Anonym.2002 Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Hei! Er en 19 år gammel jente som skal søke årsstudium på NTNU i Trondheim til høsten. Grunnen til at jeg velger årsstudium er at jeg trenger tilleggspoengene for å øke snittet mitt, for å komme inn på siv.ing året etter. Er også nødt til å ta opp noen fag ved siden av årsstudiumet. Noen tenker umiddelbart at det enkleste hadde vært forkurs, men da får jeg ikke de 2 tilleggspoengene jeg trenger. Skal ta opp R2, S2 og S1. Hadde S2 og S1 på vgs, men må forbedre karakteren for å øke snittet mitt. Må ta R2 pga siv.ing kravet. Har tenkt til å ta eksamenene i R2,S2 og S1 høsten 2022. Jobber allerede med fagene, for å være så godt forberedt som mulig. Det som stresser meg er om eksamenene kolliderer med forelesninger/oppgaver/ekskursjoner fra årsstudiumet. Noen som har erfaringer med dette og har tatt opp fag under et årsstudium? Kan man få fri fra undervisningen i årsstudiumet for å ta privatist-eksamen? Hva gjør jeg hvis eksamen kræsjer med undervisningen til årsstudiumet? Trenger hjelp og setter pris på alle innspill Lenke til kommentar
Anonym.2002 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 Kan man forresten ha S2 og R2 karakter på samme vitnemål?? Lenke til kommentar
Anonym.2002 Skrevet 24. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2022 Og er det stor sannsynlighet for at s1 og s2 eksamen havner på samme dag? Lenke til kommentar
Gunnar Mo Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 On 2/23/2022 at 11:22 PM, Anonym.2002 said: Hei! Er en 19 år gammel jente som skal søke årsstudium på NTNU i Trondheim til høsten. Grunnen til at jeg velger årsstudium er at jeg trenger tilleggspoengene for å øke snittet mitt, for å komme inn på siv.ing året etter. Er også nødt til å ta opp noen fag ved siden av årsstudiumet. Noen tenker umiddelbart at det enkleste hadde vært forkurs, men da får jeg ikke de 2 tilleggspoengene jeg trenger. Skal ta opp R2, S2 og S1. Hadde S2 og S1 på vgs, men må forbedre karakteren for å øke snittet mitt. Må ta R2 pga siv.ing kravet. Har tenkt til å ta eksamenene i R2,S2 og S1 høsten 2022. Jobber allerede med fagene, for å være så godt forberedt som mulig. Det som stresser meg er om eksamenene kolliderer med forelesninger/oppgaver/ekskursjoner fra årsstudiumet. Noen som har erfaringer med dette og har tatt opp fag under et årsstudium? Kan man få fri fra undervisningen i årsstudiumet for å ta privatist-eksamen? Hva gjør jeg hvis eksamen kræsjer med undervisningen til årsstudiumet? Trenger hjelp og setter pris på alle innspill Du sier ikke noe om hvilket årsstudium du går på, så vanskelig å være tydelig. Det meste av undervisningen på universitet er "frivillig", dvs ingen sjekker om du møter opp, men det kan være noe obligatorisk. Stort sett vil undervisningen være over før eksamensperioden, men hvis det blir krasj mellom eksamner, så har du et problem. Lenke til kommentar
Anonym.2002 Skrevet 26. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2022 Har tenkt til å gå årsstudiumet I geografi på NTNU. I årsstudiumet geografi er det to fag på 7.5 SP og et fag på 15 SP første semester. I andre semester er det to fag som begge har 15 SP. Må ta årsstudiumet for å få 2 ekstra SP. Det er ikke så viktig hvilken karakter jeg får i årsstudiumet, bare jeg består, så jeg også får støtte fra lånekassen. Har hatt Matte s1 og s2 på vgs.. skal forbedre karakteren. R2 må læres fra scratch. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Bare så du er klar over det R2 er et ganske tungt fag. Du kan bare glemme S matten, fokuser på R1 også. (R1+R2) er en fagkombo som gjør at dette ikke er mulig å kombinere med S matte på vitnemålet for opptak. Dessuten bygger R2 ganske mye på R1 og vil være mye tyngre å lære uten R1 bakgrunn. Så tror du bare glemmer S1+S2 - så blir det litt mindre å holde styr på. Endret 26. februar 2022 av William_S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå