Gå til innhold

flashe bios under Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
altså, man flasher ikke biosen mens man kjører os'et uansett. boot en dos-floppy og flash derfra, det er det som er meninga. man trenger ikke windows.

Som nevnt tidligere i tråden er det snakk om å pakke ut ei exe fil som inneholder bios oppdateringer. mulig det var klønete skrevet, men det var det jeg mente å si. 2/3 skjønte det iallefall.

bruker vanligvis å flashe bios fra dos ja... men flere og flere produsenter som legger ut OS flasher...

Lenke til kommentar
Som nevnt tidligere i tråden er det snakk om å pakke ut ei exe fil som inneholder bios oppdateringer. mulig det var klønete skrevet, men det var det jeg mente å si. 2/3 skjønte det iallefall.

bruker vanligvis å flashe bios fra dos ja... men flere og flere produsenter som legger ut OS flasher...

Kanskje det bare er en vanlig self-extracting .zip fil eller noe? Har du testet dette? Du skal nemlig da kunne pakke det med vanlig pakkeprogram (mest sannsynlig unzip)

Vet at mange HK-produsenter lager bios-oppdateringsprogrammer for windows, men dette er vel ikke eneste mulighet? Har selv Asus-kort på min nyeste maskin, og her er det minst 3 muligheter for flashing: Dos-program som kan kjøres fra bootdisk, windows-program, eller siste mulighet som ikke krever noe program i det hele tatt - man legger bare bios-fila på en diskett og booter maskinen og trykker en eller annen knapp under oppstart (husker ikke i farta) så oppdateres biosen.

Windows-flashing er vel uansett den mest utrygge metoden - bare tenkt på hva som skulle skje hvis en blue-sreen dukker opp under prosessen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...