Brother Ursus Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Russlands økonomi går, til den ikke lengre gjør det. Rubelen og aksjemarkedet er frosset. Staten fortsetter å pumpe penger inn i alt for at ting skal virke normale På et eller annet tidspunkt vil Putin slippe opp for penger. Russlands økonomi er så vidt jeg kan tyde på kunstig ånderett. Putin hadde 300 milliarder dollar, pluss det han tjente når olje og gass- prisene gikk opp. Husker ikke i farta hvor mye det var. Det er sansynelig at Russland per nå også har et stort handelsunderskudd etter at olje og gass- prisene gikk ned og folk sluttet å kjøpe av dem. Hvor lenge krigskassa til Putin holder er ikke godt å si, men jeg har vanskelig for å se for meg at den skal vare ut året. 4 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) En link med ukjent innhold ble fjernet. Endret 13. mars 2023 av aklla 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 God artikkel om de russiske barna i den paramilitære organisasjonen Kaskad. Krever registrering, men er gratis. Putins pojkar: De beväpnade barnen som ska ”rädda Ryssland” https://www.etc.se/feature/putins-pojkar-de-bevaepnade-barnen-som-ska-raedda-ryssland Sitat Ett drygt år har gått sedan Putins väpnade styrkor korsade gränsen till Ukraina för att avnazifiera landet och säkerställa en ny, rysk världsordning. Den som söker svar på varför kan börja med att titta på barnen. • Barn militärtränas fem-sex gånger i veckan. • Ofta kommer barnen från fattiga områden och landsbygden – de grupper som är överrepresenterade som dödsoffer i kriget i Ukraina. • Det här är den paramilitära organisationen Kaskad. – Det här är en RPG-26, en handhållen pansarbrytande granatkastare. Det här är en AK-74M, en uppgradering av en automatkarbin från Kalashnikov från 1974. Det här är en SVD, ett prickskyttegevär från Dragunov, säger tioårige Vasilij i dokumentären ”Russia’s military kids” från australiska SBS. En del av artikkelen er bygget på denne australske dokumentaren: https://www.sbs.com.au/news/dateline/article/guns-grenades-and-combat-training-inside-a-summer-camp-for-russias-kid-patriots/xd05ro0ms 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Det er en video på Twitter av en ukrainsk tanks som angriper en russisk skyttegrav. Virker ikke som om de har stort å forsvare seg med. Hele greia er nesten sørgelig patetisk, og de dør tilsynelatende alle sammen. Videoen er for grafisk til å poste her. 2 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Ser ut til at fler banker kollapser i USA også. Forhåpentligvis vil det ikke spre seg utover tech-sektoren. Men vær forberedt på at alle russertrollene vil peke på sanksjoner. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 paatur skrev (5 timer siden): Og at det fortsatt er bedre utvalg på ost,kjøtt osv i Moskva / Saint Petersburg enn i Norge Matvarer, utstyr og teknologi til matproduksjon er ikke omfattet av noen sanksjoner. 1 Lenke til kommentar
Hoppsannsei Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Dragavon skrev (3 timer siden): Og hva spesielt kan man tolke ut av disse to tingene? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 torbjornen skrev (12 timer siden): Er twitter tilgjengeleg i Russland? Dersom ikkje er det jo litt ironisk at Wagner prøver å rekruttere via ei plattform som er blokkert i Russland. Spørs om de har begynt å bli såpass desperate at de prøver å rekruttere «tankies». Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) 58 minutes ago, O3K said: Spørs om de har begynt å bli såpass desperate at de prøver å rekruttere «tankies». Amerikanske tankies er (sammen med noen åpenbare andre) noen av de mest slitsomme folka online i amerikansk politikk med et helt vilt vridd verdensbilde kombinert med en rar fetisj over amerikansk eksepsjonalisme, så hadde ikke forundret meg. Endret 13. mars 2023 av shockorshot 2 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Ikke at jeg føler meg bekymret, men denne videoen kan hende forklarer litt noe om bakgrunnen for Russlands territoriale konflikter. 2 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) NYT melder at Den internasjonale straffedomstolen planlegger å åpne de to første krigsforbrytersakene mot Russland etter invasjonen av Ukraina. International Court to Open War Crimes Cases Against Russia, Officials Say https://www.nytimes.com/2023/03/13/world/europe/icc-war-crimes-russia-ukraine.html Sitat The cases before the International Criminal Court would accuse Russia of abducting Ukrainian children and of deliberately targeting civilian infrastructure. EDIT: Mer hos NRK: https://www.nrk.no/urix/new-york-times_-to-internasjonale-rettssaker-mot-russland-1.16334526 Endret 13. mars 2023 av Snikpellik 5 3 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Serpentbane skrev (1 time siden): Ikke at jeg føler meg bekymret, men denne videoen kan hende forklarer litt noe om bakgrunnen for Russlands territoriale konflikter. Kina!? USA!!?? Herregud tilmed Putin er ikke så sprø 🤣🤣🤣 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 (endret) 19 hours ago, Entern said: Kina!? USA!!?? Herregud tilmed Putin er ikke så sprø 🤣🤣🤣 Akkurat de orda sa resten av verden da usa's etterretning sa russerne skulle angripe Ukraina. Ingen trodde det.......vi vet bedre no. Er neppe grenser for hva slags faenskap putin kan starte. Derfor er det bra for resten av verden at russerne har så store tap so mulig i Ukraina, både av materiell og personell. Endret 14. mars 2023 av bojangles 1 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 13. mars 2023 Del Skrevet 13. mars 2023 Jeg er dårlig på dansk. Kan noen oversette, og også gi bakgrunn for denne notisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå