Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  Mbappe09 skrev (På 3.9.2024 den 16.26):

Du er dessverre fryktelig naiv. Det er ikke rart Europa og europeiske politikere sliter og har mistet bakkekontakt. 

Serbia og Russland er som sønn og mor. Ingen land i verden kan splitte disse to. Den serbiske folkesjelen er pro-russisk. Serbia forsøker å ri to hester med EU da de ikke har noe valg når de kun har EU- og NATO land rundt.

Ekspander  

Eg er tilhengar av å gje dei ein sjanse. Den serbiske folkesjela kan vere så pro-russisk den vil, så lenge Serbia offisielt ikkje støttar krigen i Ukraina.

• Liker 5
Lenke til kommentar

https://www.nytimes.com/2024/09/01/world/europe/ukraine-russia-evacuation-pokrovsk.html

With Russia on Its Doorstep, a Ukrainian Town Packs Its Bags

Ukraine gambled that its move into Russia would draw Moscow’s forces away from the town of Pokrovsk. It didn’t happen. And now resigned residents are evacuating daily.

Fine bilder også. Artikkelen ser ut til å være åpen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  Sitat

Nytt russisk angrep på Ukraina
Russland angrep igjen Ukrainas hovedstad Kyiv med raketter natt til onsdag, mens Lviv helt i vest ble angrepet med droner, melder Ukrainas militære.
Angrepene kommer bare en dag etter at Russland traff et militærakademi i byen Poltava, der minst 50 mennesker ble drept.

Minst to skal være drept og 19 skadet i angrepen mot Lviv, melder Reuters.

Ekspander  

https://www.vg.no/nyheter/i/wgRe2G/nytt-russisk-angrep-paa-ukraina

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

AI sammendrag:

Vis skjult innhold

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

AI sammendrag:

Vis skjult innhold

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Huff mine tanker går til hjelpemannskapet og frivillige som forsøker å redde liv og berge sårede. Midt opp i alt dette vet de at det er store sjanser for at russerne kjører en double tap og bomber dem. 

Skoler, kirker, universitet, sykehus og boligblokker. Dette er russlands mål når de kjører missilangrep. Nå må alle demokratier våkne. 

Jeg vil oppfordre alle til å donere til Ukraina nå. De har hatt noen skrekkelige uker og de trenger å føle på støtten nå. Og de pengene som doneres kan Ukraina benytte på det de trenger mest akkurat nå. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

AI sammendrag:

Vis skjult innhold

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  Sitat

OneWhale og Noah meiner Hvaldimir er skoten ... dei er i ferd med å levera inn ei melding til politiet i samanheng med Hvaldimir sin død.

Ekspander  

https://www.nrk.no/rogaland/onewhale-og-noah-meiner-hvaldimir-er-skoten-1.17030091

Jeg aner ikke hvor relevant dette er. Kan være Vladimir som fikk Hvaldimir drept fordi han hadde byttet side, eller en tilfeldig galning som gjorde hærverk ved å drepe en hval. Jeg vet ikke, men plutselig finner man kanskje noe som gjør det mer relevant. Han hadde jo ikke blitt obdusert av norske myndigheter om han hadde dødd et annet sted. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...