Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

To russiske «spionskip» i nærheten av Andøya
Sjøkrigsforsker mener formålet er å «bevisst vekke oppsikt, forstyrre pågående operasjoner og harselere litt med oss».

Kortversjonen

Det russiske etterretningsskipet «Jantar» opererer i norsk økonomisk sone.

Det samme gjør det russiske forskningsskipet «Akademik B. Petrov».

En forsker ved Sjøkrigsskolen mener formålet er å bevisst vekke oppsikt, forstyrre pågående operasjoner og harselere litt med oss.
Oppsummeringen er generert av et KI-verktøy fra OpenAI og kvalitetssikret av journalister i Teknisk Ukeblad Media.

https://www.tu.no/artikler/to-russiske-spionskip-i-naerheten-av-andoya/552515

Endret av Dragavon
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar
On 2.11.2024 at 8:29 AM, Simen1 said:

AG = Antonio Guterres antar jeg? Ikke Anthon Gerashchenko?

Det tar seg lite pent ut at generalsekretæren i FN besøker en som har aktiv internasjonal arrestordre for krigsforbryter av den internasjonale domstolen i Haag og som har vært under langvarig etterforskning for forbrytelser mot menneskeheten som øverste ansvarlige for systematisk tortur og drap på sivile og krigsfanger. Guterres bør ta sin hatt og gå nå som leken ennå er god, eller så ser jeg i krystallkula at han får en fot i baken.

Pokker, det gjekk meg hus forbi. Du antar rett, eg sikta til Antonio Guterres. Håper den krystallkula di funker, men FN synast tapt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Maabren skrev (6 minutter siden):

Pokker, det gjekk meg hus forbi. Du antar rett, eg sikta til Antonio Guterres. Håper den krystallkula di funker, men FN synast tapt.

Trur desverre det er mykje rett i det. Hverken Kina eller Russland har nokon som helst skruplar med å bruke den makta dei har til å påvirke land i Asia og Afrika til å gjere som dei dikterer i FN. Korrupte diktatorar blir kjøpt opp med våpen og penger, og i dei få landa som har demokratisk styre gjer dei det dei kan for å ødelegge og destablilisere.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...