Populært innlegg oddeh Skrevet fredag kl 09:32 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 09:32 8 3 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet fredag kl 10:02 Del Skrevet fredag kl 10:02 Utrolig timing @torbjornen 😄 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet fredag kl 11:16 Del Skrevet fredag kl 11:16 "We've already taken the nucelar weapons out"? Hva mener han? Mener han Budapest eller noe annet? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mbappe09 Skrevet fredag kl 13:06 Populært innlegg Del Skrevet fredag kl 13:06 Tiende dagen med brann på Engels, måtte alt brenne der. 9 7 Lenke til kommentar
engavif Skrevet fredag kl 13:24 Del Skrevet fredag kl 13:24 Mr.M skrev (14 timer siden): litt på sidelinjen, men nysgjerrig, -hvordan kommer du deg til Russland nå for tiden, så vidt jeg vet går det ikke fly fra/til EU/Norge til Russland. Tyrkia har vel stoppet flyvninger også. Med bil/buss? Ser du har fått gode svar fra andre her. Men jeg tar alltid til Istanbul så videre ditt jeg skal i Russland. Det går en hel haug av fly fra Istanbul til diverse byer i Russland daglig, så det er mitt beste alternativ. Kan dra til Serbia, men dit jeg skal går det ikke så ofte fly fra Serbia. Så da må jeg bli i Serbia noen dager. Så Istanbul fungerer best. Prisene er så som så. Men flyr som regel med ett litt eldre fly fra Tyrkia til Russland, mulig dem er redd for at flyet skal bli tatt i Russland. Jeg drar til Russland neste uke igjen. 5 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet fredag kl 16:01 Del Skrevet fredag kl 16:01 Mbappe09 skrev (2 timer siden): Tiende dagen med brann på Engels, måtte alt brenne der. Eg såg ein post på X som sa det var 880 000 kubikkmeter fuel som hadde brent opp. Om det var det faktiske volumet eller maks kapasitet på tankene veit eg ikkje. 2 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet fredag kl 16:05 Del Skrevet fredag kl 16:05 The New Secretive Gravehawk Air Defense System That the UK Is Giving to Ukraine https://united24media.com/war-in-ukraine/the-new-secretive-gravehawk-air-defense-system-that-the-uk-is-giving-to-ukraine-5184 US Secretly Invested $1.5 Billion to Power Ukraine’s Drone Industry https://united24media.com/latest-news/us-secretly-invested-15-billion-to-power-ukraines-drone-industry-5181 Ukrainian Special Forces Track Down and Capture Russian Soldiers Behind Ukrainian POW Killingshttps://united24media.com/latest-news/ukrainian-special-forces-track-down-and-capture-russian-soldiers-behind-ukrainian-pow-killings-5179 7 1 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet fredag kl 17:33 Del Skrevet fredag kl 17:33 Biden har vore ei katastrofe for Ukraina. Kunne fint trua Putin til å stoppe før han sende soldater inn i Ukraina 2022. Har ikkje store forhåpninger når det kommer til Trump, spesiellt når eg ser kva dritt-avtale Trump har pressa på Israel. Blir nok ein nedtur for Ukraina samt at Europa lyt ta på seg meir og sende folk inn for å hjelpe Ukraina. Grønland-støyen kan i verste fall skape store problem mellom Trump og Europa, vel viss vi ser vekk fra Ungaren og quislingen Orban samt Slovakia og eit Tyskland med forsatt etterdønninger etter Merkel. 2 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet fredag kl 17:54 Del Skrevet fredag kl 17:54 Maabren skrev (12 minutter siden): Biden har vore ei katastrofe for Ukraina. Kunne fint trua Putin til å stoppe før han sende soldater inn i Ukraina 2022. han tok seg opp på slutten da (etter tapt valget), men jeg tror nølingen og tilbakeholdenhet underveis, er et symptom på at alle tenker på gjenvalg, enten det er kongress, senat eller ovale kontoret. 1 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet fredag kl 19:06 Del Skrevet fredag kl 19:06 Eg meiner at det var posta ein video i tråden der Zelenskyj skal ha sagt at USA, Tyskland, Slovakia og Ungarn ville nekte Ukraina NATO-medlemsskap. Om USA var villige trur eg at det ville vere stor sjanse for at Tyskland ville komme diltande etter. Dei største bremseklossane ville då vere dei Russlandvennlege landa Slovakia og Ungarn. 2 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet fredag kl 19:07 Del Skrevet fredag kl 19:07 Maabren skrev (1 time siden): Biden har vore ei katastrofe for Ukraina. Kunne fint trua Putin til å stoppe før han sende soldater inn i Ukraina 2022. Har ikkje store forhåpninger når det kommer til Trump, spesiellt når eg ser kva dritt-avtale Trump har pressa på Israel. Blir nok ein nedtur for Ukraina samt at Europa lyt ta på seg meir og sende folk inn for å hjelpe Ukraina. Grønland-støyen kan i verste fall skape store problem mellom Trump og Europa, vel viss vi ser vekk fra Ungaren og quislingen Orban samt Slovakia og eit Tyskland med forsatt etterdønninger etter Merkel. Orban går nå meget åpent ut for å utslette Ukraina ved å ville bryte med "et land som har blitt avhengig av EUs finansiell assistanse" og hindre all arbeid omkring EU-medlemskap eller adgang til EU-markedet. I lang tid har Orban kunne tute fram helt uhindret uten at noe var gjort for å straffe ham eller Ungarn, og nå er det tydelig at han aktet å slutte seg til Russland snarest mulig. Han vil oppheve sanksjonsregimet mot Russland og ha "normalisering" med en makt som hadde startet krig, fått en halv million drept og sendt EU ut i energikrise ved å stenge av gassinnførselen allerede i sensommeren 2021. Dette var startskuddet for inflasjonen som fremdeles gjør det vondt økonomisk sett. Orban er beviset på EUs tannløshet og total mangel på respekt. Biden egentlig hadde hjulpet Ukraina og kunne påta seg mye av æren for at den ukrainske nasjonen hadde kunne overleve - det var han som sendt våpen, organisert støttekoalisjon, gav ukrainerne etterretningsstoff og gav betydelig assistanse til det ukrainske forsvaret. Men på den andre siden hadde Biden rotet det til flere ganger; han holdt tilbake strategiske våpen det var for sent, gang på gang gav han etter når det er for sent, helt i tråd med hans personlighet. Han kunne ha kommet med trusler overfor Putin, men i dag vet vi at Putin hadde rett og slett helt rablet i februardagene og var fullstendig umottagelig for fornuft. Det samme hendt i senhøsten 2022 da Ukraina var i ferd med å vinne, da begynte Putin å forberede seg for å bruke atomvåpen. Dessverre for Biden hadde han latt hans arroganse gått ham til hodet, slik at han bli enten for overforsiktig eller for lyttebar for suspekte personer som Sullivan. F-16 saken og ATACMS-vegringen er det som vil hente over Biden for fremtidige historikerne. For lite, for sent. Men det er et langt bedre lys over ham enn over EU/EØS, som hadde bedrevet dagdrømmer da det brøt for alvor, vist seg svært evneveik, lite målbevisst - slik at vi, tre og et halvt år etter krigstrommene kunne høres allerede i sommeren 2021, fremdeles kan ikke hjelpe Ukraina på egenhånd eller endog oss selv. Behandlingen av Orban er et meget godt tegn på at man ikke har den nødvendige handlingsvilje, folk som Scholz gjør alt halvveis til ingens nytte. Kasparov har rett i dette med at man kan ikke vinne en krig med halvskritt - da det vil ende i tilbakeslag og potensiell nederlag for mer enn bare idealene. 3 5 Lenke til kommentar
engavif Skrevet fredag kl 19:17 Del Skrevet fredag kl 19:17 Hva skal egentlig til for å kaste ut ett land fra EU? Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at Orban gjør og sier ting som resten av EU landene er uenig i, noe han også har fått høre noen ganger. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet fredag kl 19:22 Del Skrevet fredag kl 19:22 engavif skrev (3 minutter siden): Hva skal egentlig til for å kaste ut ett land fra EU? Det er jo ikke akkurat en hemmelighet at Orban gjør og sier ting som resten av EU landene er uenig i, noe han også har fått høre noen ganger. Såvidt jeg har skjønt, er det ikke mulig å kaste ut et land fra EU. Det meste man kan gjøre er å suspendere visse rettigheter, som stopp i pengeoverføringer og fjerne stemmeretten i EU-rådet. 3 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet fredag kl 19:25 Del Skrevet fredag kl 19:25 Mr.M skrev (1 time siden): han tok seg opp på slutten da (etter tapt valget), men jeg tror nølingen og tilbakeholdenhet underveis, er et symptom på at alle tenker på gjenvalg, enten det er kongress, senat eller ovale kontoret. Man kan alltids kritisere noen for å gjøre for lite, men hadde det ikke vært for Biden og våpen støtten de har gitt, så hadde det ikke vært noe Ukraina i dag. Jeg støtter ikke Trump på noen måte, men er enig med han at EU bruker alt for lite på eget forsvar og vi har gitt alt for lite til Ukraina. 3 1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet fredag kl 19:42 Del Skrevet fredag kl 19:42 Sitat Kraftig opptrapping av smittetall på Raufoss Publisert klokken18:08 iNyhetssenter Innlandet Kommuneoverlegen i Vestre Toten mener at nærmere 400 personer i Raufoss Industripark nå er smittet av både influensa, norovirus og e.coli, melder Oppland Arbeiderblad. Så godt som alle bedrifter, inkludert Nammo, ser ut til å være rammet i varierende grad. Kommuneoverlege Jens Mørch sier at det foregår en massiv smittetesting for å finne kilden. Svaret forventes å komme lørdag. Dette virkar då voldsomt. Kan nokon ha vore ute med eit hybridangrep her? 1 1 Lenke til kommentar
engavif Skrevet fredag kl 19:47 Del Skrevet fredag kl 19:47 VifteKopp skrev (23 minutter siden): Såvidt jeg har skjønt, er det ikke mulig å kaste ut et land fra EU. Det meste man kan gjøre er å suspendere visse rettigheter, som stopp i pengeoverføringer og fjerne stemmeretten i EU-rådet. Hmm, er jo egentlig ganske så latterlig. Om alle landene er enige, så burde det jo ikke være noe problem. Spesielt når et land lager så mye søl. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå