Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

oddeh skrev (23 timer siden):

Instruction manual for digging mass graves given to Russian troops
The 20-page textbook details the equipment and manpower needed to bury the growing number of casualties in Ukraine

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/03/instruction-manual-digging-mass-graves-russian-troops/

Er dette en ny oppdatert utgave? Jeg postet manualen de fikk utdelt, ca en måned eller 2 etter starten på invasjonen.

Edit* Ser ut som samme greia. Rart det taes opp først nå..

Endret av Duriello
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitat

Den tidligere høyesterettsdommeren Jens Edvin Skoghøy er frifunnet for erstatning etter at han blei saksøkt av ekskona for ærekrenkelse. – Her er det klart ankegrunnlag, sier ekskonas advokat.

https://www.nrk.no/norge/tidligere-hoyesterettsdommer-frifunnet-skoghoy-for-erstatningskrav-etter-giftpastander-1.17107179

Off topic, men nemner dette fordi saka har blitt nemnt tidlegare i tråden. (Ekskona er frå Ukraina).

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg Ukraina kommer til å slite veldig nå som Trump har vunnet.
De kan komme til å miste deler eller alt av støtten til USA.

Spørs om de kan klare seg med støtten fra de Europeiske landene.

Facister hjelper ofte andre facister. Derfor ser jeg nok at Trump kommer til å hjelpe Putin mer enn Ukraina og Europa.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (3 minutter siden):

Og nå blir det vel kanskje atomvåpen på Ukraina også? Er dette noe de kan få i stand på egenhånd?

Høyst sannsynlig ja. Jeg gjetter egentlig på at de har gjort en del forberedelser allerede sånn at ingen kan stoppe dem når de først tart beslutningen(om den ikke er tatt allerede)

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
DJViking skrev (4 minutter siden):

De kan komme til å miste deler eller alt av støtten til USA.

En viss fare for det. Hverken Trump eller Vance bryr seg om Ukraina. Det er mer et spørsmål om hva som tar seg best ut for ettertiden. Om ikke annet så er nok Trump opptatt av ettermælet sitt og han skjønner nok at det tar seg bedre ut om han er kjent for å ha reddet ukraina enn å ha kastet dem under bussen.

DJViking skrev (6 minutter siden):

Spørs om de kan klare seg med støtten fra de Europeiske landene.

Trump er forretningsmann. En åpenbar vei fremover er at han inngår en stor lend-lease avtale mellom USA, Ukraina og Europa, hvor USA står for mesteparten av utstyret mens Europa tar mesteparten av regningen. Om vi ikke har så mye våpenindustri har vi i det minste penger..

• Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...