Serpentbane Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Verm skrev (17 minutter siden): Når det gjelder de bombeflyene på Kola-halvøya, kan det kanskje hende de er plassert der for å unngå sabotasje/angrep på disse, tenker jeg. Ikke nødvendigvis noe å bli skremt av. De skulle vel også holde en øvelse i nord. Om taktiske kjernefysiske våpen brukes i Ukraina så har USA/NATO truet med å skyte i stykker mye rart rundt Svartehavet, og Engles ligger ganske nært, så det kan nok stemme. Men, at de flyttes så nært NATO sine grenser gjør at man også har kontroll på dem. Jeg aner ikke hvilke ROE som vil gjelde om dette skjer, men om NATO skyter på Russiske styrker i dette området, utenfor Ukraina, så er det ikke sikkert strategiske bombefly får være i fred om de tar til vingene lenger nord heller, selv ikke på Russisk side av grensa. Disse kan skyte missiler fra langt hold, så de vil være en trussel selv på russisk side. Men, rene spekulasjoner. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Nye bilder fra Kerch-broa som viser mer av skadene. Flere i spoiler: Spoiler Kilde Jeg tror de fleste er enige i at det var en lastebilbombe nå, men her er en Twitter-tråd fra ekspert Hugo Kaaman med analyse av hva som forårsaket eksplosjonen: Spoiler Endret 12. oktober 2022 av Snikpellik 2 4 Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Det kan ikke bare være meg som tenker dette, tenkte jeg. Og det var rett, men samtidig er jeg litt overrasket over å måtte lete etter det: https://twitter.com/MathThyMod/status/1579801635030638597?s=20&t=3cPClt9DMDw4lqo7fDEzVw 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Satellittbilde av deler av orkestripa som er under oppføring i Luhansk. Dette ved Hirske. Kilde: Spoiler Endret 12. oktober 2022 av Snikpellik 1 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 13 minutes ago, Feynman said: Det kan ikke bare være meg som tenker dette, tenkte jeg. Og det var rett, men samtidig er jeg litt overrasket over å måtte lete etter det: https://twitter.com/MathThyMod/status/1579801635030638597?s=20&t=3cPClt9DMDw4lqo7fDEzVw Jeg tenkte mer på Gru, eller Fester Addams. Men ser også den likheten. Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Snikpellik skrev (7 minutter siden): Satellittbilde av deler av orkestripa som er under oppføring i Luhansk. Dette ved Hirske. Kilde: Vis skjult innhold Du verden....jeg trodde dragetenner gikk av moten i 1945 ! Vet ikke om de blir mer effektive med en rekrutt eller to med Kalashnikov mellom hver, men det virker ikke sannsynlig.. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Enceladus Skrevet 12. oktober 2022 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Canada leverer mye vinterklær til den Ukrainske hæren! Quote Winter is coming and Canada has experience with winter clothing on the battlefield and we will deliver that in the coming weeks – 500,000 sets of winter clothing and equipment will be sent to Ukraine Alle bilder jeg har sett til nå av Ukrainske soldater tyder på at de er mye bedre og profesjonelt utstyrt enn den jevne russiske soldat som stort sett ser temmelig ruskete ut i sammenligning. Jeg regner med det ikke blir bedre for russerne til vinteren. 3 7 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Enceladus skrev (1 minutt siden): Canada leverer mye vinterklær til den Ukrainske hæren! Alle bilder jeg har sett til nå av Ukrainske soldater tyder på at de er mye bedre og profesjonelt utstyrt enn den jevne russiske soldat som stort sett ser temmelig ruskete ut i sammenligning. Jeg regner med det ikke blir bedre for russerne til vinteren. Det blei vel sagt før helga at Norge skulle gi vinterutrustning for 250 mill trur eg? 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Snikpellik skrev (18 minutter siden): Satellittbilde av deler av orkestripa som er under oppføring i Luhansk. Dette ved Hirske. Kilde: Vis skjult innhold Dette er en jobb for Endret 12. oktober 2022 av Dragavon 8 1 Lenke til kommentar
Albania Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Da er disse klare. 5 4 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) 11 minutes ago, Dragavon said: Det blei vel sagt før helga at Norge skulle gi vinterutrustning for 250 mill trur eg? Ja det er riktig ser jeg Quote Inntil 250 millioner kroner settes av til å utruste ukrainske styrker med nødvendig utstyr og bekledning for vinteren. – Vinterutrustning er avgjørende for at de ukrainske soldatene skal kunne operere og forsvare seg gjennom høsten og vinteren, men mye av dette materiellet gikk tapt i krigens første måneder. Behovet for å bistå Ukraina med vinterutrustning til soldatene er akutt og mange vestlige land arbeider med å bistå. Landene som støtter Ukraina bidrar i en koordinert innsats med å anskaffe varmeisolerende klær og annet materiell som for eksempel telt og primuser, sier Bjørn Arild Gram. Utstyret vil kunne bli anskaffet fra norsk industri. – Norge har god kompetanse på vinterbekledning, og mange av disse leveransene vil kunne gå til norske leverandører, sier forsvarsministeren. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-vil-gi-3-milliarder-kroner-i-militar-stotte-til-ukraina/id2929594/ Endret 12. oktober 2022 av Enceladus 5 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 9 minutes ago, Albania said: Da er disse klare. Herlig! Håper trening fortsetter kontinuerlig! Jeg er spent på hvordan disse vil bli benyttet. Blir de sendt til å forsterke posisjoner eller er de ment å operere i planlagte offensiver? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Snikpellik skrev (49 minutter siden): Nye bilder fra Kerch-broa som viser mer av skadene. Takk for fine bilder! Veldig interessant. Stålbjelkene som holder autovernet er brettet utover i stjerneformasjon fra et sentralt punkt oppå brua. Det sier sitt! 4 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 5 Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Hah! tydelig at Kerch brua ikke fungerer som normalt! Regner med det har effekt på forsyningene til Kherson fronten. 3 3 1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Det meldes østfra om at vinteren er reddet, for det er igjen klart for nye leveranser av olje og gass gjennom rør uten hull til europeiske land. Putler er klar for å gjenoppta leveransene, sier han. Det må jo være en løp og kjøp-faktor av de store, siden alle vet hvor viktig det er å kunne stole på handelspartnere. Ja, stole på! 🙄😐 https://www.nrk.no/nyheter/putin_-klar-til-a-gjenoppta-gassleveranser-via-uskadd-del-av-nord-stream-2-1.16136756 Endret 12. oktober 2022 av Pop link Lenke til kommentar
Regenburg Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Pop skrev (1 minutt siden): Det meldes østfra om at vinteren er reddet, for det er igjen klart for nye leveranser av olje og gass gjennom rør uten hull til europeiske land. Putler er klar for å gjenoppta leveransene, sier han. Det må jo være en løp og kjøp-faktor av de store, siden alle vet hvor viktig det er å kunne stole på handelspartnere. Ja, stole på! 🙄😐 Putin har jo tatt tyskerne ved nesen ustraffet så langt. Så klart han prøver seg igjen. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 "Fool me once shame on me, fool me twice... what was the price again..?" 1 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Tyskland har nå en brukbar mulighet til å gjøre vinteren litt mer levelig for folk og bedrifter, på russernes regning. Det må utføres med nemmsom hånd. Ved å tilby russerne skambud for gassen samtidig som tyskland fryser prisnivået for øvrige aktører vil de kunne fylle opp lagrene, tillate økt forbruk, samtidig som de unngår å støte fra seg de aktørene som nå strømmer til for å dekke russernes manglende bidrag. Lenke til kommentar
minim Skrevet 12. oktober 2022 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2022 Kahuna skrev (6 minutter siden): Tyskland har nå en brukbar mulighet til å gjøre vinteren litt mer levelig for folk og bedrifter, på russernes regning. Det må utføres med nemmsom hånd. Ved å tilby russerne skambud for gassen samtidig som tyskland fryser prisnivået for øvrige aktører vil de kunne fylle opp lagrene, tillate økt forbruk, samtidig som de unngår å støte fra seg de aktørene som nå strømmer til for å dekke russernes manglende bidrag. Handelen er nok i gang igjen innen kort tid. Norge har f.eks økt eksport til Russland etter invasjonen så det er pengene som rår til sist. https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/wAE9LG/fersk-rapport-eksporten-til-russland-har-oekt-etter-invasjonen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå