Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Det er mange som tror at Xi er i Moskva for å forsøke å overtale Putin til å finne en måte å avslutte krigen på. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Vi får se hvor de ender opp med samtalene. Godt at noen snakker om fred. Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg begynner å lure om Kina har noe som de kan bruke mot Zelensky og co. Kanskje derfor Ukraina har ikke vært så hard mot Kina som de er for eksempel mot Syria og Iran. Fordi kinesiske statsmedier sprer russisk propaganda om Ukraina og jeg synes det er merkelig at Ukraina har ikke fordømt eller gjort noe med det. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Dei er supermakt, og kan forsyne Russland med teknologi, våpen og ammunisjon dersom dei vil. Det er vel truleg difor at ukrainarane går litt forsiktig fram. Samstundes har Kina mykje å tape på å støtte Russland. Endret 20. mars 2023 av torbjornen 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Antonym Skrevet 20. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Brother Ursus skrev (43 minutter siden): Det er mange som tror at Xi er i Moskva for å forsøke å overtale Putin til å finne en måte å avslutte krigen på. Om Xi virkelig var ute etter fred i Ukraina hadde han ringt Zelenskij og avtalt besøk i Kiev for å få det ukrainske perspektivet også. Da hadde han også blitt oppfattet som mer nøytral i verdens øyne. Det at Putin er en "nær og kjær venn", "samarbeid uten grenser" osv. virker ikke veldig betryggende. Jeg kjenner at jeg ikke har helt tiltro til en autoritær diktator i rollen som fredsmegler. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest MKII Skrevet 20. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 16 minutes ago, Antonym said: Om Xi virkelig var ute etter fred i Ukraina hadde han ringt Zelenskij og avtalt besøk i Kiev for å få det ukrainske perspektivet også. Da hadde han også blitt oppfattet som mer nøytral i verdens øyne. Det at Putin er en "nær og kjær venn", "samarbeid uten grenser" osv. virker ikke veldig betryggende. Jeg kjenner at jeg ikke har helt tiltro til en autoritær diktator i rollen som fredsmegler. Kinas "fredsplan" er intetsigende og innholdsløst vrøvl som er så vagt at det er verdiløst. "Fredsplanen" er ene og alene et spill for galleriet for å tekkes vesten og late som om Kina er "for fred" når allt de ønsker er å støtte RaZZland så mye de kan for å holde seg inne med Putler uten å gå så langt at vesten innfører sanksjoner mot Kina! 9 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Kinesisk materiell vil uansett ikke endre krigen nevneverdig. Det ville antagelig gjøre den mer intens i en periode. Fler ville dø. Og Vesten m.fl. ville måttet gjøre mottiltak i form av sanksjoner mot Kina og økt støtte til Ukraina. Jeg sier ikke at Xi er noen fredsdue, men Kina ser at Russland står i spagaten, og det er ikke bra for Kina. Så enten er Xi der for å be Putin runde av krigen, eller så er han der for å gi støtte. Vi får nok se i dagene og ukene som kommer hvilken av dem det var. Endret 20. mars 2023 av Brother Ursus 2 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Det store spørsmålet er: Hvis Kina vil forsyne Russland med våpen i det skjulte fordi jeg tror de vil benekte det uansett, hva kan vesten gjøre? Kan vi sansksjonere Kina som Russland? Hva vil Ukraina gjøre? Bryte diplomatisk med Kina? 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 https://www.euronews.com/2023/03/20/its-all-lies-putin-reportedly-heckled-by-woman-during-mariupol-trip 'Its all lies': Putin reportedly heckled by woman during Mariupol trip 2 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 1 minute ago, ForTheEmperor said: Det store spørsmålet er: Hvis Kina vil forsyne Russland med våpen i det skjulte fordi jeg tror de vil benekte det uansett, hva kan vesten gjøre? Kan vi sansksjonere Kina som Russland? Hva vil Ukraina gjøre? Bryte diplomatisk med Kina? Det virker som sagt som om Kina koker frosken veldig sakte, akkurat som Vesten har gjort med støtte til Ukraina. Det spørs hva Ukraina er i en posisjon til å gjøre ift. Kina. Det virkelige spørsmålet er hva USA vil gjøre. Russerne skyter allerede med kinesiske artillerigranater i Ukraina. De har også sendt Russland droner og rifler. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Ukrainske droner har rammet russiske kaliber-raketter under transport på bakken i Dzhankoi, på Krim 🥰 Endret 20. mars 2023 av Brother Ursus 6 5 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 11 minutes ago, Brother Ursus said: Jeg sier at Xi er noen fredsdue,... Hæ? Mangler det et "ikke" her??? 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Just now, Gjest MKII said: Hæ? Mangler det et "ikke" her??? lol jo. Sorry, noen dager går det litt fort. Har vært på jobb siden kl 04 i dag 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 https://www.reuters.com/world/europe/russias-wagner-chief-warns-defence-minister-coming-ukrainian-attack-2023-03-20/ Wagner chief tells Russia's Shoigu of coming Ukrainian attack Frykt for at Wagner kan bli omringet i Bakhmut 🤣 Personlig tror jeg Wagner ikke får mer støtte først og fremst fordi Russland ikke har mer å gi. 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 https://www.aftenposten.no/verden/i/8JxlAG/det-avgjoerende-slaget-naermer-seg-ved-fronten-dette-blir-siste-sjanse-for-ukraina Det avgjørende slaget nærmer seg ved fronten: – Dette blir siste sjanse for Ukraina "Våren kom raskere enn ventet i Donbas. Derfor frykter russerne en ukrainsk storoffensiv tidligere enn de fleste har trodd. Det er stille før stormen. Begge parter er enige om at det er bare et spørsmål om tid. Snart bryter det trolig viktigste slaget i krigen løs. Russiske militærbloggere tror det vil skje slik: Det hele vil starte med en rekke ukrainske angrep med langtrekkende artilleri og Himars. Målet vil være kommandosentraler, reservestyrker og ammunisjonslagre til dels flere mil fra fronten." 4 1 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Nå har det skjedd igjen. Russland skjøt ned enda et av sine egne fly. De har vel snart tatt like mange av sine egne som ukrainerne. 2 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 Mens russerne verken har nok droner, eller mat, så har ukrainerne begge deler, og latterlig høy moral. Alternativ lenke https://9gag.com/gag/aDY6z4w 1.mp4 5 Lenke til kommentar
ForTheImperium Skrevet 20. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2023 (endret) Brother Ursus skrev (1 time siden): Det virker som sagt som om Kina koker frosken veldig sakte, akkurat som Vesten har gjort med støtte til Ukraina. Det spørs hva Ukraina er i en posisjon til å gjøre ift. Kina. Det virkelige spørsmålet er hva USA vil gjøre. Russerne skyter allerede med kinesiske artillerigranater i Ukraina. De har også sendt Russland droner og rifler. Da må Ukraina og Vesten bryte med Kina som de gjør mot Syria, Iran og Nord-Korea. Spesielt Ukraina må ta den harde avgjørelsen.. Ellers begynner påstanden at krigen er egentlig ikke om kampen for demokrati og frihet for Europa, men en proxykrig av vesten. Hvis det er sant at kinesiske rifler og droner har blitt brukt mot Ukraina, da har Kina ukrainsk blod i sine hender og Ukraina må da reagere. Endret 20. mars 2023 av ForTheEmperor 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå