Gå til innhold

Her er PlayStation VR2-headsettet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser fin ut, men 2 ting jeg legger merke til her som er litt dumt. At det ikke er påmonterte hodetelfoner og at kabelen ser ut til å være fastmontert i brillene.

Ellers er jeg ganske hyped for PSVR2 selv om jeg trolig ikke vil skaffe en selv. Jeg venter selv på et trådløst PCVR headsett. Men jeg heier på PSVR2! Det er mye spennende tekologi her, særlig øyesporing tror jeg vil bli enormt stort og viktig. Jeg tror VR markedet vil få en bra boost med PSVR2 hvis Sony også greier å levere mange store og gode spill.

Lenke til kommentar

Gleder meg sykt! Bruker fortsatt PSVR brillene som kom først, hatt de siden release!

Det er dog et par ting jeg reagerer på;

1. Jeg føler selve headsettet SER billig ut, altså lavkvalitet, men vanskelig å si ut fra et bilde.

2. Kontrollene ser sykt kule ut, men lurer på hvordan det blir slik knappeoppdelingen ser ut til å være, med X, O på ene siden, og firkant, trekant på andre, og ingen d-pad. Ser også bare 1 trigger per hånd. Men jeg antar at de har en plan for det.

3. Ingen stropp over hodet, sitter headsettet skikkelig da? Finnes jo spill som krever/fører til veldig raske hodebevegelser/hopping.

4. Kabelen til headsettet ser ut til å være meningen den skal gå på fremsiden, nedover skuldren - jeg liker veldig godt at den går bakover og er bak meg på første PSVR.

Jeg tror jo at de har testet, og kommer til å fortsette å teste det skikkelig, og at det blir bra, men mine tanker ut fra de bildene her hvertfall!

Lenke til kommentar
Pingulock skrev (34 minutter siden):

1. Jeg føler selve headsettet SER billig ut, altså lavkvalitet, men vanskelig å si ut fra et bilde.

Skal du se på headsettet eller bruke det? Det første ser jo enda billigere ut, men kan ikke si at det har vært særlig problem.

Pingulock skrev (34 minutter siden):

2. Kontrollene ser sykt kule ut, men lurer på hvordan det blir slik knappeoppdelingen ser ut til å være, med X, O på ene siden, og firkant, trekant på andre, og ingen d-pad. Ser også bare 1 trigger per hånd. Men jeg antar at de har en plan for det.

Enig her. De burde hatt alle 4 knappene på begge sidene eller bare på høyre. Jo likere den vanlige kontrolleren, jo bedre.

Pingulock skrev (35 minutter siden):

3. Ingen stropp over hodet, sitter headsettet skikkelig da? Finnes jo spill som krever/fører til veldig raske hodebevegelser/hopping.

Er jo ingen stropp over hodet på PSVR1 heller. Aldri vært noe problem. PSVR er uten tvil det mest behagelige headsettet av alle til nå.

Pingulock skrev (35 minutter siden):

4. Kabelen til headsettet ser ut til å være meningen den skal gå på fremsiden, nedover skuldren - jeg liker veldig godt at den går bakover og er bak meg på første PSVR.

Den er plassert litt på siden på versjon 2 av PSVR1 også. Jeg har hatt begge, og liker siden best uten tvil. Det gjør både slik at du trenger et kortere strekk for kabelen, og at du slipper tyngden av kabelen, ettersom den hviler på skulderen.

Enceladus skrev (1 time siden):

Ser fin ut, men 2 ting jeg legger merke til her som er litt dumt. At det ikke er påmonterte hodetelfoner og at kabelen ser ut til å være fastmontert i brillene.

Påmonterte hodetelefoner ville gjort vekta for høy. PSVR1 har fortsatt det letteste headsettet (og det er en av grunnene til at det er det suverent mest behagelige), og vekt spiller faktisk en stor rolle for kvalme under spilling. I tillegg ville hodetelefoner fordyret produktet, og minker valgfriheten til hva du vil bruke. Ut fra bildene ser det ut som at de denne gangen også legger opp til å bruke øreplugger. Om du ser den lille "knotten" rett bak kabelen, så er det meningen man skal stikke ørepluggene inn i den når man ikke bruker dem. Samme funksjon var på PSVR1.

Når det gjelder kabelen, så er jeg enig at den burde kunne dras ut, spesielt siden det kunne vært aktuelt å bytte til en lengre kabel i fremtiden, samt bedret oppbevaring og frakt, men jeg antar denne er fastmontert for at det ikke skal være så lett å trekke den ut ved et uhell under spilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Pingulock said:

Gleder meg sykt! Bruker fortsatt PSVR brillene som kom først, hatt de siden release!

Det er dog et par ting jeg reagerer på;

 

2. Kontrollene ser sykt kule ut, men lurer på hvordan det blir slik knappeoppdelingen ser ut til å være, med X, O på ene siden, og firkant, trekant på andre, og ingen d-pad. Ser også bare 1 trigger per hånd. Men jeg antar at de har en plan for det.

 

Den nåværende "VR standarden" for kontroller er nettopp slik om disse PSVR2 kontrollene, det er slik oculus sine er og også, samme med HP sine, og tror valve index er ganske lik,  dette er en konfigurasjon som funker veldig bra i VR.

 

Er bra PS forsetter å gå oå VR,  selv gamle PSVR har mange gode spill, jeg gjerne ville hatt på PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Gringorilla said:

Påmonterte hodetelefoner ville gjort vekta for høy. PSVR1 har fortsatt det letteste headsettet (og det er en av grunnene til at det er det suverent mest behagelige), og vekt spiller faktisk en stor rolle for kvalme under spilling. I tillegg ville hodetelefoner fordyret produktet, og minker valgfriheten til hva du vil bruke. Ut fra bildene ser det ut som at de denne gangen også legger opp til å bruke øreplugger. Om du ser den lille "knotten" rett bak kabelen, så er det meningen man skal stikke ørepluggene inn i den når man ikke bruker dem. Samme funksjon var på PSVR1.

Joda jeg ser grunnene til hvorfor det ikke er påmonterte hodetelefoner, særlig pris argumentet er godt. Men i min bok så burde en løsning slik som Valve Index og HP Reverb sine høytalere vært standard på alle VR sett fremover, det er en utrolig praktisk løsning med veldig god lyd, de veier også nesten ingenting. Eventuelt så kunne  innbygde høytalere som på Quest vært en grei løsning. Men jo, det ville gjort produktet dyrere så igjen forstår jeg godt hvorfor Sony ikke gjorde dette. Jeg regner med at Sony satser på at lyden går via TVen eller sine egne hodetelfoner som de selger ved siden av eller øreplugger som du sier.

Quote

Når det gjelder kabelen, så er jeg enig at den burde kunne dras ut, spesielt siden det kunne vært aktuelt å bytte til en lengre kabel i fremtiden, samt bedret oppbevaring og frakt, men jeg antar denne er fastmontert for at det ikke skal være så lett å trekke den ut ved et uhell under spilling.

Det som er spesielt dumt er hvis kabelen skulle gå i stykker og det ikke er mulig å skifte den. Det er et typisk problem på andre VR sett. Men hvis PSVR2 i hovedsak er ment å bruke sittende så kanskje det ikke blir et stort problem likevel? Det er når man står og beveger seg rundt i rommet at kabelen fort blir utsatt for slitasje.

En annen dum ting er at dette nærmest garanterer at det ikke kommer noen trådløs add-on til PSVR. Noe jeg er ganske sikker på at blir standard på de fleste nye VR sett i tiden fremover. For min del så er trådløs VR blitt veldig viktig, det er ingen vei tilbake til kabel for meg.

Men jeg er unnsett ikke det publikummet Sony sikter seg inn mot her med PSVR2 så hva jeg mener betyr lite.

 

Endret av Enceladus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (18 timer siden):

En annen dum ting er at dette nærmest garanterer at det ikke kommer noen trådløs add-on til PSVR. Noe jeg er ganske sikker på at blir standard på de fleste nye VR sett i tiden fremover. For min del så er trådløs VR blitt veldig viktig, det er ingen vei tilbake til kabel for meg.

Det er mange som etterlyser trådløst, og om man ser utelukkende på funksjonen "trådløs", så er det selvfølgelig å foretrekke. Problemet er konsekvensene av at dette skal være trådløst. For det første må du dermed ha innebygd prosessering. Dette gjør både at vekten blir betydelig økt og at kraften blir betydelig mindre. Deretter må du ha batteri. Dette øker igjen vekten, og det begrenser spilletiden. En av hovedgrunnene til at jeg ikke spiller så mye på min Quest 2 er nettopp batteritiden.

Utover dette er det rett og slett de færreste som har et stort behov for å spille spillene som krever trådløst. De fleste spiller for å slappe av eller ha det gøy, ikke for å trene og bli svett. Greit, det er kjekt med trådløst for Beat Saber og Alvo og lignende, men det er ikke veldig nødvendig. Thrill of the Fight derimot, som krever at du beveger deg, er det mer nødvendig. I fremtiden vil det nok komme både flere spill der det er nødvendig, samt flere headset som støtter det. Men det er enda en stund inn i fremtiden, og vi har bare sett starten enda.

Med det sagt er det teoretisk ikke umulig å få VR på PS5 trådløst, selv uten å ha innebygd prosessor. PS5 har nemlig Wifi6, som skal være mer enn rask nok til å overføre alt trådløst, både frem og tilbake. Jeg håpet en lang stund at dette ville skje, men jeg regner med det er et kostnadsspørsmål i hovedsak. Da det viste seg å ikke komme, så begynte jeg å tenke over om jeg faktisk ville savnet det, og har konkludert med at foreløpig er ikke trådløst noe jeg finner særdeles viktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...