Gå til innhold

Årsstudium i geografi på NTNU

Anonym.2002

Anbefalte innlegg

Hei! Er en jente på 19 år som har lyst til å søke årsstudium i geografi på NTNU i Trondheim til høsten. Har også tenkt til å ta opp matte R2, matte S2 og matte S1 ved siden av.

Har sett litt på geografi-studiets oppbygging, og man har bare 5 fag, 3 på høsten og 2 på våren hvis jeg har forstått det riktig. Burde det la seg gjøre å ta opp matten ved siden av årsstudiumet? Trenger sårt de 2 poengene fra årsstudiumet i tillegg til forbedrede karakterer. 

Noen som har gått på årsstudiumet og kan svare på om dette er en overkommelig plan. (Skal nevnes at jeg har hatt både geo1 og geo2 på vgs, så har generell interesse for faget) 

Takk for svar på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anonym.2002 skrev (21 minutter siden):

Hei! Er en jente på 19 år som har lyst til å søke årsstudium i geografi på NTNU i Trondheim til høsten. Har også tenkt til å ta opp matte R2, matte S2 og matte S1 ved siden av.

Har sett litt på geografi-studiets oppbygging, og man har bare 5 fag, 3 på høsten og 2 på våren hvis jeg har forstått det riktig. Burde det la seg gjøre å ta opp matten ved siden av årsstudiumet? Trenger sårt de 2 poengene fra årsstudiumet i tillegg til forbedrede karakterer. 

Noen som har gått på årsstudiumet og kan svare på om dette er en overkommelig plan. (Skal nevnes at jeg har hatt både geo1 og geo2 på vgs, så har generell interesse for faget) 

Takk for svar på forhånd ;)

Er overkommelig ja, men husk at poengene sier hvor stort et fag er (i teorien). Det vanlige på NTNU er 7.5 poeng og 15 poeng (finnes også fag med høyere poeng, slik som 22.5 poeng). Antall fag her dermed ingenting å si på om hvor hardt det er, men om hvor mye poeng de er vært kan være en god pekepinn. Men hvis du er strukturert så tror jeg det er fult mulig, men ikke en dans på roser. 

Lenke til kommentar

I årsstudiumet geografi er det to fag på 7.5 SP og et fag på 15 SP første semester. I andre semester er det to fag som begge har 15 SP. 

Med tanke på at et av fagene på 7.5 SP er "Geografiske perspektiver og feltarbeid", må vi beregne litt tid på ekskursjoner/dagsturer osv. i forbindelse med undervisningen. 

Nå skal det nevnes at jeg har hatt Matte s1 og s2 fra før av. Trenger bare å forbedre karakteren. R2 derimot må læres fra scrach. 

Det viktigste er vel at jeg består årsstudiumet, for å få støtte fra lånekassen, samt de 2 ekstra SP. (Tar årsstudiumet strengt tatt bare for å få 2 SP) 

Synes du dette høres overkommelig ut? Har tenkt på om jeg skal velge et annet lettere årsstudium også, da evt. "engelsk" , "likestilling og mangfold" eller psykologi... 

Lenke til kommentar
Anonym.2002 skrev (2 timer siden):

I årsstudiumet geografi er det to fag på 7.5 SP og et fag på 15 SP første semester. I andre semester er det to fag som begge har 15 SP. 

Med tanke på at et av fagene på 7.5 SP er "Geografiske perspektiver og feltarbeid", må vi beregne litt tid på ekskursjoner/dagsturer osv. i forbindelse med undervisningen. 

Nå skal det nevnes at jeg har hatt Matte s1 og s2 fra før av. Trenger bare å forbedre karakteren. R2 derimot må læres fra scrach. 

Det viktigste er vel at jeg består årsstudiumet, for å få støtte fra lånekassen, samt de 2 ekstra SP. (Tar årsstudiumet strengt tatt bare for å få 2 SP) 

Synes du dette høres overkommelig ut? Har tenkt på om jeg skal velge et annet lettere årsstudium også, da evt. "engelsk" , "likestilling og mangfold" eller psykologi... 

Har hørt at engelsk og psykologi er ganske harde årsstudium. Likestilling og mangfold er nok ganske lett ja. Det som er lettest er å velge et årsstudium du interesserer deg for (i hvert fall nok til å bedrive studie av det et år). Hvis du liker det du driver på med så er det letteste enn å pine deg gjennom noe bare for å få en ståkarakter (som for øvrig er det eneste du trenger). 

Ja, jeg tror planen din er overkommelig. 

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar
Anonym.2002 skrev (2 timer siden):
  •  

Har planer om å få tatt alle matte-eksamener h2022. Hadde matte s1 og s2 på vgs, så det blir ren refresh. Håper ikke jeg er uheldig slik at matte s1 og matte s2 eksamenene havner på samme dag. Da er jeg nødt til å ta en eksamen på våren også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...