Pernille_29 Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Hei! Jeg skal på jobbintervju til uka. Jobb i barnehage, der jeg skal jobbe med et barn som har særskilte behov. Kjenner jeg gruer meg veldig til intervjuet, det er jo naturligvis helt normalt! Har så utrolig lyst på denne jobben. Er så redd for å si noe galt. Sliter litt med å finne ut hva jeg kan si hvis de spør om mine negative/svake sider? Trenger tips 😀 Lenke til kommentar
Pernille_29 Skrevet 24. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2022 Pernille_29 skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg skal på jobbintervju til uka. Jobb i barnehage, der jeg skal jobbe med et barn som har særskilte behov. Kjenner jeg gruer meg veldig til intervjuet, det er jo naturligvis helt normalt! Har så utrolig lyst på denne jobben. Er så redd for å si noe galt. Sliter litt med å finne ut hva jeg kan si hvis de spør om mine negative/svake sider? Trenger tips 😀 Er forresten utdannet helsefagarbeider. De søker etter barne/ungdomsarbeider eller helsefagarbeider. Har erfaring fra tidligere jobb hjemme hos en familie, håper det er med på å styrke min sjanse. Har en tendens til å bli fort nervøs foran flere mennesker, håper bare jeg ikke besvimer 😂 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Mitt råd er at du på eit slikt spørsmål svarar ærleg utan å være alt for utleverande. Det er heilt greit å være open om at du er ustrukturert, blir lett stressa, blir fort sint eller liknande negative sider, men du treng ikkje å legge ut i det vide og breie om alle negative og svake sider. Fokuser på det som er viktigast i den arbeidssituasjonen du skal inn i. Du vil nok ofte lese på nett råd om å snu spørsmålet til noko positivt og svare at dine negative sider er at du har lett for å gløyme å ta pauser, eller at du jobber for hardt. Slike ting blir fort gjenomskua. Formålet med intervjuet er at arbeidsgiver skal lære seg deg å kjenne og få eit realistisk inntrykk av korleis du er å jobbe saman med. Det er ingen som har realistiske forventingar om at du skal være ein superarbeidar, det ein vil finne ut av er om du kan gjere jobben og samtidig bidra positivt til arbeidsmiljøet. Det å ha negative sider er forventa ettersom det ikkje er nokon som berre har positive sider, men det å vite om dine negative sider er viktig å vite om slik at sjefen kan kompansere for dine svake sider. Er du f.eks. ustrukturert så betyr det berre at du må få tydeleg arbeidsordre og beskjed om kva som skal prioritereast. Blir du fort sint så vil ein typisk ikkje være langsint, da treng sjefen berre å tilpasse slik at du kan få deg 5 minutt på gangen til å ro deg ned om du blir fustrert på jobb. Svarer du "perfekt" på alle spørsmåla så vil arbeidsgiver bli i tvil om du er så super som du gir inntrykk for i jobbintervjuet eller om du lyg for å få jobben. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Hemmeligheten er å være godt forberedt. Skriv ned hva du tror de vil ha av egenskaper. Få opplysninger om arbeidsgiver og vis at du har gjort leksa med det. Jo mere du forbereder deg, jo mindre nervøs blir du. Les andre annonser for slike stillinger og prøv å se dem som står bak og skal ansette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Kollegaen min mumler : ikke si et ord om religion, og ikke svar på spørsmål om det. Må du - så si at du er veldig lite interessert i det, og at det er en privatsak. Mange (alle?) i vikarbyråer, helsevesen og barnevern er skeptiske til religiøse vs barn. Da går vi ut fra at du ikke søker jobb hos 7. dags adventistene 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå