Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg er kanskje en særing, men jeg fant nylig ut at forloveden min tenner på utenlandske damer. For de fleste ville ikke dette vært et problem, men jeg takler det svært dårlig og ser på han på en helt annen måte nå. Vi ville nok aldri blitt sammen eller flyttet sammen om dette hadde kommet frem før. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal akseptere det. 

Endret av Øystein
Kan ikke slette det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du mener at din fremtidige ektefelle KUN skal ha en seksuell attraksjon rettet mot deg, som hans ektefelle?

Det er ikke slik biologien vår fungerer. Selv vi kulturelt sett skal leve i monogami - så betyr ikke det at vi ikke finner attraksjon i andre. Forskjellen er derimot den type, vedvarende attraksjonen i et dypere emosjonelt aspekt. At man i noen situasjoner blir litt betatt av andre, finner andre personer attraktive - eller tenner på noe annet. Det er enkelt og greit bare en del av det å være et menneske. 

De som påstår noe annet lyver. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oki... skrev (35 minutter siden):

Jeg er kanskje en særing, men jeg fant nylig ut at forloveden min tenner på utenlandske damer. For de fleste ville ikke dette vært et problem, men jeg takler det svært dårlig og ser på han på en helt annen måte nå. Vi ville nok aldri blitt sammen eller flyttet sammen om dette hadde kommet frem før. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal akseptere det. 

Hvis han er den eneste du tenner på, så er du jo like langt egentlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 63d1d...8d2

Er problemet at han tenner på andre damer, eller at de andre damene han tenner på er utenlandske? Føler du deg truet ved at han kanskje foretrekker kvinner som er veldig forskjellig fra deg, eller synes du bare utenlandske damer er litt ekle?

Anonymous poster hash: 63d1d...8d2

Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (2 timer siden):

Så du mener at din fremtidige ektefelle KUN skal ha en seksuell attraksjon rettet mot deg, som hans ektefelle?

Det er ikke slik biologien vår fungerer. Selv vi kulturelt sett skal leve i monogami - så betyr ikke det at vi ikke finner attraksjon i andre. Forskjellen er derimot den type, vedvarende attraksjonen i et dypere emosjonelt aspekt. At man i noen situasjoner blir litt betatt av andre, finner andre personer attraktive - eller tenner på noe annet. Det er enkelt og greit bare en del av det å være et menneske. 

De som påstår noe annet lyver. 

Nei, var ikke det jeg mente, men ser jeg kunne formulert meg på en annen måte. Skjønner at man ikke kan kontrollere det. Er vel bare forbauset over det faktum at dette er noe som tenner han og at han ikke kan gi et svar på hvorfor det ikke har blitt sagt før.

Lenke til kommentar
Gjest 63d1d...8d2 skrev (32 minutter siden):

Er problemet at han tenner på andre damer, eller at de andre damene han tenner på er utenlandske? Føler du deg truet ved at han kanskje foretrekker kvinner som er veldig forskjellig fra deg, eller synes du bare utenlandske damer er litt ekle?

Anonymous poster hash: 63d1d...8d2

Det er det at han tenner på utenlandske damer. Jeg syns det er ekkelt at han gjør det og blir uvel av tanken. Vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn og sikkert ikke så populært at jeg sier det jeg sier, men det får nå være. Sier ikke at utenlandske damer er ekle, men at han tenner på dem er ekkelt. 

Lenke til kommentar
Oki... skrev (6 minutter siden):

Det er det at han tenner på utenlandske damer. Jeg syns det er ekkelt at han gjør det og blir uvel av tanken. Vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn og sikkert ikke så populært at jeg sier det jeg sier, men det får nå være. Sier ikke at utenlandske damer er ekle, men at han tenner på dem er ekkelt. 

Du kunne ikke tent på utenlandske menn?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Oki... said:

Det er det at han tenner på utenlandske damer. Jeg syns det er ekkelt at han gjør det og blir uvel av tanken. Vet ikke hvorfor jeg reagerer sånn og sikkert ikke så populært at jeg sier det jeg sier, men det får nå være. Sier ikke at utenlandske damer er ekle, men at han tenner på dem er ekkelt. 

Og du blir ikke uvel av at han tenner på hvite damer? Tror du må gå inn i et dypdykk i deg selv for å finne ut hvorfor du reagerer slik.

Rent biologisk sett er jo denne attraksjonen dette som er det mest naturlige, siden man er utviklet til å prøve å oppnå mest mulig genetisk variasjon og minst mulig antall mutasjoner blant sine barn. Derfor man er 'primet' til å synes folk som ser annerledes ut enn de du vokste opp med, som mer attraktive. Derfor klassiske drømmemenn som 'høy og mørk' er typisk her oppe i nord, mens det er andre typiske drømmemenn der alle har mørkt hår og brune øyne.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Oki... said:

Jeg er kanskje en særing, men jeg fant nylig ut at forloveden min tenner på utenlandske damer. For de fleste ville ikke dette vært et problem, men jeg takler det svært dårlig og ser på han på en helt annen måte nå. Vi ville nok aldri blitt sammen eller flyttet sammen om dette hadde kommet frem før. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal akseptere det. 

Så det hadde vært samme problem om det gjaldt deg og utenlandske menn?

Lenke til kommentar
shockorshot skrev (14 minutter siden):

Og du blir ikke uvel av at han tenner på hvite damer? Tror du må gå inn i et dypdykk i deg selv for å finne ut hvorfor du reagerer slik.

Rent biologisk sett er jo denne attraksjonen dette som er det mest naturlige, siden man er utviklet til å prøve å oppnå mest mulig genetisk variasjon og minst mulig antall mutasjoner blant sine barn. Derfor man er 'primet' til å synes folk som ser annerledes ut enn de du vokste opp med, som mer attraktive. Derfor klassiske drømmemenn som 'høy og mørk' er typisk her oppe i nord, mens det er andre typiske drømmemenn der alle har mørkt hår og brune øyne.

Nei, det blir jeg ikke. Har prøvd det og jobber fortsatt med det. Jeg er veldig klar over at reaksjonen min ikke er "normal", men jeg kan ikke kontrollere hvordan jeg reagerer. 

Lenke til kommentar
snqmann95 skrev (8 minutter siden):

Hva er definisjonen av utenlandske ? Ryan Reynolds er jo en utenlandsk mann, Megan Fox er ei utenlandsk dame. Du oppgir jo ikke noe definisjon. Veldig subjektivt hvordan utenlandsk kan defineres. 

Godt poeng. Det er snakk om mørkere nyanse i huden enn det vi er, ikke helt mørke. 

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (11 minutter siden):

Så svensker er ekstremt frastøtende på deg?

Er et måten de snakker på som gjør det? 
For jeg tviler sterkt på at du klarer å se forskjell mener jeg

Edit, ser du svarte over at du har problemer med hudfarge.

Jeg har ikke direkte et problem med hudfarge, jeg har et problem med at han tenner på det. Hadde han tent på en av kollegaene min med annen hudfarge så hadde jeg hatt et problem med det, men det betyr ikke at jeg har et problem med kollegaen min pga hudfargen. 

Lenke til kommentar
Gjest 409b7...f1b
20 minutes ago, Oki... said:

Godt poeng. Det er snakk om mørkere nyanse i huden enn det vi er, ikke helt mørke. 

Kan du nevne noen spesifikke etnisiteter? Er det bare de har noe imot eller av all folk som er mer melaninert? Deler foreldra dine samme synspunkter som deg?

Anonymous poster hash: 409b7...f1b

Lenke til kommentar
Gjest b97f8...8d9
Oki... skrev (3 timer siden):

Jeg er kanskje en særing, men jeg fant nylig ut at forloveden min tenner på utenlandske damer. For de fleste ville ikke dette vært et problem, men jeg takler det svært dårlig og ser på han på en helt annen måte nå. Vi ville nok aldri blitt sammen eller flyttet sammen om dette hadde kommet frem før. Jeg vet faktisk ikke hvordan jeg skal akseptere det. 

Du må feie det vekk i hjemmet, ellers er det ikke sunt for et forhold. Du vil bli elsket, og det er hans ansvar. 

Du skal ikke akseptere det, selvsagt ikke. Du må finne en mann som elsker deg. 

Anonymous poster hash: b97f8...8d9

Lenke til kommentar
Gjest 409b7...f1b skrev (6 minutter siden):

Kan du nevne noen spesifikke etnisiteter? Er det bare de har noe imot eller av all folk som er mer melaninert? Deler foreldra dine samme synspunkter som deg?

Anonymous poster hash: 409b7...f1b

Nei, så langt har jeg ikke latt samtalen gå mellom meg og han, så nøyaktig hva han skulle frem til vet jeg ikke. Kan ikke påstå at jeg har noe imot de annet enn at jeg ikke liker at han tenner på de. Det vet jeg ikke, det har aldri vært noe tema. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...