andtys04 Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Hei. Eg skal no ta oppkjøring og lurer på ka som er riktig vist eneste metode på å snu er i eit vei kryss i eit byggefelt. Altso du kjører rett fram å det er en ny vei til høgre. Er det da best å kjørin inn og so rygge ut eller rygge inn og so kjørw ut? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Skal aldri rygge ut på en vei om det kan unngås. Men en bør heller ikke rygge av veien. Du får spørre trafikklæreren din. Vedkommende burde ha vist deg dette om det er sånn at sensor kommer til å bruke denne ruten. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Jeg har litt vansker med å forstå hva du vil, altså at med en gang du tar til høyre i kryss (d r ingen vei til ve i krysset), så vil du altså snu? Nå får andre arrestere meg, men man kan evt hvis ved fri sikt alle retninger og ingen traffikk (ei heller hel sperrelinje, annen skilting eller oppmerking som hindrer), ikke er på motorvei, kunne snu bilen rundt. Alternativt fortsette inn i hø kryss til du finner mer egnet sted å snu, evt innkjørsel. Evt tatt u sving fra veien du kom fra i krysset hvis plass Endret 26. februar 2022 av nacario Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå