Redaksjonen. Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Nye rapporter om Tesla-oppbremsing: – Skjer tilfeldig og uten forvarsel Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Gjelder Model 3 fra 2020-2021? Hva med fantombremsingen Tesla-eiere har mast om siden Tesla Model S kom på markedet? Er ikke så nøye med de? 1 Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Du verden, du er enda ikke blitt beskyldt for å være en "Tesla/elbilhater",😀 det må være en glipp, eller så går noe her i verden fremover. 🤣 👍 Endret 26. februar 2022 av KjeRogJør 1 Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Fantombremsingen kan være småirriterene når det skjer, men er heldigvis forsiktig og ikke i nærheten av den man kan få på nye biler fra andre merker som BMW. Tesla-'tilbakekallinger" blåses også voldsomt opp, selv om det vanligvis bare er en software-oppdatering. Akkurat den siste tilbakekallingen er faktisk fysisk, og høres jo farlig ut, "øker risikoen for ulykker", når det bare er ryggekameraet det dreier seg om. 2 Lenke til kommentar
Roger Moore Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Endelig noe kritisk om Tesla fra Tesla Ukeblad. Det er forøvrig feil at det ikke har ført til ulykker. Godeste TeslaBjørn rapporterte om dette fra Trøndelag i mars 2020. Jeg vet det er vanskelig å gi slipp på sin religiøse overbevisning, men det går i alle fall rett vei. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 21-22 modeller. Det ble en enorm "spike" i rapporteringen til NTHSA når de fjernet radar og gikk for vision-only. Lenke til kommentar
Frank Olsen Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Jeg leste et sted at det var skygger i forbindelse med broer og tunellmunninger som førte til oppbremsingene. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Frank Olsen skrev (33 minutter siden): Jeg leste et sted at det var skygger i forbindelse med broer og tunellmunninger som førte til oppbremsingene. Ja, masse rart som fører til feilaktige bråbrems. Samtidig gasses det på når det står et utrykningskjøretøy i veien. Crusie control fra bakvendtland. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Har Tesla MS75D m/FSD gen 3 og fantombremsing har blitt sjeldnere etterhvert, men tålmodigheten min er blitt tilsvarende mindre, så jeg finner det sterkt irriterende. Kona mi hater det enda mer intenst, så resultatet er at jeg stort sett kjører uten autopilot på. Hadde tidligere en 2015 MS85D med generasjon 1 autopilot, og den er bedre enn den jeg har nå. Skjer mye på FSD fronten i USA og Storbritannia, så jeg håper på en _skikkelig_ kvalitetsoppgradering snart. Selv om jeg sutrer over nåværende Tesla Autopilot, så er den sikkert bedre enn de fleste andre bilmerker, om ikke best av alle. Fremtiden er selvkjørende og den kommer raskere enn vi tror. Da må ha veinett som tåler høyere hastigheter, da selvkjørende biler vil være tryggere en folk flest. 3 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Frank Olsen skrev (20 timer siden): Jeg leste et sted at det var skygger i forbindelse med broer og tunellmunninger som førte til oppbremsingene. Det kan være en utfordring ja og det søkes løst ved å bruke kameraer som kan se litt inn i IR. TU har en artikkel om det som jeg ikke finner igjen i farta.. På elbilforum nevnes over-motorveien restauranten ved Grelland på E18 som et sted man ofte opplever fantombremsing med Tesla. Det vil si, noen opplever det, andre ikke. Jeg benyttet anledningen selv i helga og merket ingenting(sørgående, glemte å teste nordgående, jeg kjører en TM3 fra -19). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå