Mannen med ljåen Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Dette har jeg jo påpekt for måneder siden. Putin kan begå etnisk rensing i Russland ved å sende brysomme muslimer og andre uønskede elementer til fronten for å dø. De som bor i St. Petersburg og Moskva blir ikke sendt til fronten i samme grad. 4 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 12. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) 1 hour ago, <generisk_navn> said: Det er to fluer en smekk for Valdemar. Han får minoritetene til å blø for Russland i sin krig mot Ukraina, og samtidig mister disse minoritetene menneskelige ressurser som kunne tenkes å delta i et opprør mot den russiske sentralmakten. Uten å skulle hevde noen inngående kjennskap til filosofi og tilhørende fagfelt virker dette som Machiavellisme pervertert til det ugjenkjennelige. Putin skaper sitt ideologisk og etnisk "rene" russisk-ortodokse tsar-samfunn, styrt fra Moskva, av Moskevitter. Russerne har i propaganda uironisk brukt begrepet "det tredje imperiet" (third reich, anyone?). I én og samme krig kvitter Putin seg med Meningsmotstandere i egne rekker Meningsmotstandere blant vanlige folk som forlater Russland Etniske minoriteter, og særlig menn, som kan tenke på å gjøre opprør i de andre republikkene Kriminelle som kanonfodder Psykiatriske pasienter som kanonfodder Pensjonister og arbeidsløse Samtidig stjeler han Ukrainas barn Ukrainas kvinner Ukrainas ressurser Hvordan sier man egentlig "sieg heil" på russisk? Endret 12. mars 2023 av Brother Ursus 6 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 12. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 2 hours ago, Rhabagatz said: Da er det vel kanskje på tide å minne om at det er propaganda fra begge sider. Informasjon om ammunisjonsløse, spadekjempende russiske soldater ser veldig ut som propaganda på meg. Propaganda (noe som er propogert) kan bety veldig mye. Blant annet memes eller reklame eller folkeopplysning. Men det er vesensforskjeller å spore også i propagandaen. For mens ukrainerne stort sett sier sannheten og lar den snakke for seg selv, så lyver russerne som om det var en kroppslig funksjon. Ukrainerne utelater naturligvis å si ting av strategiske hensyn som f.eks nøyaktig hvor store deres egne tap er til enhver tid. Men hittil tror jeg ikke noen kan peke på et eneste tilfelle der Ukrainas president, regjering eller forsvarsdepartement har løyet. Det kan godt hende det har skjedd, men jeg kommer ikke på noen. Derimot er listen over løgner russerne har kommet med så lang at det vil ta fremtidige historikere mange arbeidsår å dokumentere. 10 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 12. mars 2023 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 To svært sterke dager på rad: 3 7 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 2100 på to dager. Au. Wagner annonserte "taktiske pause", men ser ut til å ha fortsatt å kaste kjøtt mot Ukraina flere steder, og det har også russerne gjort. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) Brother Ursus skrev (1 time siden): 2100 på to dager. Au. I tillegg kommer varierende grader av sårede ... og de fysisk usårede som får en ny sjanse til å bli drept på fronten i dag. Endret 12. mars 2023 av Simen1 3 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Russland-ekspert: — Som å være med i en krigsfilm Sitat Bodø (Khrono): June Borge Doornich (42) har sittet i kriseledelsen ved Nord universitet både under pandemien og da krigen i Ukraina brøt ut for fullt i 2022. Hun er ikke i tvil om hva som var vanskeligst. — Krigen var en mye mer emosjonell krisehåndtering enn pandemien — som var mer rasjonell. Det var lett å operere som kriseleder når man hadde klare rammer, og retningslinjer fra myndighetene. Men da krigen brøt ut, sto jeg blant mennesker som var i stor krise, og mange var i stor sorg. Jeg hadde ansvar for dem. Det var en helt forferdelig situasjon, sier Doornich. Hun er førsteamanuensis i strategi og styring ved Handelshøgskolen ved Nord universitet. — Vi fikk høre historier om studentene våre sine familier hjemme i Ukraina, som satt i kjelleren sin, fordi det er ikke var plass i bomberommet. Det er litt sånn … da våkner du om natten. 2 2 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Brother Ursus skrev (34 minutter siden): Putin skaper sitt ideologisk og etnisk "rene" russisk-ortodokse tsar-samfunn, styrt fra Moskva, av Moskevitter. Russerne har i propaganda uironisk brukt begrepet "det tredje imperiet" (third reich, anyone?). I én og samme krig kvitter Putin seg med Meningsmotstandere i egne rekker Meningsmotstandere blant vanlige folk som forlater Russland Etniske minoriteter, og særlig menn, som kan tenke på å gjøre opprør i de andre republikkene Kriminelle som kanonfodder Psykiatriske pasienter som kanonfodder Pensjonister og arbeidsløse Samtidig stjeler han Ukrainas barn Ukrainas kvinner Ukrainas ressurser Hvordan sier man egentlig "sieg heil" på russisk? Samtidig tenker jeg at det fremdeles er rom for interne opprør når/om Putler må organisere eliten (med tilhørende familier). 2 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 3 hours ago, Brother Ursus said: Hvordan sier man egentlig "sieg heil" på russisk? "Dlya pobedy!" ? Jeg kan ikke russisk, og nå vil jeg ihvertfall ikke lære det heller. Men google mener det blir noe slikt som dette. 1 1 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 3 hours ago, Simen1 said: To svært sterke dager på rad: 2 bataljoner med menn altså på 2 dager. Utrolig. Det fortsatt uforståelig for meg hvordan slikt er mulig. Hvor mye lengre kan de holde på med dette? Hvor mange menn er det igjen å hente fra distriktene? Bunnen er vel snart skrapt nå? Spørsmålet nå er vel også hvor mange ukrainske soldater som går tapt og om dette påvirker den kommende offensiven på våren og sommeren. Vet vi noe mer om de nye opptrente avdelingene har blitt satt inn på fronten for å demme opp for tap? Eller greier de fortsatt å holde de tilbake til planlagte offensive operasjoner? 5 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Rhabagatz skrev (6 timer siden): Informasjon om ammunisjonsløse, spadekjempende russiske soldater ser veldig ut som propaganda på meg. Bare for å påpeke at informasjonen underbygges fra flere uavhengige hold Lenke til kommentar
Verm Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Krigføringen til Russland ble raskt noe som liknet andre verdenskrig. Nå begynner det å likne første verdenskrig. Hvor primitivt kan det bli før krigen er over, mon tro... 4 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Folket blir forberedt på tap av land: 3 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Wagner-gruppen har begynt å rekruttere leiesoldater på Twitter. Flere kontoer forblir åpne til tross for masserapportering. 5 Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) 29 minutes ago, Snikpellik said: Wagner-gruppen har begynt å rekruttere leiesoldater på Twitter. Flere kontoer forblir åpne til tross for masserapportering. Eneste positive med dette er at alle ser gjennom drittet til Musk og hans (dyrkjøpte) plattform. Mulig han og Russlands krigføring fører til at folk får et større forhold til løgner som spres på internett av personer med store navn? Når det er sagt, er det noe lovgivning som faktisk brytes her eller? Endret 12. mars 2023 av The Very End 3 1 Lenke til kommentar
ParadiseCity Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 The Very End skrev (4 minutter siden): Eneste positive med dette er at alle ser gjennom drittet til Musk og hans (dyrkjøpte) plattform. Mulig han og Russlands krigføring fører til at folk får et større forhold til løgner som spres på internett av personer med store navn, og ville i så fall være det eneste positive med denne situasjonen. Når det er sagt, er det noe lovgivning som faktisk brytes her eller? Jeg tviler. Har USA formelt kategorisert Wagner som en terroristgruppe? Twitter har jo tillatt Taliban til å ha egne twitterkontoer lenge før Musk kjøpte opp Twitter. Uten at det har blitt noen konsekvenser. 1 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) Jeg mener Wagner ble definert som en terroristorganisasjon for noen måneder siden. Men det er ikke ulovlig å være inkompetent. Å ikke klare å fjerne alle uønskede kontoer er bare inkompetanse. Og det å ikke utestenge kontoer kan nok ganske sikkert ikke regnes som å gi aktiv monetær hjelp. Endret 12. mars 2023 av Espen Hugaas Andersen 3 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 The Very End skrev (9 minutter siden): Når det er sagt, er det noe lovgivning som faktisk brytes her eller? soleklart Sitat Today, the U.S. Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) is designating the Wagner Group as a significant transnational criminal organization pursuant to Executive Order (E.O.) 13581, as amended by E.O. 13863. The Wagner Group’s pattern of serious criminal behavior includes violent harassment of journalists, aid workers, and members of minority groups and harassment, obstruction, and intimidation of UN peacekeepers in the Central African Republic (CAR), as well as rape and killings in Mali. Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden): Men det er ikke ulovlig å være inkompetent. Sikker? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. mars 2023 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2023 (endret) 5 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said: Jeg mener Wagner ble definert som en terroristorganisasjon for noen måneder siden. Men det er ikke ulovlig å være inkompetent. Å ikke klare å fjerne alle uønskede kontoer er bare inkompetanse. Og det å ikke utestenge kontoer kan nok ganske sikkert ikke regnes som å gi aktiv monetær hjelp. I tillegg er for øvrig Twitter og andre sosiale medier skjermet fra ansvar for hva brukere gjør på sin tjeneste, via section 230 av Communications Decency Act. https://www.vox.com/recode/2020/5/28/21273241/section-230-explained-supreme-court-social-media Endret 12. mars 2023 av Espen Hugaas Andersen 2 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå