Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august 55 minutes ago, bojangles said: Enda en? Herlig. Russerne er desperate, og luftstyrker er én av få ting de har igjen som kan være på plass raskt og samtidig ha en viss effekt. Dermed er de nødt til å ofre en del av flystyrkene og pilotene de har igjen. Jeg tror pilotene også har ordre om å skyte seg ut om de er i umiddelbar fare, fordi Russland på nåværende tidspunkt muligens har fler fly enn de har piloter. 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august "...arresting high-ranking generals, has now been given control over an operation that should involve the same military. I highly doubt that the generals of the Russian military will just swallow this and comply. Let's see where such decisions will lead, because, as we know, most of the coups have occurred precisely in times of war, when tensions between the various branches of government reach a critical point." Russerne fortsetter virkelig å rote til ting for seg selv. 5 3 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august 8 1 13 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august Å miste de flyene svir nok. Skulle ønske jeg fikk detaljer om hva f.eks F-16 gjør og hvordan de tenker. Men skjønner godt at de må holde det tett inntil brystet. 2 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august 2 minutes ago, DukeNukem3d said: Å miste de flyene svir nok. Skulle ønske jeg fikk detaljer om hva f.eks F-16 gjør og hvordan de tenker. Men skjønner godt at de må holde det tett inntil brystet. Ukraina lærte nok da planene de hadde sist ble lekket. De viser seg i dag som svært kapable til å planlegge og å gjennomføre det de planlegger. 6 1 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august https://kyivindependent.com/kursk-nuclear-power-plant-being-prepared-for-defense-as-ukrainian-forces-approaching-media-says/ Russia prepares to defend Kursk nuclear plant as Ukrainian troops approach, IStories reports The Kursk Nuclear Power Plant is located nearly 80 kilometers (49 miles) from the town of Sudzha in Kursk Oblast. Earlier in the day, the Russian Defense Ministry said that Russian forces were fighting Ukrainian soldiers on the western outskirts of the town of Sudzha as Kyiv's incursion continues into the fourth day. 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg 50z Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august Ser ut som den russiske jernbane sliter, mangler kulelager og andre deler til lokomotiver etc. Sjefen der truer også med å henrette ansatte……. https://www.newsweek.com/russian-railway-collapse-sanctions-ukraine-war-1935049 7 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august (endret) 50z skrev (16 minutter siden): Ser ut som den russiske jernbane sliter, mangler kulelager og andre deler til lokomotiver etc. Sjefen der truer også med å henrette ansatte……. https://www.newsweek.com/russian-railway-collapse-sanctions-ukraine-war-1935049 Lurt å henrette ansatte, slik at man i tillegg til å mangle deler, også mangler folk. Skulle tro han jobbet for oss. Ser forøvrig ut som at denne kulelagerkrisen ikke blir løst for i 2027 - ifølge russiske media. https://interfax.com/newsroom/top-stories/94400/ Endret 10. august av Nedward 8 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august Russerene kjem aldri til å klare å lage kulelager av god nok kvalitet. Det beste dei kan oppnå er å lage lager som holder ein liten stund, så dei kan kjøre litt, Men dei vil måtte bytte lager mykje oftere enn vestlige lager. Det å lage kule / rullelager av høg kvalitet er faktisk veldig vanskelig. Med den russiske kulturen for venstrehåndsarbeid og korrupsjon blir det i praksis umulig. 9 2 2 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august Thor. skrev (1 time siden): Ukraina lærte nok da planene de hadde sist ble lekket. De viser seg i dag som svært kapable til å planlegge og å gjennomføre det de planlegger. Hvilke planer? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august Sjørøver skrev (6 minutter siden): Hvilke planer? Vår/sommeroffensiven i 2023. 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Penny Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august Quote Swedish bearing manufacturer SKF Group ceased all business and operations in Russia in response to the war in Ukraine in April 2022. It had operated in the country since 1991. "Historically, Russia has imported most of its high-quality bearings from Western manufacturers," CSIS analysts said. "In 2020, for instance, Russia imported over $419 million worth of ball bearings, around 55 percent of which originated in Europe and North America; Germany was Russia's largest trading partner, taking up 17 percent of its total imports that year. En forutsetning for at SKF (som oppfant det moderne kulelageret, og stadig er verdensledende) skulle få bli hovedleverandør av kulelager til noe så strategisk kritisk for Russland som jernbanen var at de etablerte produksjon av disse i Russland, med utstrakt bruk av lokal arbeidskraft slik at disse skulle kunne kjøre produksjonen uten en eneste utlending. Ingen internasjonale konflikter eller grensestengninger skulle kunne hindre russisk jernbane i å få tak i kulelager. SKFs velvilje til å produsere lokalt har også dempet fremveksten av genuint russisk produksjon, så russerne har gjort seg fullstendig avhengig av denne "svenske" produksjonen med russiske arbeidere på russisk jord. Da Russland invaderte i 2022 sendte SKF alle svenskene hjem, og da disse var trygt ute av Russland kom noen i Sverige dessverre i skade for å fjernslette alle kalibreringsdata i de enorme maskinene SKF-Russland brukte til produksjon, slik at maskinene ble fullstendig ubrukelige frem til kvalifiserte vestlige teknikere kommer og kalibrerer dem på ny, noe som neppe skjer før Putin har hatt et leit uhell som involverer en vinduskarm med russisk kvalitet på barnesikringen. 7 7 18 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august (endret) 2 hours ago, Penny said: En forutsetning for at SKF (som oppfant det moderne kulelageret, og stadig er verdensledende) skulle få bli hovedleverandør av kulelager til noe så strategisk kritisk for Russland som jernbanen var at de etablerte produksjon av disse i Russland, med utstrakt bruk av lokal arbeidskraft slik at disse skulle kunne kjøre produksjonen uten en eneste utlending. Ingen internasjonale konflikter eller grensestengninger skulle kunne hindre russisk jernbane i å få tak i kulelager. SKFs velvilje til å produsere lokalt har også dempet fremveksten av genuint russisk produksjon, så russerne har gjort seg fullstendig avhengig av denne "svenske" produksjonen med russiske arbeidere på russisk jord. Da Russland invaderte i 2022 sendte SKF alle svenskene hjem, og da disse var trygt ute av Russland kom noen i Sverige dessverre i skade for å fjernslette alle kalibreringsdata i de enorme maskinene SKF-Russland brukte til produksjon, slik at maskinene ble fullstendig ubrukelige frem til kvalifiserte vestlige teknikere kommer og kalibrerer dem på ny, noe som neppe skjer før Putin har hatt et leit uhell som involverer en vinduskarm med russisk kvalitet på barnesikringen. Når jeg leser dette kjenner på trangen til å bestille SKF lager i ren patriotisme. selv om jeg ikke trenger kulelager. At kommersielle selskaper viser samfunnsansvar og og støtter opp om våre verdier liker jeg.Jeg kommer nok garantert til å kjøpe SKF lager neste gang jeg trenger det. Jeg er egentlig ikke veldig brand loyal pga det ofte er kun markedsførings-triks selskaper bruker for å vri mest mulig penger fra oss. Kjøper gjerne basert på erfaring eller ok pris. Men for selskaper som SKF gjør jeg naturligvis unntak fremover. Fuck Freia og Gillette og andre opportunister som løper som slitne horer etter enhver klingende mynt. De telte og fin-regnet og fant at det var mest lønnsomt for dem å bli i russland, og de ga blaffen i at deres salg, og inntjening i russland ville bring mer rubler inn i putins krigskasse. De tok valget selv om de visste at putin begår krigsforbrytelser ukentlig. Disse selskapene har mistet meg som kunde for alltid. Jeg bruker enhver anledning til å minne folk om å ikke støtte slike selskaper. Endret 10. august av bojangles 9 1 5 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 10. august Rapporter Del Skrevet 10. august Vanskelig å forstå hvorfor ikke de aller fleste russiske soldater bare overgir seg, for de vet jo hva som er realiteten på fronten. De har selv sett de enorme tapene. 5 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 10. august Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 10. august (endret) Endret 10. august av bojangles 5 2 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå