Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, iblazeqt said:

På spørsmål om han angrer på noe, svarer Putin kontant «nei».

– Det som skjer i dag, er ubehagelig, men det er det riktige, sier han.

I talen sier Putin også at det ikke lenger er nødvendig med omfattende angrep mot Ukraina som de Russland gjennomførte mandag. Årsaken skal være at de allerede har tatt ut de fleste målene de hadde bestemt seg for.

Oversatt fra rassisk bakvendtspråk:

På spørsmål om han angrer på noe, svarer Putler kontant «ja».

– Det som skjer i dag, er behagelig, og det er det uriktige, sier han.

I talen sier Putler også at det er unødvendig med begrensede angrep mot Ukraina som de Rassland gjennomførte mandag. Årsaken skal være at de ennå ikke har tatt ut de fleste målene de hadde bestemt seg for.

😡🤢🤬

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Mannen med ljåen said:

Er det ikke flere barnehager og kreftsykehus i Ukraina?

Joda, men Putler og Rassland har brukt opp det meste av artelerigranater, raketter og missiler på skoler, andre sykehus, fødeklinikker, gamlehjem, boligblokker, sivile togstasjoner og lignende i sine "målrettede" angrep på "militære" mål 🤨😒😬 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som den positive PR effekten Starlink fikk i Ukraina ikke er verdt kostnaden lengre. Krigen bryr han seg enten ikke om, eller så er han mer på Russisk side av krigen (fordi atombombe-trussel?).
https://www.independent.co.uk/tech/elon-musk-starlink-internet-service-ukraine-b2202633.html

Elon Musk suggests he is pulling internet service from Ukraine after ambassador told him to ‘f*** off’

• Liker 2
Lenke til kommentar
Thor. skrev (12 minutter siden):

Ser ut som den positive PR effekten Starlink fikk i Ukraina ikke er verdt kostnaden lengre. Krigen bryr han seg enten ikke om, eller så er han mer på Russisk side av krigen (fordi atombombe-trussel?).
https://www.independent.co.uk/tech/elon-musk-starlink-internet-service-ukraine-b2202633.html

Elon Musk suggests he is pulling internet service from Ukraine after ambassador told him to ‘f*** off’

Han fikk nå beskjed om å "fuck off" og så var det galt når han gjorde som han fikk beskjed om også? Ikke lett å gjøre emokratiet til lags :)

Lenke til kommentar
minim skrev (9 minutter siden):

Han fikk nå beskjed om å "fuck off" og så var det galt når han gjorde som han fikk beskjed om også? Ikke lett å gjøre emokratiet til lags :)

På den annen side burde en kanskje begynne å stille spørsmålet om en enkelt person, som har fått finansiert store deler av dette programmet av amerikanske skattebetalere, skal ha rett til å drive sin egen personlig motiverte utenrikspolitikk?

• Liker 6
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Thor. said:

Verden er ikke slik at privatpersoner eller private selskaper skal dra lasset i en krig i andre land. Det er bare for nato eller andre land til og ta regningen så kan de sikre dekning. Ingen trenger egentlig spekulere i hans motiver, kjøper de tjenesten kan de sikkert diskutere pris, dekningsgaranti osv. 

Endret av bojangles
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Windfarmer skrev (1 minutt siden):

På den annen side burde en kanskje begynne å stille spørsmålet om en enkelt person, som har fått finansiert store deler av dette programmet av amerikanske skattebetalere, skal ha rett til å drive sin egen personlig motiverte utenrikspolitikk?

SpaceX er et privat selskap med Musk som største aksjonær. Han forsøkte å hjelpe, men når takknemligheten strekker seg til å lage hånlig poll på Twitter og ambassadører som ber deg om å «fuck off» så kan jeg forstå at han ikke ønsker å bidra av egen lomme lenger.

Han åpnet vel for at andre kan finansiere det? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (24 minutter siden):

SpaceX er et privat selskap med Musk som største aksjonær. Han forsøkte å hjelpe, men når takknemligheten strekker seg til å lage hånlig poll på Twitter og ambassadører som ber deg om å «fuck off» så kan jeg forstå at han ikke ønsker å bidra av egen lomme lenger.

Jeg er i grunnen noe av en tilhenger av Musk's visjoner. Men, hans uttalelser knyttet til denne krigen og en del av de tingene han har gjort på Twitter etc. har fortjent en føkk off eller to. Den nevnte pollen var en direkte reaksjon på hva Musk selv hadde gjort, og hans poster på Twitter har blitt hyppig brukt i Russisk propaganda TV osv. Og, særlig om det stemmer at han kuttet forbindelsen for soldater som brukte det aktivt og at de som følge av dette mistet en del kontroll og led tap. 

Dette steget blir egentlig en litt barnslig sutterreaksjon, selv om det strengt tatt sikkert er innenfor hans "rett" å gjøre det. Satellittene henger der uansett, så hva kostnaden er kan vel strengt tatt diskuteres.

PS: Og ja, jeg er fullt klar over at det foreligger driftskostnader og kostnader ved å plassere satellitter i bane, og at selve terminalene har en kostnad. Er ikke disse tingene jeg snakker om. Og, det er naturligvis et spørsmål om tapt potensiell inntekt, men det er noe annet. 

Endret av Serpentbane
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
minim skrev (5 minutter siden):

Du fremstår som en true beliver for at SpaceX er finansiert av Elon Musk og hans aksjonærer alene.

Jeg tviler strekt på at det stemmer. Jeg tror at Musk's prosjekt er tungt finansiert av bl.a. Pentagon, eksempelvis her:

Elon Musk Says He's Anti-Subsidy, but Has Gotten Billions of Dollars (businessinsider.com)

Elon Musk’s SpaceX Wins $885 Million In FCC Subsidies To Give Rural Areas Broadband Access (forbes.com)

SpaceX Misses Out On $888.5 Million Government Subsidy For Starlink (forbes.com)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Serpentbane skrev (3 minutter siden):

Jeg er i grunnen noe av en tilhenger av Musk's visjoner. Men, hans uttalelser knyttet til denne krigen og en del av de tingene han har gjort på Twitter etc. har fortjent en føkk off eller to. Den nevnte pollen var en direkte reaksjon på hva Musk selv hadde gjort, og hans poster på Twitter har blitt hyppig brukt i Russisk propaganda TV osv. Og, særlig om det stemmer at han kuttet forbindelsen for soldater som brukte det aktivt og at de som følge av dette mistet en del kontroll og led tap. 

Dette steget blir egentlig en litt barnslig sutterreaksjon, selv om det strengt tatt sikkert er innenfor hans "rett" å gjøre det. Satellittene henger der uansett, så hva kostnaden er kan vel strengt tatt diskuteres.

Jeg også. En smart fyr uten tvil. Han får ofte rett har historien vist, men det tar litt tid før folk forstår det. Vi får se om det skjer nok en gang. 

Det er rett, men det var ikke startet av han. «Som man reder ligger man» slår til igjen. Barnslig tilsvar av han, men har som sagt full forståelse for at han ikke ønsker å betale av egen lomme når de langer ut på den måten. Såvidt jeg tolker det så ber han bare andre betale og har ikke stengt døren. 

Windfarmer skrev (1 minutt siden):

Du fremstår som en true beliver for at SpaceX er finansiert av Elon Musk og hans aksjonærer alene.

Jeg tviler strekt på at det stemmer. Jeg tror at Musk's prosjekt er tungt finansiert av bl.a. Pentagon, eksempelvis her:

Elon Musk Says He's Anti-Subsidy, but Has Gotten Billions of Dollars (businessinsider.com)

Elon Musk’s SpaceX Wins $885 Million In FCC Subsidies To Give Rural Areas Broadband Access (forbes.com)

SpaceX Misses Out On $888.5 Million Government Subsidy For Starlink (forbes.com)

Selvsagt har han fått mye penger av statlige organer når staten er hovedkunde og de er underlagt strenge handelsrestriksjoner pga hva de driver med. Det er like fullt et privat selskap hvor han er hovedaksjonær. Dette blir en avsporing så ser ikke poenget med å utbrodere det noe mer her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (6 minutter siden):

Jeg også. En smart fyr uten tvil. Han får ofte rett har historien vist, men det tar litt tid før folk forstår det. Vi får se om det skjer nok en gang. 

Det er rett, men det var ikke startet av han. «Som man reder ligger man» slår til igjen. Barnslig tilsvar av han, men har som sagt full forståelse for at han ikke ønsker å betale av egen lomme når de langer ut på den måten. Såvidt jeg tolker det så ber han bare andre betale og har ikke stengt døren. 

Er responsen jeg sikter til, og ryktet om at de har kuttet for soldater på fronten. 

Forespørselen til Pentagon om å ta kostnaden kom før "fuck off" meldingen, om den informasjonen stemmer da... 

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar
2 hours ago, Windfarmer said:

det er strøket, da kan du stryke ditt

Nei vet du slik du har holdt på her idag er det faktisk passelig "straff" at andre kan se det og da kan de reagere om du viser den adferden senere. Du trakasserer andre ved at du bruker en slik tone når du går for mannen og ikke ballen. Argumenter vinner, hersketeknikker skaper uro, dårlig stemning og kanskje noen velger bort forumet pga slikt.

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (15 minutter siden):

Igor Girkin har vært stille i noen dager nå... kanskje han er mobilisert?

Går rykter om at en del høyprofilerte russiske milbloggere er under etterforskning, og at russiske myndigheter har sett seg lei på de.
Om dette også gjelder Girkin er uvisst.

• Liker 1
Lenke til kommentar
minim skrev (12 minutter siden):

Selvsagt har han fått mye penger av statlige organer når staten er hovedkunde og de er underlagt strenge handelsrestriksjoner pga hva de driver med. Det er like fullt et privat selskap hvor han er hovedaksjonær. Dette blir en avsporing så ser Selvsagt har han fått mye penger av statlige organer når staten er hovedkunde og de er underlagt strenge handelsrestriksjoner pga hva de driver med. Det er like fullt et privat selskap hvor han er hovedaksjonær. Dette blir en avsporing så ser ikke poenget med å utbrodere det noe mer her. 

Det er en fordel for din egen del at du ikke ser poenget med "å utbrodere dette mer."

Mitt enkle poeng er at jeg ikke vil ha Musker, Gateser eller andre milliardærer til å drive Vestens utenrikspolitikk. Og det gjelder særlig når bl.a. Microsoft og Elon Musks virksomhet ikke hadde vært i nærheten av hva de er, hvis de ikke på ulike måter hadde blitt tungt finansiert av det offentlige. Der de fremstiller det som at det offentlige kjøper tjenester av de.

Ikke misforstå meg, jeg har ikke noe i mot denne virksomheten, det jeg blir kvalm av, er at Elon Musk forsøker å innta offerrollen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...