Landeplagen Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Jeg har en Synology DS-218j med kun én ethernet-port, som per nå er koblet til ruter. Har kjøpt og montert et kamera som støtter PoE som strømforsyning. NAS'en skal støttet kameraet, men jeg har ingen måte å koble det til NAS'en siden den kun har én ethernet-port. Det fulgte heller ikke med noen annen strømforsyning til kameraet. Er det mulig å bruke en nettverksswitch som mellomkobling mellom NAS og kamera, I tillegg til at NAS'en er koblet til ruteren? Har ikke mye erfaring med switcher og nettverk, så råd søkes. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Å koble kameraet direkte til NAS-en vil i utgangspunktet ikke fungere. Kameraet kobler du inn på svitsjen på ruteren din i likhet med NAS-en det vil imidlertid kreve strøm fra annen kilde, hvis kameraet størrer separat strømforsyning eller at man bruker en PoE-injector. Hvis det ikke er ledige porter på ruteren eller det plasseringsmessig er hensiktsmessig, blir en ekstra svitsj løsningen. Det er ikke slik at NAS-en og kameraet begge må være koblet til denne svitsjen. Det kan være at NAS-en står på en port på ruteren, mens svitsjen er koblet til en annen port på ruteren og der igjen blir kamera og eventuelt også andre enheter tilkoblet. Kamera og NAS vil likevel kunne snakke med hverandre. Endret 24. februar 2022 av NULL 1 Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 24. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2022 Okei, nice. Jeg har ingen ledige porter i ruteren, så jeg tenker at jeg kjøper en passiv switch (uten PoE ut) og en enkel PoE-injector. Har ikke annet utstyr som trenger PoE, men skulle gjerne hatt flere ledige porter - så dette blir en god løsning for all overskuelig fremtid tror jeg. Takk for informasjonen. 👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå