Populært innlegg skaftetryne32 Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Eolf skrev (3 minutter siden): Veldig lønnsom forretning. Jeg synes det er ondskapsfullt Ondskapsfullt ? På hvilken måte ? Det er jo bare naivt og ikke forsvare seg selv mot ulovlig krigførende autokratier som vil knuse all som har med frihet å gjøre. 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest MKII Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) 15 minutes ago, Eolf said: Veldig lønnsom forretning. Jeg synes det er ondskapsfullt Ja, det er fryktelig ondskapsfullt å bidra til å sette Ukraina i stand til å forsvare seg mot RaZZland gitt... 😒 Endret 22. mars 2023 av Gjest MKII 15 Lenke til kommentar
Eolf Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Det var en bra politikk 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mannen med ljåen Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Fullstendig idiotisk å satse på pasifisme når fienden din er tilbøyelig til å invadere. 15 2 1 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Espen Hugaas Andersen skrev (38 minutter siden): Omsetning er ikke det samme som lønnsomhet. Om NAMMO vil tjene penger på disse kontraktene gjenstår å se. Mest sannsynlig vil de nok det, men det kommer helt an på at de klarer å møte forpliktelsene i kontrakten samtidig som de har kontroll på kostnadene. Man er i en situasjon i dag som muliggjør å kjøre med langt dyrere produksjonsutstyr, økt produksjonskapasitet i form av antall timer og mennesker, for nå er det marked for akkurat det. Jeg tror det er en ting som står i "huet" på Nammo om dagen og det tipper jeg, uten direkte informasjon om dette, går på å levere maksimalt antall koste hva det koste vil omtrent. Jeg jobber i dag som innkjøpssjef i et større firma, og jeg ser helt klart utviklingen blant de som produserer grønt utstyr. Det er økt kapasitet, økt investeringsvilje og preget av situasjonen økt etterspørsel. Lenke til kommentar
Entern Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Brother Ursus skrev (10 timer siden): Personlig driter jeg i "det globale sør". Jeg er møkk lei all sytingen deres og stadige forsøk på å levne alle deres problemer på Vesten og på ting som har skjedd tidligere i historien. Det er f.eks ikke Vestens skyld at de har gjort seg avhengige av Russisk og Ukrainsk korn. Ei heller er det Vestens skyld at Russland har invandert Ukraina. Vi gjør det vi kan for å fø, utdanne, sørge for helse og vaksiner og ellers hjelpe dem med å ta vare på folkene sine, men vi kan da faen ikke være ansvarlige for alt. De ville avkoloniseres, men de vil fortsatt at vi skal være ansvarlige for dem? Godt sagt👍👍👍 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Eolf skrev (2 minutter siden): Det var en bra politikk Det er galskap å ikke produsere for full hals når Kina og Russland gjør det samme. I tillegg krever vel Nato-medlemskapet at hvert medlemsland bruker 2% BNP på forsvar hvert år(vet ikke om akkurat dette føyer seg inn under dette kravet dog). Her henger vel Norge etter så vidt jeg vet. Det er også litt tragikomisk at denne strømmen egentlig skulle gå til et datasenter for TikTok, all den tid vi har et kjempefokus på det grønne skiftet. Jeg har vanskelig for å se hvilken verdi katte videoer lastet opp i en kinesisk applikasjon tilføyer samfunnet vårt. 8 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 iblazeqt skrev (5 minutter siden): Det er galskap å ikke produsere for full hals når Kina og Russland gjør det samme. I tillegg krever vel Nato-medlemskapet at hvert medlemsland bruker 2% BNP på forsvar hvert år(vet ikke om akkurat dette føyer seg inn under dette kravet dog). Her henger vel Norge etter så vidt jeg vet. Det er også litt tragikomisk at denne strømmen egentlig skulle gå til et datasenter for TikTok, all den tid vi har et kjempefokus på det grønne skiftet. Jeg har vanskelig for å se hvilken verdi katte videoer lastet opp i en kinesisk applikasjon tilføyer samfunnet vårt. Enig. Det er ganske morsomt ja 🤪😁 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Kattevideoer er det viktigste av alt! 😻 Men at kinesiske TikTok kjøper opp all strømmen i Nammo sitt nabolag er interessant. 1 1 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Mannen med ljåen skrev (Akkurat nå): Kattevideoer er det viktigste av alt! 😻 Men at kinesiske TikTok kjøper opp all strømmen i Nammo sitt nabolag er interessant. Tviler på at det er tilfeldig. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 2 minutes ago, DrAlban3000 said: Man er i en situasjon i dag som muliggjør å kjøre med langt dyrere produksjonsutstyr, økt produksjonskapasitet i form av antall timer og mennesker, for nå er det marked for akkurat det. Jeg tror det er en ting som står i "huet" på Nammo om dagen og det tipper jeg, uten direkte informasjon om dette, går på å levere maksimalt antall koste hva det koste vil omtrent. Jeg jobber i dag som innkjøpssjef i et større firma, og jeg ser helt klart utviklingen blant de som produserer grønt utstyr. Det er økt kapasitet, økt investeringsvilje og preget av situasjonen økt etterspørsel. Jeg ville også tro at produksjon er prioritert høyere enn økonomi. Og mest sannsynlig tar kontrakten hensyn til dette også, slik at de kan virkelig kjøre på uten å ende opp med å tape penger på kontrakten. Men at de taper penger på kontrakten er ikke mulig å utelukke. Da er det viktig å huske på at omsetning ikke er lønnsomhet. Dette er noe jeg egentlig ser ofte, der selskaper kritiseres for å få offentlige kontrakter, og "beriker seg på fellesskapets midler". Men ofte er det middelmådig eller dårlig lønnsomhet på kontraktene. Da er det ingenting å kritisere. Om noe så er det da fellesskapet som bruker sin monopolist-aktige posisjon til å berike seg på å utnytte selskapene. 1 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Eolf skrev (21 minutter siden): Det var en bra politikk Ja, dersom heile verda hadde vore enige om det så hadde det vore veldig fint. Men når vi har ein nabo som russland leda av putler så kan vi ikkje velge det. 6 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Veien til en fredelig verden er først og fremst at alle landene blir demokratier. Nato er også et godt bidrag da det kan beskytte små land mot Russland. 7 1 Lenke til kommentar
Windfarmer Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Espen Hugaas Andersen skrev (1 time siden): Omsetning er ikke det samme som lønnsomhet. Om NAMMO vil tjene penger på disse kontraktene gjenstår å se. Mest sannsynlig vil de nok det, men det kommer helt an på at de klarer å møte forpliktelsene i kontrakten samtidig som de har kontroll på kostnadene. Ingen trenger å bekymre seg for lønnsomheten i Nammo. 2021 2020 2019 Valutakode NOK NOK NOK Sum driftsinnt. 2 259 634 1 846 798 1 636 914 Driftsresultat 215 005 186 221 189 904 Sum eksport 1 846 798 1 636 913 Ord. res. f. skatt 243 453 179 467 181 743 Sum eiend. 2 705 811 2 616 367 2 476 413 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Russlands fremgang i Bakhmut ser ut til å ha mistet momentum melder britene. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Enceladus Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 54 minutes ago, Eolf said: Det var en bra politikk Ekstremt naivt og galskap så lenge det finnes autoritære regimer som er villig til å invadere sine naboland. Faktisk synes jeg det er provoserende og avskyelig at noen kan mene dette i dag, særlig etter lidelsene og krigsforbrytelsene Russland har påført det Ukrainske folk. 13 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Svein M skrev (12 minutter siden): Russlands fremgang i Bakhmut ser ut til å ha mistet momentum melder britene. Flott, men har du link? Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 (endret) Hva vil skje hvis Zelensky godtar en våpenhvile som Kina har lagt frem? Vil det bli interne uro i den ukrainske regjeringen og forsvaret som vil fortsette kampen mot Russland? Fordi jeg ærlig talt tror det vil skje, når Ukraina er så passive med å kritisere Kina som sprer russisk propaganda helt siden krigen begynte og har uoffisielt solgt droner, ammunisjoner og rifler til russerne. Endret 22. mars 2023 av ForTheEmperor Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Mannen med ljåen skrev (12 minutter siden): Flott, men har du link? Russian assault on Bakhmut losing momentum says UK – Ukraine war / The New Voice of Ukraine (nv.ua) 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 22. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 22. mars 2023 Kai Eide kan bare klappe igjen. Det er akkurat slik splittelse "fredsplanen" til Kina er ment å skape. Mellom duer og hauker. Duene i Vesten lever fremdeles med huet i ræva og har ikke forstått alvoret i det som har skjedd. Minner også om at veien til helvete er brolagt med gode intensjoner, og at om vi ikke stanser Putin nå er atomkrig i fremtiden MER sansynelig, ikke mindre. 12 2 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå