Mannen med ljåen Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august Hvorfor får voldtektsmenn frihet som avtalt, når vernepliktige sendes til fronten? De kunne jo få innkalling til verneplikt etter endt tjeneste. Rart om Putin holder ord. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg superrhino Skrevet 18. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. august Rhabagatz skrev (7 minutter siden): Herregud for en jævla gjeng dere er. Den aktuelle debattanten har debattert i mange år under andre nick i ulike fora, og er definitivt ikke russisk. Han har de seneste årene uttalt seg kritisk til vesten i noen sammenhenger, men var tidligere en svært innbitt forsvarer er av alt NATO foretok seg. Han leverer god og troverdig informasjon og stort sett elendige analyser, etter min mening. Men russer er han ikke. Selv om dere ikke liker informasjonen/analysene. JK22 har bly i kjølen, minst ett hestehode over alle andre i tråden. Det er en skremmende tendens, spesielt i Norge, at vi bare hører på det som stemmer med våre egne forhåpninger. Ubehagelig og uønskelig informasjon er svært viktig å forstå, akseptere og analysere. 6 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg DukeNukem3d Skrevet 18. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) Rhabagatz skrev (27 minutter siden): Herregud for en jævla gjeng dere er. Jeg setter pris på folket i tråden her jeg. Og den meget interessante og gode informasjonen, gjerne flere dager før vanlig media tar tak i det. Jeg oppdaterer meg i tråden hver dag. Setter pris på denne "Jævla gjengen" 😂 Setter pris på JK22 sine innlegg også. Skråblikk og analyser, for all del. Endret 18. august av DukeNukem3d 14 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 18. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) Tendar har hentet fram et interessant poeng; hvis et flerrørs rakettrampekjøretøy med ammunisjon treffes vil det være massevis av sekundære eksplosjoner og sterk røykutvikling. Iskander-våpenet eksplodert mindre enn tretti meter fra det - og det er sett at droneopptaket var kuttet svært brått etterpå. På ukrainsk hold er et bilde offentliggjort av en oppblåst "dummy" som ser ut til å stemme med omgivelsene observert i droneopptaket. Tendar ment ballongtak kunne observeres på "M270" som skal ha blitt truffet, og det sees at det er lyse flekker på fronten. Dette er kamuflasje av eldre dato hvis jeg husker riktig. På både bildet og droneopptaket er det mulig å se spor i grusvegen etter et beltekjøretøy, som likedan hadde vært der "dummy" var der. Det er mulig at en ekte R270 var der, beveget seg ut og avfyre sine GMLRS raketter og deretter beveget seg bort fra stedet, etterlatt seg "dummy". Den russiske speiderdronen kom til, og fant det. Ifølge OSINT-bataljonen var rakettavfyringen rundt 6 km fra der "dummy" var oppdaget, så det måtte ha tatt tid for droneoperatørene å komme dit og deretter begynte å se etter sporene. Kanskje de fulgt vegene med beltespor og fant hva de antok var en R270. P.S. Noen mente gummioverflaten blåses bort under detonasjonen, på 0.18 kunne dette sees til en viss grad på droneopptaket. Endret 18. august av JK22 12 1 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) Ny video av William Spaniel, som analyserer Ukrainas strategi med Kursk-offensiven. Ny video av Perun om Kursk-offensiven. Endret 18. august av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august 1 hour ago, superrhino said: JK22 har bly i kjølen, minst ett hestehode over alle andre i tråden. Det er en skremmende tendens, spesielt i Norge, at vi bare hører på det som stemmer med våre egne forhåpninger. Ubehagelig og uønskelig informasjon er svært viktig å forstå, akseptere og analysere. Det virker ikke som du forstår kritikken, istedenfor ramser du opp hva vi ikke "aksepterer" å høre. 6 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg sjamanen Skrevet 18. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. august knipsolini skrev (1 time siden): Henger ikke helt med, hva er det du ikke bryr deg om? Jeg lurer på hvor du får informasjonen din fra, men det skal aldri kommenteres av en eller annen grunn. Jeg har aldri påstått at innleggene dine er for pessimistiske eller noe annet, ønsker kun å vite hvor du får informasjonen fra / hvilken bakgrunn du har. Nå fikk jeg omsider svar, men ble ikke så mye klokere. Fader til mas om dette her da. Fyren viser jo til masse Twitterinformasjon og setter sammen et bilde basert på kilder som jeg selv brukte frem til jeg sluttet med X. Har man fulgt med krigen en stund så fremstår analysene gjennomarbeidet samsvarer som regel godt med det materialet som postes på twitter. Forøvrig er det ingen PLIKT å oppgi hvor man får all informasjon fra. Finn ut av det selv, eller la være å tro på det! For eksempel angående Zelenskyis rolle så JK22 sin tilnærming vært konsekvent over lang tid, det er åpenbart en analyse han har bygget ved studering av mange kilder over lang tid, en tilfeldig post vil aldri kunne dokumentere en slik analytisk oppfattelse. At vedkommende er negativ osv. er bare klassisk lavpanns usikkerhet i et samfunn hvor man ikke kan si noe som helst uten at man blir anklaget for å "velge side". Dette er bare polarisering. Det er en sykdom i samfunnet at alt må verifiseres og dokumenteres til enhver tid, på samme måte som vi lever i et reduksjonistisk samfunn som har mistet evnen til holistisk tankegang hvor vi tror at det å plukke fra hverandre hver minste ting skal gi oss svar på helheten. Jeg støtter 100% oppunder den frie tale frakoblet ideologi og uten behov for å ta side i noen sak. De som anklager vedkommende for å velge side er etter mitt syn de svakeste debattantene her inne. Det er lov å være enig med Rødt i et standpunkt uten å være kommunist, det er lov å anerkjenne et standpunkt fra FRP uten å bli stemplet som rasist. Jeg kommer ikke til å bruke noe mer tid på dette her og synes vi skal legge ballen død en gang for alle ! 12 3 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) Var ikke klar over at Ukraina hadde slikt. Da får vi håpe de gjør en grundig jobb. Har sett russerne bruke vakuumbomber men det har gått meg hus forbi at også Ukraina besitter disse. Kanskje noen kan donere hvit fosfor til Ukraina? Såvidt jeg kan huske benyttet Ukraina noe fosfor som svar på russernes bruk av hvit fosfor vinteren 2022, så Ukraina trenger påfyll. For det ble sagt at dette var hvit fosfor på lager fra sovjet-tia. Endret 18. august av bojangles 7 Lenke til kommentar
Jalla21 Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) sjamanen skrev (14 minutter siden): Jeg kommer ikke til å bruke noe mer tid på dette her og synes vi skal legge ballen død en gang for alle ! Det høres ut som en god tanke, og ikke noe stort tap for tråden. Bruk gjerne tiden på å lære deg enda flere fremmedord. Da blir neste innlegg sikkert enda bedre..... Endret 18. august av Jalla21 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august bojangles skrev (1 time siden): Var ikke klar over at Ukraina hadde slikt. Da får vi håpe de gjør en grundig jobb. Har sett russerne bruke vakuumbomber men det har gått meg hus forbi at også Ukraina besitter disse. Kanskje noen kan donere hvit fosfor til Ukraina? Såvidt jeg kan huske benyttet Ukraina noe fosfor som svar på russernes bruk av hvit fosfor vinteren 2022, så Ukraina trenger påfyll. For det ble sagt at dette var hvit fosfor på lager fra sovjet-tia. Dette er gammelt nytt. Sivalka-VM8 er i praktisk et rakettrampe montert på baksiden av en truck som en pick-up eller Hummer ment for å avfyre ustyrte luftbårne rakettvåpen. Det vil si, rakettvåpen som avfyres fra rakettpoder i ukoordinert angrep på områdemål. Ukraina har enorme mengder av slike luft-til-bakke småraketter av type S-5 (55mm i kaliber) og S-8 (80mm i kaliber) med en rekkevidde på 2 til 4 km. Det som benyttes her er sannsynlig eldre S-8D raketter fra 1984-1991 - som er det eneste ukrainerne har fordi russerne har nyere varianter som - DM og DF. Ukrainerne hadde fått WP ammunisjon fra Tyrkia og Tsjekkoslovakia i våren 2023, men dette ble brått stanset slik at det ikke lenge kom opptak av karakteriske WP-bruk utover unntakene fram til nå. Russerne bruker ikke WP, de foretrekker termitt og termobariske våpen. 7 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august JK22 skrev (3 timer siden): Jeg ville aldri ha godkjent Kurskoffensiven. Feilen med Syrskyj er ikke at han er en dårlig kommandant, han er en dyktig fighter med gode meritter som hadde stått for seirene under Kyiv-motoffensiven og Kharkivoffensiven, heller ikke at han var så kravstort at han er upopulært blant soldatene - men at han er for lydig. Så det ville vært bedre å ofre elitestyrker i skyttergraver? La dem sitte og vente på å bli bombet fremfor å slakte ned russerjævler i Russland? 3 3 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august Har ikke inntrykk av at Kursk-invasjonen trengte å slakte ned mange russerjævler i Russland. Møtte de noe særlig motstand? Sivilbefolkningen ser ikke ut til å bry seg. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Har ikke inntrykk av at Kursk-invasjonen trengte å slakte ned mange russerjævler i Russland. Møtte de noe særlig motstand? Sivilbefolkningen ser ikke ut til å bry seg. De har tatt mange til fange, og andre igjen er drept. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg JK22 Skrevet 18. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. august (endret) Markiii skrev (33 minutter siden): De har tatt mange til fange, og andre igjen er drept. Antatt 2,000 fanger til nå dato og 1,000 drepte/skadde. Dette er ikke store tall. Egentlig er Kurskoffensivens større virkninger av politiske sort fremfor av militære. Etter sist nytt virker det som at Putin kan få en storm av rasende spørsmål over hans tsjetsjenske allierte Kadyrov, for nå er den russiske ryktebørsen overfylt med beretninger om voldtekt, drap og plyndring begått av tsjetsjenerne man vanligvis ser ned på som "svartinger", samtidig som overlevende vernepliktige soldater som kom seg bort, forklart hvordan tsjetsjenerne myrde deres venner og kolleger, og samtidig unngår kamp med ukrainerne. Meget mange etnisitetsnasjonalister i Russland hadde i lang tid vært meget sterkt frustrert over Putins satsing på russisk imperialisme gjennom utnyttelse/assimilering av ikke-russerne - og tsjetsjenerne har lenge vært en meget betent sak. Nå kommer det opptak, telefonforklaring, personlige beretninger og så mye annet på "eteren" om hvordan tsjetsjenske menn helt straffritt forgrepet seg på russerne uten å bli stanset. Dette i tillegg til eksplosiv frustrering over løgnene ikke bare om Kursk, men også om droneangrepene inn i Russland - da brenselsdepoter gikk opp i røyk i Rostov, var det med "fallende dronerester", dette viser at metthetspunktet kan ha blitt nådd - selv den meste skamløse løgneren kan ikke ignorere virkeligheten i det lange løpet. Mange liker ikke heller det de ser av Putin selv, de ser en hevngjerrig, ekkel og uforstandig mann mer lik en goblin - hans kallenavn for tjue år siden - med en utstråling som gjør venn som fiende meget betenkt. Zelenskyj har lenge ønsket å avkle rustningen på Putin, og det er mulig at han omsider lykte med det. Endret 18. august av JK22 11 5 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 18. august Rapporter Del Skrevet 18. august JK22 skrev (1 time siden): Ukrainerne hadde fått WP ammunisjon fra Tyrkia og Tsjekkoslovakia i våren 2023, Kva meiner du? Tsjekkia og/eller Slovakia? 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå