sånn er det! Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Hei. Prøvd å Google litt men finner ikke svar. Har et anneks jeg gjerne skulle hatt en do og en vask i som gjester kan bruke. Problemet er at jeg ikke får lagt kloakkrør til annekset for å koble til offentlig kloakk. Lurer på om det er lov med en så enkel løsning som at man graver ned en kanne/eller lignende under annekset og lar såpevann og det man trekker ned i do gå i den, for så å tømme kannen i toalettet i hovedhuset med gjevne mellom? Eller kan dette være straffbart? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Hvorfor ikke kjøpe en porta potti? Det virker nå på meg som en mer hygienisk måte å gjøre det på. 1 Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 sånn er det! skrev (25 minutter siden): Hei. Prøvd å Google litt men finner ikke svar. Har et anneks jeg gjerne skulle hatt en do og en vask i som gjester kan bruke. Problemet er at jeg ikke får lagt kloakkrør til annekset for å koble til offentlig kloakk. Lurer på om det er lov med en så enkel løsning som at man graver ned en kanne/eller lignende under annekset og lar såpevann og det man trekker ned i do gå i den, for så å tømme kannen i toalettet i hovedhuset med gjevne mellom? Eller kan dette være straffbart? Du kan jo sette ned en lukket kloakktank som må tømmes med septikkbil nåt den blir full. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 41 minutes ago, sånn er det! said: Hei. Prøvd å Google litt men finner ikke svar. Har et anneks jeg gjerne skulle hatt en do og en vask i som gjester kan bruke. Problemet er at jeg ikke får lagt kloakkrør til annekset for å koble til offentlig kloakk. Lurer på om det er lov med en så enkel løsning som at man graver ned en kanne/eller lignende under annekset og lar såpevann og det man trekker ned i do gå i den, for så å tømme kannen i toalettet i hovedhuset med gjevne mellom? Eller kan dette være straffbart? Dersom planen er å ha innlagt vann, men ikke avløp, så virker den løsningen der helt uholdbar. Et vannklosett bruker 6-8 liter + det kroppen kvitter seg med + 1-2 liter håndvask. Da må du tømme etter hver bruk (10 kg/10 liter). Tyngre enn det vil fort kunne bli ukontrollert og søl/klin. Dersom planen er at overskuddsvann går i bakken, så er det ulovlig uten avansert og dyrt filtreringssystem. Prota potti eller snurredass virker som en bedre løsning, så må du kun håndtere vann fra håndvask/dusj. Det kan du pumpe ut med enkelt utstyr. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Har du strøm så finnes det elektriske dass som fungerer nesten på samme måte som vanlige do, men uten vann. Vann fra vask kan gå rett ut, men kjøp miljøvennlig såpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå