Uderzo Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 (endret) Brother Ursus skrev (48 minutter siden): Lenke til ny video fra 1420 på YouTube https://youtu.be/dSgck7RGG14 Maxim er megachad. Håper han vet hva han driver med og er forsiktig. Maxim risikerer fengsel ja. Anbefaler denne videoen av "NFKRZ" som tar for seg konteksten til 1420 og andre YT kanaler sine gate intervjuer. Minst en av 1420 sine intervjuobjekter har blitt tiltalt for å være for kritisk til Kreml og risikerer lang fengselsstraff. Så med tanke på den konteksten så er det nok få som velger å være 100% ærlig og velger sine ord med omhu, for de risikerer lange fengselsstraffer hvis de er i mot det russiske regime. Så videoene er interessante nok, men kan være villedende Endret 31. juli 2023 av Uderzo skriveleif 2 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Kahuna Skrevet 31. juli 2023 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2023 Om noen lurer på hvor mye russisk utstyr som er ødelagt og ønsker å se beviser kan man gå til denne linken: https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html Et stykke ned på siden finner man at 39 Ka-52 "alligator" har blitt ødelagt eller skadet.. 7 4 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Det rapporteres om tre store eksplosjoner rundt i Simferopol på sørlige Krim. 1 1 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2023 Togbroa i Chonhar har fått besøk av Storm Shadow. Dette er en kritisk togstrekning til Krim og den eneste alternative ruten til Kerch-broa. 12 1 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Er det spor for to forskjellige sporvidde tog der? Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 1 minute ago, AveMORphine said: Er det spor for to forskjellige sporvidde tog der? Jeg tror Ukraina fremdeles bruker den "gamle" sovjetiske sporvidden, men har planer om å endre. Ikke foreløpig dog og ikke under okkupasjon. Så jeg *tror* det bare er parallelle spor. Er nok bare kameraperspektivet. 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Russerne har begynt å bygge anti-båtdrone-barrierer langs Kerch. Men det kjører vel gjerne flere båter i formasjon. Så det er neppe noe verre enn å bruke én eller to til å sprenge barrieren? 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Russerne har tatt i bruk et nytt kamuflasjemønster. Jeg vet ikke hvem det er ment å lure eller hvor. Dette ville kanskje være nyttig i havn - men ikke til havs? 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Kanskje det er for islagte farvann? 1 Lenke til kommentar
Arve Synden Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 13 minutes ago, Brother Ursus said: Russerne har tatt i bruk et nytt kamuflasjemønster. Jeg vet ikke hvem det er ment å lure eller hvor. Dette ville kanskje være nyttig i havn - men ikke til havs? Det er sannsynligvis kamuflasje som prøver å få fartøyene til å se kortere ut enn de faktisk er, for å gjøre dem vanskeligere å identifisere. Profesjonelle etterretningsorganisasjoner som har tilgang til avanserte sensorer og drevne identifiseringseksperter lar seg neppe lure, så man kan argumentere for at kamuflasjen prøver å gjøre det vanskeligere for OSINT-folk å gjøre korrekt identifisering. http://www.hisutton.com/Russian-Navy-Deceptive-Camouflage-Overview.html 4 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Snikpellik Skrevet 31. juli 2023 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2023 (endret) USA: Republikanernes mest populære presidentkandidat Donald Trump mener at USA bør sette all støtte til Ukraina på pause "inntil Biden-administrasjonen samarbeider mer rundt etterforskningen av Joe Bidens sønn Hunter Biden", som store deler av det republikanske partiet og konservative medier svært lenge har vært intenst, nærmest psykotisk opptatt av, og på den måten orkestrere riksrett mot Joe Biden (!) - selv om det er uklart hva det er de mener han skal ha gjort. Da Trump satt som president holdt han i 2019 igjen amerikansk militær støtte til Ukraina i forsøk på å utpresse Zelensky til å "finne noe" på Joe Bidens sønn, noe Zelensky selvsagt ikke gjorde. Trump calls for conditioning Ukraine aid on congressional Biden probes https://www.washingtonpost.com/politics/2023/07/29/trump-ukraine-congress-hunter-biden/ Sitat Former president Donald Trump called on congressional Republicans to withhold military support for Ukraine until the Biden administration cooperates with their investigations into the president and his son Hunter Biden’s business dealings. The demand, delivered at a rally in Pennsylvania on Saturday, echoed Trump’s conduct at issue during his first impeachment, when Trump withheld aid from Ukraine while pressuring the country’s president to announce an investigation of Biden. Sitat “Congress should refuse to authorize a single additional shipment of our depleted weapons stockpiles … to Ukraine until the FBI, DOJ and IRS hand over every scrap of evidence they have on the Biden Crime Family’s corrupt business dealings,” Trump said at the rally. He added that any Republican lawmakers who didn’t join the effort should face primary challenges, a tactic he used last year to unseat Republicans who voted to impeach him for inciting the Jan. 6, 2021, insurrection. Endret 31. juli 2023 av Snikpellik 16 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2023 Trump er med andre ord farligere enn noen gang. Og er villig til å utsette verden for fare for verdenskrig bare for å få has på konkurrenten sin. 14 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Ang. jernbanebrua med tilsynelatende to ulike sporvidder: Jeg kjenner ikke den aktuelle strekningen, men jernbanebruer har ofte et indre spor som reduserer konsekvensen av en eventuell avsporing. Togets hjul vil aldri berøre det indre sporet under normale omstendigheter. 2 6 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Trump har vel lært projisering av putler 💩 4 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Det er kø ved innseiling til rumenske havner ved enden av Danub, rett nedenfor ukrainske farvann. Alle venter på at noen skal bli den første til å bryte blokkaden og sprinte nordover til Odesa (rød pil). Hittil har ingen turt. Et slikt skip må også klare seg tilbake med last, når de er tunge og trege og sårbare, og russerne allerede vet at de er der. Den rumenske delen av området blir patruljert av blant annet amerikanske P-8 Poseidon og helikoptre. 1 2 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Brother Ursus skrev (29 minutter siden): Det er kø ved innseiling til rumenske havner ved enden av Danub, rett nedenfor ukrainske farvann. Alle venter på at noen skal bli den første til å bryte blokkaden og sprinte nordover til Odesa (rød pil). Hittil har ingen turt. Et slikt skip må også klare seg tilbake med last, når de er tunge og trege og sårbare, og russerne allerede vet at de er der. Den rumenske delen av området blir patruljert av blant annet amerikanske P-8 Poseidon og helikoptre. Lenke til kommentar
Populært innlegg Cervinus Skrevet 31. juli 2023 Populært innlegg Del Skrevet 31. juli 2023 On 7/29/2023 at 2:52 AM, Brother Ursus said: Det pågår nå kamper utenfor det lille tettstedet Pshenychne. Det er over halveis mellom der ukrainerne startet, og Tokmak. Ukrainernes mål er ikke bare Tokmak, som er en logistikkhub (gul stjerne), men jernbaneforbindelsen, som jeg forsøkte å spore så godt jeg kunne (gul linje gjennom Tokmak). Jernbanelinjen er sansyneligvis det egentlig målet for motoffensiven. Det går i alle fall riktig vei nå. Ca. avstand fra Tokmak: 1. mai. 26,5 km 1. juli 22,40 km 31. juli 15,28 km Klarer de 10 km til så tror jeg jernbaneforsyning via Tokmak er historie, og da gjenstår bare Crimea bridge før det meste av russiske styrker på Crimea og vest for Tokmak er isolerte fra det meste av forsyninger. Klarer de å knuse Crimea brua så tror jeg det vil bli helt håpløst for de russiske styrkene. De må da enten dø eller overgi seg. Vesten bør pøse på med ATACMS, F16, Abrams, 155 mm og et ordentlig luftforsvar ASAP. 4 2 4 Lenke til kommentar
piemouri Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 1 hour ago, Gjest slettet-ld9eg7s96q said: Hvilke scenarioer ser vi på dersom russerne skulle finne det for godt å angripe det israelske skipet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 1 minute ago, piemouri said: Hvilke scenarioer ser vi på dersom russerne skulle finne det for godt å angripe det israelske skipet? Fordømmelser, litt veiving med knyttnever på TV og masse advarsler om at vesten ikke må eskalere? 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 31. juli 2023 Del Skrevet 31. juli 2023 Ser på radaren og jeg tror ikke det er noe skip som er på vei mot noen ukrainsk havn. 1 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå