Gjest 1be48...95a Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Siden 2017 har jeg hatt campingvogn og spikertelt på en privat campingplass. En bonde er grunneier. Spikerteltet er en ombygd brakke. Nå nylig ringte grunneier meg og sa at han hadde mottatt en klage fra en nabo som ville ha meg vekk fra campingplassen. Han sa at jeg måtte flytte campingvogn og spikertelt innen 01.05.22.Begrunnelsen var at naboen mente det ikke ser fint ut. Jeg viste da til betalt faktura for leie som går frem til 01.07.22 og at det kun eksisterer en muntlig avtale der vi ble enig om plassering av vognen. Jeg tegnet opp en plassering som vi begge ble enig om. Eier av plassen har aldri sagt noe tidligere om at jeg måtte vekk. Hvilke rettigheter har jeg? Kan han få meg vekk uten videre? Anonymous poster hash: 1be48...95a Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Så eier vil ha deg vekk fordi EN person har klaget? Da anbefaler jeg at du klager på personen som klaget på deg. 1 Lenke til kommentar
Gjest 1be48...95a Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Dubious skrev (20 timer siden): Så eier vil ha deg vekk fordi EN person har klaget? Da anbefaler jeg at du klager på personen som klaget på deg. Jeg sa til grunneier som eier campingplassen at han måtte sende meg en e-post hvor han konkretiserte hva han mener og hvilke utbedringer han eventuelt mener jeg bør gjøre. Videre sa jeg at jeg ikke mener det ser så ille ut og at estetikk handler mye om øyet som ser. Jeg sa også at jeg burde få vite hvem som har inngitt klage. Så jeg avventer til han sender meg noe skriftlig. Anonymous poster hash: 1be48...95a Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Om det er ein campingplass så finnes det vel nokre generelle avtalevilkår som du kan sjå til? Om det ikkje finnes slike vilkår så blir det ei vurdering av kva som er sannsynleg er avtalt. Det er tydeleg at grunneigar her legg til grunn eit mislighold av leigeavtalen. Er campingvogn og spikertelt orginalt og likt som det var i 2017 når plasseringa blei avtalt, eller har det skjedd ting i ettertid? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå