Brother Ursus Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Det var uventet celebert besøk ja ❤️ 4 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Løpende dekning på VGTV virker det som. https://tv.vg.no/video/280829/volodomyr-zelenskyj-er-i-norge 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Brother Ursus skrev (3 timer siden): Jeg lagde et lite kart. Egentlig mest for å orientere meg selv om ståa. Si gjerne ifra om dere er enige eller uenige eller om jeg tar feil av noe. Mange av landene føler jeg meg sikker på. Andre som jeg ikke var sikker på sjekket jeg individuelt og brukte AI for å forsøke å danne meg et raskt bilde av nivået av støtte. Utover det er selvsagt alt relativt. Island er f.eks del av koalisjonen av hauker, men har jo ikke noe militær støtte å gi. Mens f.eks Frankrike har gitt mye, men kan gi mer. Storbritannia er hauk, men kunne også godt gjort mer. Derimot er de i en presset økonomisk situasjon på hjemmebane. De er likevel blant Ukrainas fremste støttespillere, ikke minst i fremtoning. Dette er dermed et forsøk på å kapre stemningen i Europa. Har du slått Moldava sammen med Romania? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Noen saker om at Zelenskyj er i Norge: https://www.nettavisen.no/nyheter/skall-ukrainas-president-volodymyr-zelenskykj-kommer-til-norge/s/5-95-1502083 https://www.nettavisen.no/nyheter/sperrer-av-karl-johan-i-forbindelse-med-zelenskyj-besok/s/5-95-1516318 https://www.aftenposten.no/verden/i/kEn7vL/zelenskyj-til-norge-det-er-hans-tyngste-og-viktigste-reise https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/5BX14X/for-zelenskyj-er-norge-en-pause-mellom-troebbel https://www.dagbladet.no/nyheter/zelenskyj-er-i-norge/80667787 4 1 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Just now, Kahuna said: Har du slått Moldava sammen med Romania? Det er nok bare grensen som er litt utvisket av fill 😄 Hvis du ser nøye så ser du en veldig svak hvit border. 3 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Håper han drar videre raskt, ellers er det litt dårlig timing med fulle folk i gatene grunnet julebordsesongen. Både med tanke på ekstra "nervøst" bevæpnet politi og urolig magefølelse... men kan også bare være min vanlige overbekymrethet... 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Quakecry skrev (15 timer siden): Da må vi også innføre allmenn verneplikt. Ikke bare la noen få utvalgte kjempe. Blir svært mange menn i en krigssituasjon som ikke bidrar isåfall. 18-24 måneders verneplikt for alle, er man pasifist, så blir det 18-24 måneder med siviltjeneste, rettferdig i det minste. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 I forbindelse med besøket så setter Norge av 5% av Oljefondet for å støtte Ukraina. Hadde vært fint da. 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Endret 13. desember 2023 av Snikpellik 7 6 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Nansenprogrammet er et psykologisk narrespill, det får folk til å tru at pengen allerede er gitt og at det er en øvre grense. Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Hvis noen trenger å utvide oversikten sin over norske putinister er det sosiale mediet X nå et ypperlig verktøy. De har virkelig kommet frem i lyset i dag i forbindelse med Zelenskys besøk i Norge. 7 4 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Snikpellik skrev (7 minutter siden): Hvis noen trenger å utvide oversikten sin over norske putinister er det sosiale mediet X nå et ypperlig verktøy. De har virkelig kommet frem i lyset i dag i forbindelse med Zelenskys besøk i Norge. Er man en Putinist hvis man ikke vil støtte Ukraina med donasjoner? Endret 13. desember 2023 av Hugin Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 3 minutes ago, Hugin said: Er man en Putinist hvis man ikke vil støtte Ukraina med donasjoner? Indirekte ja, er ikke sikkert du ser det selv 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 (endret) Hugin skrev (7 minutter siden): Er man en Putinist hvis man ikke vil støtte Ukraina med donasjoner? Ikke nødvendigvis, det spørs på begrunnelsen. Anti-ukrainsk er kanskje en bedre betegnelse. Det å mene at Ukraina ikke lengre skal få hjelp vil jeg si er det samme som å mene at det er greit at de slutter å eksistere som nasjon, blir underlagt det russiske diktaturet, samt at mengder ukrainere vil bli drept, torturert og bortført. Endret 13. desember 2023 av Snikpellik 10 8 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 13. desember 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Man er en såkalt "nyttig idiot" hvis man ikke støtter donasjoner til Ukraina. Altså man er en person som utilsiktet hjelper Russlands brutale invasjon av Ukraina. 13 1 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden): Man er en såkalt "nyttig idiot" hvis man ikke støtter donasjoner til Ukraina. Altså man er en person som utilsiktet hjelper Russlands brutale invasjon av Ukraina. Godt poeng. Hvis Ukraina taper denne krigen, skal vi da gå videre med å støtte ukrainske geriljakrigere? Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Brother Ursus skrev (6 timer siden): https://www.wsj.com/world/russia/russian-has-lost-almost-90-of-its-prewar-army-u-s-intelligence-says-2e0372ab Russia Has Lost Almost 90% of Its Prewar Army, U.S. Intelligence Says Merk at vestlig etterretning tar utgangspunkt i og ekstrapolerer fra den regulære hæren. og har for vane ikke å telle med LPR, DPR, okkuperte tvangsmobiliserte, leiesoldater, fanger osv. som antagelig har tatt to-tredeler av dødsfallene. Det er heller ikke logisk å anta at det har dødd nesten like mange ukrainske soldater som russiske, når man ser på russernes metoder og utstyr. USA antar også 13.000 russiske soldater er drept bare i Avdiivka på to måneder. Da henger det dårlig på greip at russerne "bare" har mistet 100.000 mann totalt. Jeg spilte en gang i tiden fotballkamp mot russere oppe i Garnisonen i Sør-Varanger. Norske soldater vs russiske soldater. Kampen endte uavgjort. Kom til å tenke på den gjengen som kom over grensen og besøkte oss, hvor mange av de er fortsatt i live i dag. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Hugin skrev (12 minutter siden): Godt poeng. Hvis Ukraina taper denne krigen, skal vi da gå videre med å støtte ukrainske geriljakrigere? Umulig å si, det vil avhenge av hvilken form det hele tar. Man kan eksempelvis ha en ide om Palestinerenes rettigheter uten at det blir naturlig å støtte HAMAS, snarere tvert i mot. Likevel har man siden 2014 støttet paramilitære grupper som kjempet mot Russiske og lokale styrker i Donbas. Det er veldig forskjellige formater, og formålet og realistiske måloppnåelser må vurderes. Det sagt, Ukriana vil nok ikke tape krigen, spørsmålet blir om det er realistisk om de klarer å frigjøre de okkuperte områdene. Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 13. desember 2023 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2023 Ifølge ukrainske styresmakter så er alt annet enn full gjenerobring av alle okkuperte landområder betraktes som tap. Uavhengig av hvor realistisk målet er. Gjenværende sivil befolkning i øst okkupert område er så pro russiske nå at bare det i seg selv vil by på store problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå