Duriello Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) oddeh skrev (23 timer siden): Instruction manual for digging mass graves given to Russian troops The 20-page textbook details the equipment and manpower needed to bury the growing number of casualties in Ukraine https://www.telegraph.co.uk/world-news/2024/11/03/instruction-manual-digging-mass-graves-russian-troops/ Er dette en ny oppdatert utgave? Jeg postet manualen de fikk utdelt, ca en måned eller 2 etter starten på invasjonen. Edit* Ser ut som samme greia. Rart det taes opp først nå.. Endret 5. november av Duriello 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 5. november Populært innlegg Del Skrevet 5. november 6 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 5. november Populært innlegg Del Skrevet 5. november 8 4 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november Mbappe09 skrev (1 time siden): Håper virkelig ikke dette stemmer. Ingenting overraskar meg når det gjeld Biden og Sullivan. Harris kan ikkje komme fort nok inn i det ovale kontoret. 4 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november (endret) Sitat Den tidligere høyesterettsdommeren Jens Edvin Skoghøy er frifunnet for erstatning etter at han blei saksøkt av ekskona for ærekrenkelse. – Her er det klart ankegrunnlag, sier ekskonas advokat. https://www.nrk.no/norge/tidligere-hoyesterettsdommer-frifunnet-skoghoy-for-erstatningskrav-etter-giftpastander-1.17107179 Off topic, men nemner dette fordi saka har blitt nemnt tidlegare i tråden. (Ekskona er frå Ukraina). Endret 5. november av torbjornen 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 5. november Del Skrevet 5. november https://tv.nrk.no/se?v=KOID20008424&autoplay=false Dokumentar på nrk om den ukrainske fronten, kom ut i forrige måned uten at jeg fikk det med meg. 4 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mr.Narvik Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november Siste døgs tap av utstyr og personell for fienden. 7 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg SVD Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november Churchill hadde feil. Amerikanerne gjør ikke riktig etter å ha prøvd alt mulig annet. 10 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg dabear Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november (endret) Nå håper jeg europa tar et krafttak for å sørge for seier til Ukraina til tross for et pre-facistisk USA Endret 6. november av dabear 17 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kalle Klo Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november Tenk om noen hadde sagt for 10 år siden at Finland og Polen skulle vært de største militære håpene for Europa... 7 4 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg TAC-2 Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november 27 minutes ago, dabear said: Nå håper jeg europa tar et krafttak for å sørge for seier til Ukraina til tross for et pre-facistisk USA Vi går mot forsvarsbudsjetter som må opp på 4-5 % over hele linjen, hvis dette i det hele tatt er spiselig for europeiske velgere. Feilen kom da USA sviktet i fjor og Europa stod og så på at situasjonen i Ukraina endret seg, det gjorde at Putin innså at Europa alene er tannløst og USA er hodeløst og Putin kunne bare fortsette å presse på selv med store tap fordi han så de langsiktige mulighetene. Dessverre er situasjonen katastrofal for Ukraina. 12 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Fuck Nå må vi for pokker ta oss sammen! Polen har gjort klokt i å ruste opp! Vi må gjøre det samme! Og nå blir det vel kanskje atomvåpen på Ukraina også? Er dette noe de kan få i stand på egenhånd? 7 1 1 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Nå tror jeg Ukraina kommer til å slite veldig nå som Trump har vunnet. De kan komme til å miste deler eller alt av støtten til USA. Spørs om de kan klare seg med støtten fra de Europeiske landene. Facister hjelper ofte andre facister. Derfor ser jeg nok at Trump kommer til å hjelpe Putin mer enn Ukraina og Europa. 4 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november Enceladus skrev (3 minutter siden): Og nå blir det vel kanskje atomvåpen på Ukraina også? Er dette noe de kan få i stand på egenhånd? Høyst sannsynlig ja. Jeg gjetter egentlig på at de har gjort en del forberedelser allerede sånn at ingen kan stoppe dem når de først tart beslutningen(om den ikke er tatt allerede) 4 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 6. november Del Skrevet 6. november DJViking skrev (4 minutter siden): De kan komme til å miste deler eller alt av støtten til USA. En viss fare for det. Hverken Trump eller Vance bryr seg om Ukraina. Det er mer et spørsmål om hva som tar seg best ut for ettertiden. Om ikke annet så er nok Trump opptatt av ettermælet sitt og han skjønner nok at det tar seg bedre ut om han er kjent for å ha reddet ukraina enn å ha kastet dem under bussen. DJViking skrev (6 minutter siden): Spørs om de kan klare seg med støtten fra de Europeiske landene. Trump er forretningsmann. En åpenbar vei fremover er at han inngår en stor lend-lease avtale mellom USA, Ukraina og Europa, hvor USA står for mesteparten av utstyret mens Europa tar mesteparten av regningen. Om vi ikke har så mye våpenindustri har vi i det minste penger.. 9 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november Europa må bygge opp en forsvarsindustri som kan gjøre oss uavhengige av Trump sine forsøk på å vetoe vår bruk av våpen. Ut med amerikanske systemer og inn med europeisk produserte og teknologi-kontrollerte. Nå skal jeg sette det jeg har av sparepenger på aksjer i europeisk våpenindustri. 15 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november (endret) Sånn, da har vi fått klarhet i at USA stemte for Russland, og at dersom den nye presidenten til bare en viss grad holder sine ord kan vi vinke farvel til det meste av amerikansk Ukraina-støtte, og tåpelige forsøk på det han har hevdet er "fred". Nå er det alle kluter til for oss i Europa, og presset på Biden-administrasjonen om å runde av med det som kan garanteres av midler til Ukraina må starte i dag. Også presset på den nye administrasjonen på vegne av Ukraina og et Europa under russisk invasjon må begynne nå. I Norge har presset om å øke støtten til Ukraina fått vesentlig sterkere bein å gå på de siste par ukene, og har allerede vært tema blant partilederne våre i deres kommentarer i dag tidlig. Her forøvrig den nye lederen av AUF. Virker som en grepa type. Endret 6. november av Snikpellik 13 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 6. november Populært innlegg Del Skrevet 6. november (endret) SV: – Det er et dypt alvor over Trumps seier. Han representerer en autoritær trussel ikke bare for amerikanerne. Dette kan styrke autoritære krefter på ytre høyre også i andre land, sier SV-leder Kirsti Bergstø. Hun mener valgresultatet er en «katastrofe for folk i Palestina, en trussel for Ukrainas selvstendighet og kampen for klimaet.» – Partier i Norge og Europa må trekke lærdommer av Demokratenes feilslåtte valgkamp. De tapte kampen om velgere som føler seg sviktet i et land med ekstreme økonomiske forskjeller, sier SV-lederen og fortsetter: – Trump kan ikke bli møtt på samme passive vis som før. Dette må få konsekvenser for Norges forhold til USA. De sikkerhetspolitiske båndene må løsnes, Norden og Europa må ta ansvar for egen sikkerhet på våre egne premisser. – Venstre: – Valget av Trump har betydning for Europas sikkerhet. Det bør få konsekvenser for den norske støtten til Ukraina, og for vårt forhold til Europa, sier Venstre-leder Guri Melby til NRK. Venstre har foreslått å trekke Ukraina-støtten ut av de ordinære budsjettforhandlingene, noe flere partier, også regjeringens budsjettpartner SV har sluttet opp om. Valget av Trump til USAs neste president forsterker behovet for å øke støtten, mener Melby. https://www.nrk.no/urix/usa-valg/ Endret 6. november av Snikpellik 6 5 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå