevet fredag kl 22:03 Zelenskyj: Norske diplomater nær bombeangrep i Odessa https://www.nrk.no/nyheter/zelenskyj_-norske-diplomater-naer-bombeangrep-i-odessa-1.17246226 2 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet i går, 03:02 Del Skrevet i går, 03:02 Då får ein håpe at Ap-regjeringa svarar med å trappe opp støtta. Norge har hamna bakpå i forhold til våre nordiske naboar, som aukar støtta stadig vekk. Det er altfor stort fokus på straumprisar, EØS, valkamp og intern politikk, og altfor lite fokus på å hjelpe Ukraina i ei farleg tid der USA vaklar og Putin gjer alt han kan for å vinne krigen. 4 3 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet i går, 09:36 Del Skrevet i går, 09:36 Sitat Danskproduserte «Mr. Nobody Against Putin» vant juryprisen for beste internasjonale dokumentar under Sundance-festivalen. Ifølge bransjemagasinet Variety går prisen til en film som skiller seg ut med imponerende håndverk. Den Putin-kritiske dokumentaren følger den russiske læreren Pavel, som dokumenter hvordan det russiske skolesystemet endrer seg i takt med Russlands invasjon av Ukraina. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2025/02/01/196062679/putin-kritisk-dansk-dokumentar-fikk-sundance-pris 7 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet i går, 10:11 Del Skrevet i går, 10:11 Enceladus skrev (15 timer siden): Progresjon kan følges her: https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1NfYoI5Qv2XO0I9wDOoJTqe8Y6PRIgESAm3MLQKFUFWA/htmlview# 10,7% redusert raffineringskapasitet totalt sett var mindre enn jeg hadde forventet og håpet på. Tar vi med logistikk-vansker for langveis transportert drivstoff så er utgjør det 15,0% av raffineringskapasiteten innenfor 1500 km fra Ukraina (Kramatorsk). Det er altså en god stund til det begynner å monne og gi problemer med tomme bensinstasjoner. 2 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet i går, 10:17 Del Skrevet i går, 10:17 Etter en serie med rekord-måneder så ble det ikke satt ny rekord i januar. Men jeg klager ikke 6 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet i går, 10:34 Del Skrevet i går, 10:34 Sitat 31. januar 2025 kl. 21:18 Båt med russisk mannskap ble beordret til kai i Tromsø: Får forlate igjen Det norske skipet «Silver Dania», med russisk mannskap, ble beordret til kai i Tromsø, på grunn av mistanke om at det har vært involvert i grovt skadeverk på en fiberkabel i Østersjøen mellom Latvia og Sverige. Fredag opplyser politiet at skipet vil kunne reise hjem igjen fredag kveld. – Troms politidistrikt har nå gjennomført en rekke etterforskningsskritt og sikret seg det vi ser er nødvendig med tanke på anmodningen fra Latvia. Etterforskningen vil fortsette, men vi ser ingen grunn til at skipet behøver å ligge i Tromsø lengre. Det er ikke gjort funn som knytter skipet til handlingen, forklarer politiadvokat Ronny Jørgensen i Troms politidistrikt. Skipet ble innbrakt med bistand av kystvaktskipet KV «Bison» i en aksjon ledet av politiet i går kveld. Politiet i Troms opplyser til NRK at de ikke har noen ytterligere kommentarer fredag kveld. Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet i går, 10:59 Del Skrevet i går, 10:59 Denne tråden er så full av dobbelmoral at det ikke er måte på. Jeg blir sikkert bombardert med kritikk, men vil bare si en ting: USA og NATO er hyklere. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet i går, 11:02 Populært innlegg Del Skrevet i går, 11:02 Boing_80 skrev (3 minutter siden): Denne tråden er så full av dobbelmoral at det ikke er måte på. Jeg blir sikkert bombardert med kritikk, men vil bare si en ting: USA og NATO er hyklere. Fordi vi ikke anerkjenner russlands rett til å invadere naboland? 16 4 1 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet i går, 11:07 Del Skrevet i går, 11:07 Kahuna skrev (3 minutter siden): Fordi vi ikke anerkjenner russlands rett til å invadere naboland? Først og fremst at ingen reagerte da USA førte sine kriger de siste tiårene. War for justics my ass. 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet i går, 11:10 Del Skrevet i går, 11:10 (endret) Boing_80 skrev (8 minutter siden): Først og fremst at ingen reagerte da USA førte sine kriger de siste tiårene. War for justics my ass. Det var nok flere som reagerte da og. Jeg var ikke aktiv på forumet da. Endret i går, 11:16 av Duriello 5 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet i går, 11:15 Populært innlegg Del Skrevet i går, 11:15 Boing_80 skrev (5 minutter siden): Først og fremst at ingen reagerte da USA førte sine kriger de siste tiårene. War for justics my ass. God gammel whataboutisme der altså. Jeg ser to åpenbare muligheter her. Den ene utelukker ikke den andre.. Enten er du forblindet av USA-hat, eller så danser til du toner fra kremlins ballalaikaorkester. 18 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mbappe09 Skrevet i går, 11:24 Populært innlegg Del Skrevet i går, 11:24 Boing_80 skrev (24 minutter siden): Denne tråden er så full av dobbelmoral at det ikke er måte på. Jeg blir sikkert bombardert med kritikk, men vil bare si en ting: USA og NATO er hyklere. Der kom du ja; pro-russer. Er dessverre ikke overrasket når jeg ser profilbildet ditt selv om jeg har lite til overs for Israel. 9 2 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet i går, 11:50 Del Skrevet i går, 11:50 Dronene gjør en fantastisk jobb mot fascistavskummet. 5 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg VifteKopp Skrevet i går, 12:00 Populært innlegg Del Skrevet i går, 12:00 Boing_80 skrev (52 minutter siden): Først og fremst at ingen reagerte da USA førte sine kriger de siste tiårene. War for justics my ass. Dette er ren historieforfalskning. Det var massiv motstand mot USAs krigføring, spesielt invasjonen av Irak: «Europe saw the biggest mobilization of protesters, including a rally of three million people in Rome, which is listed in the Guinness Book of Records as the largest ever anti-war rally.[3]» 10 6 1 Lenke til kommentar
OMyre Skrevet i går, 12:03 Del Skrevet i går, 12:03 Mbappe09 skrev (36 minutter siden): Der kom du ja; pro-russer. Er dessverre ikke overrasket når jeg ser profilbildet ditt selv om jeg har lite til overs for Israel. Må da generelt være rom for «alle» meninger. Norge er tross alt ett demokratisk samfunn der ytringsfrihet er grunnleggende og «alle» meninger skal respekteres. Men mange på forumet her kommer kanskje fra andre land der dette ikke er vanlig? 1 Lenke til kommentar
Tyribål Skrevet i går, 13:24 Del Skrevet i går, 13:24 Noen ytringer er ment for å provosere. Tid, sted og formulering av denne ytringen avgjør i stor grad hvilken respons man bør forvente. Jeg synes mange her inne er flinke til å gi en velformulert og nyansert respons på enkle og barnslige innlegg. De vender altså diskusjonen om til å bli opplysende og konstruktiv. Diskusjonen om denne krigen har en naturlig overvekt av Ukraina-sympati. Det at man ytrer meninger som er fra et annet perspektiv enn majoriteten, er berikende for diskusjonen. Men det krever at man faktisk formidler sine argumenter på en konstruktiv måte. Da bør man kunne forlange å ikke bli møtt med forhåndsdømming og personangrep. Det er deilig å kunne lese en diskusjonstråd og føle at man faktisk blir opplyst om temaet på en måte som man ikke finner så lett andre steder. Flere sider blir belyst, uante sammenhenger og innfallsvinkler. Innlegg som blir betegnet som russervennlige har tøffe levekår på diverse forum nå. Mye sletting, blokkering og utestengelser. Men de har også livets rett. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet i går, 14:18 Populært innlegg Del Skrevet i går, 14:18 OMyre skrev (2 timer siden): Må da generelt være rom for «alle» meninger. Norge er tross alt ett demokratisk samfunn der ytringsfrihet er grunnleggende og «alle» meninger skal respekteres. Men mange på forumet her kommer kanskje fra andre land der dette ikke er vanlig? Mulig du har misforstått men jeg har ingen som helst forpliktelse til å respektere andres meninger. Om noen bruker *sin* ytringsfrihet til å si idiotiske ting så bruker jeg *min* ytringsfrihet til å si dem i mot. Om du tror at ytringsfrihet betyr at du skal bli slippe å bli motsagt har du ikke skjønt det. 11 4 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet i går, 14:43 Populært innlegg Del Skrevet i går, 14:43 Tyribål skrev (1 time siden): Noen ytringer er ment for å provosere. Tid, sted og formulering av denne ytringen avgjør i stor grad hvilken respons man bør forvente. Jeg synes mange her inne er flinke til å gi en velformulert og nyansert respons på enkle og barnslige innlegg. De vender altså diskusjonen om til å bli opplysende og konstruktiv. Diskusjonen om denne krigen har en naturlig overvekt av Ukraina-sympati. Det at man ytrer meninger som er fra et annet perspektiv enn majoriteten, er berikende for diskusjonen. Men det krever at man faktisk formidler sine argumenter på en konstruktiv måte. Da bør man kunne forlange å ikke bli møtt med forhåndsdømming og personangrep. Det er deilig å kunne lese en diskusjonstråd og føle at man faktisk blir opplyst om temaet på en måte som man ikke finner så lett andre steder. Flere sider blir belyst, uante sammenhenger og innfallsvinkler. Innlegg som blir betegnet som russervennlige har tøffe levekår på diverse forum nå. Mye sletting, blokkering og utestengelser. Men de har også livets rett. Jeg har hele livet mitt hørt at det er "to sider av enhver sak", noe jeg aldri har likt å høre. Det er på en måte sant, på en annen måte er det fryktelig urettferdig. Det finnes flust av mennesker, land og organisasjoner som rett og slett blir behandlet dårlig uten at de har gjort noe for å fortjene det. Russlands brutale middelalderangrep på Ukraina er en sånn sak. Det finnes ikke to sider her. Det finnes kun en side, og det er at Russland er en mafiastat som prøver å ta kontroll over naboen sin på bestialsk vis. 11 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå