tdipower Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei. Har lagt inn Suse 9.0 her nå. Lasta ned en bios oppdatering til hk'et og dette er da en exe fil. finnes det noen mulighet for å få kjørt denne? så jeg får laget en diskett? eller må jeg gjøre dette i windows? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Flashingen skal uansett foregå i dos. Men om det du mener er at filene er pakken inn i en exe fil så må du nokk enten bruke wine eller pakke de ut på en windows maskin (så vidt jeg vet). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 mail produsent og klag, krev at de skal mekke iso+utpakkings shellscript! du kan jo tilby dem å hjelpe... Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 altså, man flasher ikke biosen mens man kjører os'et uansett. boot en dos-floppy og flash derfra, det er det som er meninga. man trenger ikke windows. Lenke til kommentar
tdipower Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 altså, man flasher ikke biosen mens man kjører os'et uansett. boot en dos-floppy og flash derfra, det er det som er meninga. man trenger ikke windows. Som nevnt tidligere i tråden er det snakk om å pakke ut ei exe fil som inneholder bios oppdateringer. mulig det var klønete skrevet, men det var det jeg mente å si. 2/3 skjønte det iallefall. bruker vanligvis å flashe bios fra dos ja... men flere og flere produsenter som legger ut OS flasher... Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Som nevnt tidligere i tråden er det snakk om å pakke ut ei exe fil som inneholder bios oppdateringer. mulig det var klønete skrevet, men det var det jeg mente å si. 2/3 skjønte det iallefall. bruker vanligvis å flashe bios fra dos ja... men flere og flere produsenter som legger ut OS flasher... Kanskje det bare er en vanlig self-extracting .zip fil eller noe? Har du testet dette? Du skal nemlig da kunne pakke det med vanlig pakkeprogram (mest sannsynlig unzip) Vet at mange HK-produsenter lager bios-oppdateringsprogrammer for windows, men dette er vel ikke eneste mulighet? Har selv Asus-kort på min nyeste maskin, og her er det minst 3 muligheter for flashing: Dos-program som kan kjøres fra bootdisk, windows-program, eller siste mulighet som ikke krever noe program i det hele tatt - man legger bare bios-fila på en diskett og booter maskinen og trykker en eller annen knapp under oppstart (husker ikke i farta) så oppdateres biosen. Windows-flashing er vel uansett den mest utrygge metoden - bare tenkt på hva som skulle skje hvis en blue-sreen dukker opp under prosessen Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 hvis det er en dos-type exe kan du jo dytte den på disketten og pakke den ut under DOS. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Mail de som laget kortet og klag. tilby deg eventuellt å mekke script som mekker diskett vha. dd Lenke til kommentar
Booth Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 http://www.linuxbios.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå